Recenzie trilogie E.L.James


In urma cu ceva vreme am primit un mic „pont” despre o noua trilogie complet opusa celei scrise de Veronica Roth: o trilogie erotica!

Prima data am ramas socata, recunosc acest lucru. Nu ma asteptam sa decid sa citesc totusi cele 3 carti scrise de E.L.James: 50 de umbre (vol.1), 50 de umbre intunecate (vol.2), 50 de umbre descatusate (vol.3).

Mai mult am fost socata de decizia mea de a citi decat de carte. Desi habar nu am ce inseamna toate instrumentele sado-masochiste descrise in carte, cel putin ma bucur ca nu au fost „folosite” de personaje decat unele ce pareau relativ…..”inofensive”.

Am decis sa citesc cartile ca parte din schimbarea pe care mi-am propus-o anul acesta si pe fondul faptului ca vroiam sa citesc ceva care sa ma socheze mai tare si sa ma determine sa uit un pic de supararea pricinuita de finalul trilogiei despre realitatea distopica scrisa de Veronica Roth.

Dincolo de descrierile detaliate ale scenelor de sex, recunosc faptul ca stilul autoarei (da, este o autoare! nu un autor cum multi cred!) este interesant! Reuseste cumva sa realizeze un cadru interesant, atractiv care sa te determine sa afli daca personajul feminin principal – Anastasia/Ana reuseste sa il scoata pe Grey din lumea intunecata in care se adancise de buna voie si nesilit de nimeni (vorba vine „nesilit” pentru ca, de fapt, fusese corupt inca de cand era adolescent de catre o babatie care il transformase intr-un sado-masochist dominator!).

Ma mira ca exista inca personaje create astfel incat sa dea totul din ele, sa fie atat de mature incat sa realizeze ca s-au indragostit si sa se daruiasca cu atata nonsalanta….dar am realizat, totodata, ca este cumva realitatea, nu doar fictiunea! Din moment ce atatea stiri, romane, filme sugereaza love for ever, iubire neimpartasita etc…de ce nu ar face acest lucru si oamenii obisnuiti?!? La urma urmei, cumva trebuie sa isi traiasca viata!

Si iar revin la trilogia Veronicari Roth. SI iar ma intreb…..chiar asa!! ??!! Viata poate sa aibe happy-end sau nu!?!

Imi dau seama ca, pe fondul propriilor mele griji si probleme, am ajuns sa critic unele carti/filme asa ca voi incerca sa si explic cat de cat acest lucru.

Tocmai pentru ca viata nu e asa roz cum pare in romane/filme, dimpotriva as zice! Tocmai de asta prefer sa vad comedii, sa vad filme romantice (dar ma puteti prinde, evident, si la un film sf sau despre razboi….doar sa fiu eu intr-o anumita stare de spirit!). De asta prefer sa citesc despre happy-end…ca sa ma simt mai bine!

Nu zic ca viata mea personala e diferita. As zice ca am avut in cei 15 ani de cand suntem impreuna si suisuri si coborasuri. Aici ma refer la altceva. Cei are au fost alaturi de mine in toamna stiu ca am avut probleme grave in familie, dar nu din cauza sotului. Dimpotriva! Cumva asta a fost inca o lectie pentru noi !Inca un motiv sa ne lege mai tare si sa fim mai uniti si sper sa ramanem asa. Tocmai prin prisma acelei „lectii” dure pe care am primit-o de la parintii mei „scumpi” si care inca are ecouri in sufletul meu ranit, as zice ca trilogia Veronicai Roth as fi vrut sa se incheie altfel! Tocmai de asta prefer finalul trilogiei scrise de E.L.James 😀

Cine a citit si are curajul sa recunoasca?

Mana sus 😀

Cincizeci de umbre ale lui Grey   

Update: Am citit cartea in urma cu aproape 2 ani cand credeam ca e frumos sa citesti carti cu final fericit. Sa zicem ca, intre timp, m-am maturizat si vad lucrurile din alta perspectiva. Nu regret ca am citit cartile (cel putin stiu ca am facut acest lucru inainte sa devina lumea innebunita dupa aceste carti), consider ca este o experienta. Macar pot spune ca inteleg la ce se refera anumiti termeni din carte. Pana la urma, cat traim invatam, nu?

Din punctul meu de vedere, o carte poate fi buna chiar daca nu are un final fericit. Am inteles acest lucru, acum, dupa atata vreme si sunt in stare sa recunosc atunci cand gresesc.

Cred ca asta inseamna sa „cresti”, sa te maturizezi si sa evoluezi.

7 gânduri despre „Recenzie trilogie E.L.James

    1. de cateva nopti nu pot dormi;am iar cosmaruri asa ca tableta a fost excelenta pentru lectura
      am citit inca 4 carti intre timp,dar voi scrie despre ele curand
      mai am de citit inca 5 carti care ma asteapta,doar ca acum e o perioada cand stau mult in gradina si nu mai citesc decat noaptea 😉

      Apreciază

Parerea ta conteaza

