Ce inseamna xenon?


De cate ori il aud pe sotul meu: masina asta e ok ca are xenon, ma apuca…..in fine, ma enervez ca nu inteleg mereu ce vrea sa spuna si ma intreb de ce e asa important sa aibe masina faruri xenon

Pentru ca nu mereu am chef de discutii si sa ascult explicatii lungi (sotul meu are tendinta sa faca pe profesorul cu mine si asta i se trage de la faptul ca mereu are in jur oameni care ii cer ajutorul: in facultate, el tinea locul unor profesori si sustinea cursurile, iar o data cu lucrul in multinationale a inceput sa tina si cursuri penru colegi/subalterni; nici acum nu a scapat pentru ca il apuca uneori „nebunia” cum o numesc eu si ii ajuta pe reprezentatii zonali de la diverse firme sa inteleaga exact ce ar fi trebuit sa inteleaga de pe bancile facultatii 😛 ). Scuze ca am deviat, dar asta e ca sa intelegeti de ce nu am mereu rabdare chef sa il ascult si de ce caut pe net.

E drept ca e si o chestiune de mandrie: vreau sa stiu in avans despre ce vorbeste el si sa inteleg mai bine ce spune. Dupa ce ma documentez, il intreb ce si cum. Sa zicem ca vreau sa demonstrez ceva, dar nu vreau nici sa ma las mai prejos.

De ex, faza asta cu ce inseamna xenon….

Potrivit wikipedia, xenonul este un compus chimic.

Partea buna cu dezvoltarea tehnologiei este ca oamenii de stiinta au inteles cum sa foloseasca acest compus in mai multe domenii: iluminare si optica ( lampi de descarcare cu gaz, laser), utilizari medicale (anestezie, protector neurologic, imagistica, rezonanta nucleara magnetica).

Uite de asta imi place mie sa citesc pe net si sa caut informatii.

Va imaginati surpriza sotului cand l-am intrebat despre xenon? L-am lasat sa vorbeasca un timp, apoi am completat ca si cum abia atunci mi-as fi amintit despre ce era vorba (nu am reusit eu sa redau tot ce citisem pe net mai ales ca nu am fost mare fan al chimiei spre deosebire de sotul meu care a terminat la sectia de chimie-biologie). A ramas perplex 😀

Ce bine m-am simtit 🙂 )))

Kit Xenon

Sunt curioasa cum reactionati voi cand nu stiti ceva si nu vreti sa se vada acest lucru.

Studiati un pic carti? Sau pe internet? Ce site-uri folositi pentru documentare?

Aveti si voi un sot/prieten care stie multe si va poate lamuri ?

Sau e invers?

Voi stiti mai multe si ajutati si pe altii sa inteleaga anumite lucruri?

 

Parerea ta conteaza

