Allegiant by Veronica Roth (recenzie carte)


Pfff……nu mi-a placut deloc al treilea volum!

Nu ma refer la soarta persoanjelor…..(NU cititi mai departe daca nu doriti sa intelegeti ce se intampla si preferati sa descoperiti singuri)

Nu doar la asta!

Adica…cumva deja aveam idee despre ce este vorba inca de la citirea celui de-al doilea volum, Insurgent, asa ca nu am fost prea surprinsa de revelatia outside world.

Sa zicem ca Tris continua sa se comporte asa cum a fost crescuta (Abnegation) si se sacrifica!

Sa zicem ca Tobias se maturizeaza si (spre deosebire de reactiile altor bloggeri) consider ca el invata din lectiile primite intr-un mod chiar mai dur decat o face Tris care pare prinsa cumva in problema faptului ca parintii ei au murit!

In al treilea volum, autoarea a schimbat totul si fiecare capitol este prezentat cand din perspectiva lui Tobias, cand din perspectiva lui Tris.

De ce?

Ca sa ne ajute sa intelegem cumva the opened end sau mai bine spus the new beginning/the heal time.

Hmm…..lectia importanta?

Toti oamenii ar trebui sa aibe sanse egale, sa nu fie tratati ca pure  gene ori  ca damadged gene.

Din punctul meu de vedere, constat ca tot mai multi autori tind sa omoare un personaj ca sa sublinieze ceva!

Nu sunt genul de cititor pasionat dupa romance stuff, dar sunt convinsa ca viata nu e asa reala, neagra si urata incat sa consideram ca niciodata nu se termina ceva cu bine si ca toti avem de inghitit otrava vietii cumva, in orice mod!

Din pacate pentru mine,facusem deja greseala sa citesc o recenzie de unde aflasem finalul asa ca nu am fost prea socata de ce s-a intamplat, dar totusi am vrut sa citesc pana la final ca sa inteleg motivatia autoarei!

Cu un lucru sunt de acord: din experienta mea de viata (lunga sau scurta cum e ea), e complet adevarat ca niciodata lucrurile nu vor fi roz, ca niciodata nu va fi liniste intr-o familie, intr-o grupare, intr-un mediu. Pe mine personal experienta m-a invatat ca nu exista nicio modalitatea de a impaca si capra si varza!

Probabil din aceasta perspectiva inteleg totusi motivatia autoarei de a alege un astfel de final…dar eu as fi ales ca alte personaje sa traiasca, sa inceapa o noua viata…Ea a ales sa dea o sansa trecutului (nu prezentului) sa traiasca viitorul! A ales ca Tobias sa inceapa o noua viata alaturi de mama lui, nu de femeia iubita!

Din experienta mea din ultimele luni, as prefer ca oamenii sa isi vada de viata lor alaturi de cei pe care i-au ales din proprie vointa, nu pentru ca nu au avut incotro din cauza genelor!

Dar asta e opinia mea si nu ma astept ca cineva sa inteleaga exact ce gandesc ori ce simt!


completare:

Dupa ce m-am gandit si m-am tot gandit (da, cartea ma framanta rau de tot), am inteles pe deplin ce a vrut Tobias sa spuna cand s-a gandit la Tris: era ca o flacara care arde atat de repede incat nu are timp sa stea locului: lumineaza totul in jur, ii trage pe toti la lumina…apoi se stinge! Cam asa a fost viata lui Tris: a salvat 2 orase, 2 comunitati; l-a schimbat pe Tobias si impreuna au avut parte de o iubire devastatoare, dar adevarata!

Am stat si m-am gandit mult….am inteles ca autoarea a avut nevoie de mult curaj sa omoare personajul feminin principal.

Gata! NU mai zic nimic!

Doar o imagine reprezentativa din punctul meu de vedere

 

 

6 gânduri despre „Allegiant by Veronica Roth (recenzie carte)

  1. intr-adevar.Nu conteaza finalul sau faptul ca autoarea a ales sa sacrifice personajul principal. Ceea ce conteaza este povestea in intregul ei (privita din perspectiva tuturor celor trei volume) si a invatamintelor pe care le putem trage de aici😉
    Incerc si eu sa fac recenzia. Sper sa pot sa o fac🙂

    Apreciază

Parerea ta conteaza

