Am descoperit ce inseamna vila


Nu stiu daca ti-am povestit, dar in urma cu cativa ani eram pe punctul de a parasi Bucurestiul si de a ne muta in Pitesti. Ne placea mult orasul si era mai aproape de locul de munca al sotului meu asa ca incepusem deja sa cautam casa in Trivale si Gavana (doua cartiere care ne placeau enorm prin amplasarea lor aproape de centru, dar si cumva spre padurea Trivale care duce spre gradina zoo).

Casele de acolo ne luau ochii ca sa zic asa ca ne plimbam pe acolo de cate ori treceam prin Pitesti.

Cautand anunturi pe internet pentru a vedea ce preturi sunt, mereu ne intrebam care e diferenta dintre vila si casa pentru ca se parea ca acolo se punea mare accent pe aceasta diferenta, accent reliefat mai ales de pret 😀

Potrivit wikipedia, casa     inseamna o cladire care deserveste ca locuinta pentru oameni.

Cumva aceasta definitie nu m-a multumit si am mai cautat inca sa inteleg diferenta.

Zilele trecute am avut o mica „revelatie” in timp ce cautam idei de decorare a casei: am descoperit ce inseamna „vila” si am inteles foarte bine (in sfarsit!) diferenta dintre cei doi termeni. Potrivit Art Deco Zone, vila inseamna o locuinta mai impunatoare si mai spatioasa decat o casa, avand curte si gradina respectabile, situate in afara orasului (de obicei).

Tot gandindu-ma la acest lucru am avut brusc o…..sa nu zic revelatie! Pai bine, domne’! asta inseamna ca noi stam in vila?!?

Uite ca stateam in vila si habar nu aveam 😛

Asadar, potrivit definitiei si explicatiilor de internet, noi stam in vila pentru ca:

1. este o locuinta mai mare decat o casa obisnuita

2.avem multe camere pe care intentionam sa le transformam in camera de joaca, sera, piscina, crama

3. avem 2 curti (una mare in fata si inca una mai mica in spate)

4. avem 2 intrari

5. este amplasata in afara orasului

6. avem o scara exterioara care duce spre terasa cu stalpi mici ornamentali (nu ca eu ma omor dupa asa ceva, dar asta e: asta avem, cu asta defilam).

Adevarul este ca o data aranjata casa cu siguranta va redeveni ceea ce probabil a fost in vremurile ei bune. Seamana mult cu un conac si promit sa postez fotografii imediat dupa ce o renovam (acum nu arata asa cum ar trebui si nu as indrazni sa postez asa ceva pana nu e gata).

 

7 gânduri despre „Am descoperit ce inseamna vila

  1. Da Trivale mi se pare cel mai frumos cartier din Piteşti, dar Mioveniul e şi mai frumos (s-a chimbat mult în ultimii ani) e mai curat, mai liniştit, mai modern (avem wi-fi gratis pe stradă în anumite zone cum ar fi parcurile, de exemplu)…

    Apreciază

Parerea ta conteaza

