Nu stiu cum reuseste (Allison Pearson)


Am primit recent aceasta carte de la o cititoare a blogurilor si am daruit-o la randul meu in cadrul concursului lunar😉

Am si citit-o ca sa imi fac si eu o idee despre subiect si sa iti pot povesti si tie ce se intampla cu personajul principal ….

Katharine este un personaj inspirat din Baby Boom, un fel de mama (atat de devotata cat ii permite timpul limitat), analist financiar de succes, sotie (mai putin devotata)……

Allison Pearson este o tanara autoare care nu are experienta unei familii (cel putin asa am perceput-o eu) asadar unele lucruri s-ar putea sa va para fictiune :))))

Glumesc!

A creat un personaj puternic, o femeie care e un fel de WonderWoman ce reuseste sa se imparta intre jobul solicitant, familie si un potential amant virtual cu o energie de invidiat! Ma si intreb cum reuseste! Probabil de aici si titlul cartii😉

recenzie

Conceptul cartii este interesant. L-am mai intalnit la o carte in cadrul campaniei vALLutar: fiecare actiune este precedata de ora cand se intampla pentru a se crea sentimentul de presiune, de graba, de fuga dupa timpul care trece nemilos!

Kate este o femeie care doreste sa aiba succes intr-o lume a barbatilor, o lume cruda de genul celor din multinationale (si nu numai) unde „mama” este un animal ce „trebuie” batjocorit si umilit, considerat mai prejos decat barbatii. Ea lupta din greu si faptul ca traieste intr-o lume a barbatilor o determina sa se comporte ca ei de multe ori ceea ce evident ca ii afecteaza si viata de familie unde este un mic dictator!

Dupa lupte lungi si presiuni enorme, sotul ei decide sa plece!

La urma urmei avea si el dreptate: cum sa faca fata la infinit umilintelor, tipetelor si dictaturii sotiei!?!

Cam acela este momentul in care Kate isi da seama ca nu vrea sa isi piarda familia si ia o decizie radicala: isi da demisia! Se retrage la tara unde rezista cu stoicism…un timp! Dar tigrul din ea nu poate fi oprit asa ca…..preia fraiele unei afaceri si reintra in lumea afacerilor, de data aceasta aflandu-se de cealalta parte a baricadei!

Observ ca personajul feminin intrase intr-un fel de carusel al joburilor (serviciu, copii, sot, vacante, clienti) din care nu mai reusea sa iasa, dar era mai mult obisnuinta…

Cate din noi nu se regasesc in acest stil robotizat in care te trezesti noaptea sa mergi la copii, trebuie sa fii ‘fresh” dimineata si sa ai o multime de liste cu taskuri de indeplinit?!? Nu cred ca e femeie care sa nu treaca prin asa ceva.E drept ca acest personaj in particular este disperat sa nu cumva sa ajunga sa fie comparata cu mamele casnice si face tot felul de lucruri care mie personal mi se par amuzante (sunt sigura ca nu asta a fost intentia autoarei, dimpotriva! cred ca a dorit sa sublinieze disperarea lui Kate).

Daca ati citit-o sunt curioasa ce parere aveti despre disperarea personajului feminin de a demonstra ca poate sa le rezolve pe toate?😀

Eu va recomand sa luati cartea in vacanta sau intr-un week-end friguros si sa o cititi alaturi de o cana de ciocolata calda (iarna) sau un suc (vara). E amuzanta, usoara si te face sa te gandesti un pic la lista de prioritati pe care o ai in viata😉

Parerea ta conteaza

