Cum protejam smochinii pe perioada iernii?


Cand ne-am mutat la curte am descoperit ca sunt multe aspecte la care trebuie sa te gandesti si de care sa ai grija.

In curte sunt 2 smochini care se pare ca de 2 ani nu mai rodesc. Cum nu am cunostinte in acest sens, am inceput sa citesc pe net, sa o intreb pe soacra mea care stie mai multe lucruri in acest sens decat mine.

Ce am inteles este ca smochinii trebuie protejati de ger asa ca e bine sa ii „imbracati” pe perioada iernii. Ceea ce nu stiam deloc era ca acest lucru se face doar daca temperaturile scad sub 0 grade. Daca inveliti smochinii, iar afara inca este cald, ei „transpira” si cand vine gerul ingheata, degera.

Cum se procedeaza?

1. Luati o sfoara si inconjurati smochinul, strangandu-l cat se poate (fara a afecta crengile) ca sa il aduceti intr-o pozitie verticala si cat mai compact.

2. Luati paturi (daca nu aveti coceni de porumb) si infasurati bine smochinul.

3. Fixati paturile cu ajutorul sforilor (impachetati-l ca pe un „salam”).

4. Luati saci de plastic sau folie de plastic si acoperiti totul bine de tot.

5. Strangeti bine sforile ca sa nu scape.

Va dorim multe fructe gustoase la primavara 😉

Mai jos aveti cateva imagini din timpul „lucrului”:

smochin

p.s.: in timp ce legam smochinii, am vazut o rama imensa care se tara pe zapada spre un alt adapost – cred ca deranjasem cu toata frunzareala din jurul smochinilor 😀

 

3 gânduri despre „Cum protejam smochinii pe perioada iernii?

Parerea ta conteaza

