Despre una, despre alta…focul taberistilor!


Cand eram copil, am avut bucuria de a pleca in multe tabere la munte.

E drept ca asta se intampla doar in perioada claselor I-IV, dar macar am avut parte de cativa ani in care am prins drag de orice inseamna munte. Recunosc cu mana pe inima ca, daca ar fi sa aleg intre o vacanta la munte si una la mare, mai mult ca sigur as alege prima varianta.

Taberele la care participam eu aveau activitati variate: jocuri pe echipe, trasee prin paduri si peste munti, pe carari serpuite prin codrii seculari, vizite la diversi artizani (mai rar ca nu ni se permitea nici sa cumparam „amintiri” de la ei asa ca, de obicei, ma strecuram pe langa invatatoare ca sa ajung la ei sa aleg ceva, apoi trebuia sa ascund obiectul pana ajungeam in camera mea).

De obicei, taberele se organizau in spatii special amenajate asa ca locul era un furnicar de copii veniti din toata tara, de varste diferite.

Multi ani, parintii au refuzat sa mai plateasca vreo tabara, insa am reusit sa ajung iar la munte cand eram in clasa a VII-a. A fost o tabara la Caciulata unde am avut ocazia sa stam intr-o pensiune mare, frumoasa, construita aproape exclusiv din lemn, inclusiv usile erau atat de frumoase ca iti luau ochii. Eram acolo cu o prietena din alta clasa, Laura, care era mai mica decat mine cu un an. De fapt, in nicio tabara nu mersese vreo prietena de-a mea pentru ca parintii lor erau destul de stricti cu ele asa ca acea tabara era o mare bucurie pentru mine intru-cat aveam ocazia sa ii arat Laurei ce inseamna viata de taberist. Nu am avut niciodata probleme de adaptare (evident, Daria seamana cu mine 😉 ) asa ca oriunde ma duceam, ma imprieteneam cu toti).

Pentru prima data, am avut ocazia sa stam cate 2 in camere in loc de camerele acelea enorme pline de copii, baieti si fete asa ca am ales sa stau cu Laura, prietena mea.

Deci…sa recapitulam!

Pentru prima data in tabara cu o prietena.

Prima data intr-o tabara pentru prietena mea.

Prima data cand ni s-a permis sa stam cate 2.

Ce am facut?

Am iesit din camera cat de des am putut, pe ascuns (norocul nostru era ca usile camerelor dadeau direct spre terasa, iar noi ne alesesem fix cu locatia cea mai apropiata de scari – eram la etajul 1 ) ca sa exploram statiunea montana. Incercam sa ne abtinem si sa nu radem in hohote ….. macar pana ajungeam in strada si de acolo o rupeam la fuga. E si foarte adevarat ca aveam cateva privilegii pentru ca eram mari deja, nu ne mai supravegheau asa strict, dar si mai adevarat ca nu eram genul de copii care sa faca probleme, iar profesoarele care ne insoteau stiau ca nu faceam prostii cat eram plecate. Si mai adevarat este ca nu isi dadeau seama ca lipsim pentru ca aveam grija sa iesim mai ales in timpul somnului de pranz 😀

In ultimele 2 zile de tabara, Laura si-a „gasit” un prieten care o insotea peste tot, inclusiv la focul de tabara din ultima noapte.

Acela era momentul mult asteptat de toti copiii: focul de tabara! Cine a fost, stie ce inseamna asta 😛

Bine-nteles ca trebuie sa te imbraci mai gros decat de obicei pentru ca dureaza pana noaptea tarziu.

Bine-nteles ca prietenul Laurei nu mai avea rabdare si s-a catarat pe umerii unui coleg ca sa vada daca iubita lui e imbracata si pregatita pentru „petrecere” (usile aveau un geam in partea de sus, cam asa

usi interior

Bine-nteles ca nu le-a trecut prin cap ca noi vom deschide usa taman in acel moment, iar ei vor pica precum mustele …..direct peste terasa. Norocul a fost ca, sub terasa unde dadea usa camerei noastre, proprietarii amplasasera multe perne si paturi asa ca au aterizat……pe ceva moale si nu prea. Si mai mare noroc au avut amandoi desteptii cu faptul ca erau sportivi si au reusit sa atenueze caderea 😉

Pana cand s-a cantat ultimul cantec de tabara (stiti care e, nu?), le-a trecut si durerea de la …partea dorsala, dar s-a calmat si orgoliul ranit de rasetele noastre 😀

 

Hm…..frumos era pe atunci!

Astept sa mai creasca Daria ca sa am curaj sa o las si pe ea in tabere 😀

p.s.: voi mai stiti cantece de tabara?

Parerea ta conteaza

