Ce mai inseamna traditie in ziua de azi?


Luna trecuta au avut loc in toata tara parada de costume ale celor din clasele a XII-a.

Personal mi se pare o traditie frumoasa.

Cand am terminat si eu liceul, am participat la o astfel de parada si imi aduc aminte cat de mult am dezbatut ce tema sa abordam. Am fost generatia cea mai numeroasa de pana atunci (15 clase de a XII-a) si asa ca oamenii sositi de dimineata au avut ce sa vada.

Imi aduc aminte ca s-a votat in clasa fiecare tema in parte, iar singura problema care ne-a dat de gandit serios era daca sa purtam ii romanesti sau nu.

Din pacate la acea vreme (sunt multi ani de atunci), nu se considera ca e la moda sa porti un costum traditional asa ca majoritatea fetelor a votat contra.

De cativa ani se vede, insa, o tendinta tot mai mare de intoarcere catre traditie, catre ceea ce inseamna istorie, catre ie traditionala.

Am observat ca cei mici sunt implicati tot mai mult in serbari de Craciun cu caracter traditional. Spre ex., cand era in clasa pregatitoare, invatatoarea Dariei a optat sa organizeze o serbare pur traditionala spre incantarea tuturor. Anul urmator, de 1 decembrie invatatoarea le-a cerut copiilor sa vina imbracati in port traditional.

Ma simt tare mandra cand vad ca cei mici incep sa aprecieze ceea ce mostenesc si ca le place sa poarta straiele romanesti.

Luna trecuta am citit cu placere un articol despre un liceu din Moldova unde fetele din clasa a XII-a au ales sa poarte costume traditionale la parada de final.

Vad cu si mai mare placere ca strainii apreciaza portul nostru romanesc si comanda cu drag ii tesute de mana.

Ma bucur enorm sa constat ca tinerii (din care simt ca fac si eu parte desi am depasit 30 de ani 😛 ) se bucura sa caute in ladita bunicii, in podul matusii de la tara sau cauta propriile modele in magazinele care sustin traditia romaneasca suta la suta!

Sincer, abia astept sa inceapa si Andrei scoala sa vad ce serbare vor pregati alaturi de invatatoarea lor pentru ca am o presimtire ca ne vor da lacrimile de mandrie si de bucurie 😉

 

Parerea ta conteaza

