SARCINA: ce te faci cu burta cu care ramai dupa nastere! (articol primit de la Iuliana)


 

Recunosc, m-am panicat degeaba cand am ramas gravida si a inceput sa-mi creasca burta. Deja cu un an si ceva inainte sa raman gravida incepusem sa nu-mi mai iau haine pe marimea mea, ci cu cel putin un numar mai mari, „ca sa-mi vina si dupa aia”. Camasi si bluze largi, pataloni care parca eraiu niste salvari… de astea. Prin luna a 4-a, cand burta imi iesea deja in fata, incepusem sa-mi calculez kilogramele si… erau cam putine, imi faceam griji de celelalte: de ce nu ma ingras? Prin luna a 8-a, cand mergeam inca la servici pe jos (cate 25-30 minute doar dusul), aveam ditamai balonul in fata, in rest… mai putin decat ma asteptasem. Dar sa nu credeti ca eram in culmea fericirii, ci, din contra: de ce nu ma ingras mai mult, daca bebele nu e bine dezvoltat?

Si, uite asa, dupa ce am stat doua zile cu oxitocina legata de vene si clisme si toate alea (in doua perioade diferite, nu-ti fa griji), am nascut prin cezariana un baietel sanatos si mamos (el cred ca ar mai fi vrut sa stea, ca natural n-a vrut sa iasa nicicum). Si am ramas cu o burta maaaaare, mare, de aveam senzatia ca-mi pica pe jos daca merg mai repede, chiar si la o saptamana dupa nastere.

La mine nu kilogramele in plus m-au speriat, ci burta care a ramas… imensa. Nu eram eu nici inainte o fusiforma cu talie de viespe (tot timpul mi-am supt burta ca sa arat bine), dar, chiar si la 6 luni dupa nastere, parca nu-mi venea sa port nimic mai mulat din vechea garderoba, cu toate ca aproape toate hainele incepusera sa-mi vina din nou. Bineinteles,m-am plans unei mamici, in parc. Iata ce mi-a raspuns: „Copilul e bine, ii mai dai san?” „Da, el e bine, insa la san nu sta chiar asa de mult, ca nu prea am avut niciodata cat sa se sature” – ii zic (am alaptat pana la 9 luni, cand nu a mai vrut si nici eu n-am mai avut). „Ei bine, imi spune, sa nu te astepti sa-ti recapeti talia nici inainte de 9 luni, ca doar atat i-a luat corpului tau sa se obisnuiasca cu statutul de gravida, iar procesul e reversibil in mod simetric. Sau, daca alaptezi pana mai tarziu, ramai fara burta cea mare dupa ce intrerupi alaptatul.” Si stiti ceva? Chiar a avut dreptate. Acum, dupa un an, burtica arata la fel ca inainte iar eu, pentru ca sunt foarte activa si mananc, dar mai mult fructe, ca imi vin mai la indemana acum, am mai putine kilograme decat inainte sa raman gravida. Si chiar imi place de mine! Imi spune sotul intr-o zi: „m-ai batut la cap ca ai sa te ingrasi si ca ai sa fii mai durdulie, eu deja imi facusem planuri; dar tu acum arati mai mladioasa si fata de momentul in care te-am cunoscut!” Uitasem sa va spun ca sotului nu-i displac deloc formele, dar nici cu mine asa, mai slabuta, nu-i e rusine, ba chioar deloc!

Si inca ceva: nu ezita sa te rasfeti in timpul sarcinii! Iar in timpul noptii, bucura-te de o perna pentru gravide care o sa-ti fie foarte utila si dupa, mai ales daca o sa nasti prin cezariana si ai sa alaptezi. Cateva sugestii utile gasesti pe http://www.pernegravide.ro.

 

                                                                                                                                                                    Iuliana

2 gânduri despre „SARCINA: ce te faci cu burta cu care ramai dupa nastere! (articol primit de la Iuliana)

  1. Asa mi-a zis si mie medicul, ca dupa cel putin 9 luni voi reveni la formele de dinainte de sarcina. Oasele bazinului sunt dilatate dupa nastere si 9 luni le trebuie sa revina la loc, daca acest lucru s-ar intampla intr-o zi am avea aceleasi dureri ca la nastere. Credeti-ma ca doare rau de tot, la prima nastere am patit sa nu coboare copilul, sa nu am bazinul pregatit pentru nastere ( bazinul se pregateste cu cel putin o luna inainte)cu toate ca eram la termen. A trebuit sa provocam nasterea din motive de siguranta. Am facut epidurata, dar degeaba, contractiile abia le simteam dar durerea de bazin era groaznica, cica epidurala nu actioneaza decat asupra muschilor.

    Apreciază

  2. Ai dreptate. Și eu am început hainele dinainte de sarcină după 9 luni chiar un an! Ia timp până revine corpul la normal. Totuși o idee de burtică a rămas…și taaaare vreau să scap de ea. Înainte de sarcină eram totuși prea slavă 😀

    Apreciază

Parerea ta conteaza

