Acte necesare pentru inmatricularea masinii


Povesteam aici cum am schimbat buletinul, permisul auto si cum am trecut masinile de pe o adresa pe alta (mai exact dintr-un judet in altul). Mentionez ca masinile care erau pe numele meu erau doua Matizuri pe care le folosesc oamenii de la ferma asa ca nu era vorba decat de o schimbare de numere.

Acum sa va spun care sunt pasii ce trebuie urmati cand cumparati o masina din Romania si doriti sa o inmatriculati pe numele vostru. Sunt multe de facut, e nevoie de timp si de rabdare si e important sa stiti ce sa faceti ca sa nu patiti ca mine. Eu am studiat mai multe site-uri, nu pe toate este actualizata lista de documente necesare asa ca am facut si drumuri in plus.

Primul pas: vanzatorul sa va dea fisa lui fiscala. Aveti grija sa cumparati masina si sa obtineti fisa la inceputul lunii intru-cat e valabila fix cat e luna in curs.

Primul pas: mergeti la primarie si completati o cerere de inmatriculare a masinii. Atasati copii dupa buletin, fisa actele masinii, contractul de vanzare-cumparare si originalul de la fiscalul vanzatorului (voi opriti 2 copii de pe acest fiscal). Cand sunt gata actele si semnate, sunteti anuntati sa va prezentati la sediul lor si sa ridicati actele. Cu acest prilej, la primarie platiti taxa de inmatriculare de 60 de ron. Mie mi-au spus ca nu trebuie sa mai platesc impozit pentru masina intru-cat vine prin transfer suma respectiva din contul vanzatorului.

Cat asteptati aceste acte puteti sa faceti pasul doi: mergeti la ANAF si completati alta cerere la care atasati actele de mai sus. In functie de sucursala poate sa dureze 2-3 zile sau chiar 15 zile din cate am inteles.Vi se da inca o hartie pe care o atasati la dosarul cu acte pentru politie.

La CEC platiti taxa de talon de 37 ron.

Faceti intre timp si o programare la RAR pentru autenticitate. Vi se da sa completati o cerere. Sa aveti la voi actele originale ale masinii si buletinul (nu mi-au cerut copii dupa acte, dar mai bine sa le aveti pentru ca nu se stie ce probleme ar putea apare la masina si ce ar putea sa vi se ceara). In functie de masina si de ceea ce deja exista scris pe cartea masinii platiti de la 118 ron pana la 300 ron. Programarea la RAR dureaza in functie de aglomeratia de la ei. In Bucuresti este undeva la 2-5 zile. Hartiile vi se dau in decurs de o ora daca totul e in regula la masina. Eu am avut surpriza sa nu corespunda cauciucurile de pe masina cu ceea ce scria in carte asa ca va dati seama ca imi venea sa arunc cu toate mai ales ca eu nu am stiut de toti pasii precendeti si am facut mai multe drumuri in Pipera din acest motiv.

Mai aveti de platit asigurarea pe minim 6 luni.

La politie mergeti cu originale si copii dupa: buletin, actele masinii (carte, talon), asigurare, chitantele de la CEC si primarie, hartiile de la ANAF si RAR, scoateti placutele cu numerele masinii. Pe unele site-uri scrie ca trebuie sa prezenti fiscalul vanzatorului in original, insa mie mi l-au oprit la primarie. La politie,insa, nimeni nu a comentat nimic si au primit copia dupa fiscalul vanzatorului.

A, sa nu uit: (1) verificati daca cauciucurile corespund cu ceea ce scrie in cartea de identitate – la mine nu corespundeau, dar ,din fericire, erau valabile si acelea conform nu stiu carui catalog pe care il aveau cei de la RAR (am platit inca o taxa pentru chestia asta!); (2) verificati datele de pe asigurare – la mine era trecuta gresit data si m-am dus inapoi sa o modifice.

Cand depuneti actele, trebuie sa platiti inca o taxa direct la ghiseul de politie pentru numere: 30 ron daca doriti sa pastrati numerele (in cazul in care locuiti in acelasi judet), 45 de ron pentru numere la rand sau 85 de ron pentru numere preferentiale.

Cam acestia sunt pasii de urmat. Sper ca nu am uitat nimic!

 

4 gânduri despre „Acte necesare pentru inmatricularea masinii

Parerea ta conteaza

