Avem sau nu nevoie de…..


inchidere centralizata la masina?

Inchidere centralizata

Prima masina pe care a avut-o tata a fost un Olcit. Era alb, era prima masina, habar nu avea sa conduca asa bine, dar eu nu imi dadeam seama de asta cu toate ca mereu avea accidente cu ea …

Dupa ani de zile, a vandut-o si a luat o Dacie….Vai de ea! Fusese ultra folosita si avea tot felul de modificari si „imbunatatiri”…

Apoi a vandut-o si pe aceea ca nu mai avea nevoie de ea….nu mai vroia sa conduca….

La vremea aceea eram mica, nu stiam ce inseamna sofat si responsabilitatea ce implica acest lucru, dar imi placea sa merg cu masina si sa vad locuri noi. Pacat ca tatal meu nu agrea sa conduca mai mult spre munte ori spre mare si pentru el era ca o corvoada.

Ce nevoi erau la acea vreme?

O masina care sa mearga si bani de drum, nu?

Cine se gandea la aer conditionat, la inchidere centralizata, la gps?

Dupa ani de zile, am devenit si eu sofer (actualul meu sot mi-a facut cadou taxa pentru scoala de sofer) si am inteles ca imi place enorm sa conduc.

Dupa alti ani, am avut si prima mea masina, un Matiz. Deja erau alte vremuri, mi se parea normal sa caut o masina care sa aibe anumite „standarde”.

Am avut noroc (la acea vreme sa dai aproape 7000 de euro pe un Matiz era un pret mediu) si am luat de la fabrica o masina care abia iesise de pe banda ca sa zic asa (avea doar 0 luna vechime) cu dotarile standard de atunci: aer conditionat, inchidere centralizata, air-bags in fata.

Mi se parea ca am prins minunea de pe cer mai ales ca la doua luni dupa aceea s-a nascut Daria si am inteles ce bine am ales masina.

Initial nu am folosit aerul conditionat pentru ca toate revistele si site-urile sustineau ca e periculos pentru copil, dar am realizat rapid ca fiica-mea nu suporta caldura prea mult si aveam de ales sa se sufoce de caldura si sa traga curent de la geamurile deschise ori sa mearga cu aerul conditionat la minim si sa se simta bine in masina.

E clar ce am ales, nu?

Inchiderea centralizata mi s-a parut nemaipomenita! Imaginati-va ca stati cu un bebe in brate ori in carucior si pe urma trebuie sa va invartiti in jurul masinii ca sa inchideti fiecare usa….Bun, acum imaginati-va acest lucru pe timp de ploaie sau vand sau ger sau zapada….

Brrr!!! Nu-i asa?

Dupa aceea, am inceput sa avem alte masini si, cum tehnologia evoluase, dar si piata auto la fel, am inceput sa ne dorim tot mai mult de la ele: inchidere centralizata cu telecomanda, aer conditionat, air bags fata/spate; gps, incalzire scaune, senzori de parcare etc.

Uneori ma intreb daca suntem sclavii tehnologiei, dar pe urma vad tot felul de accidente/infractiuni si realizez ca avem nevoie de multe din ceea ce ofera civilizatia noastra.

Cum ar fi sa ajungi noaptea acasa si sa depinda de rapiditatea cu care inchizi masina sa scapi de cine stie ce nebun? Cum ar fi sa te loveasca un obsedat de viteza si sa nu ai air-bag  (mai ales pe spate unde stau copiii)? Cum ar fi sa te ratacesti pe cine stie ce drumuri de tara/munte pentru ca nu ai gps ori telefon mobil?

S.a.

Deci, pana la urma e buna tehnologia,nu credeti?

Parerea ta conteaza

