Ce inseamna sa fii barbat?!?


Asa cum stiti in urma cu aproape un an ne-am mutat la casa noastra. Luna trecuta am reusit cu mari sacrificii sa platim diferenta de pret si ne-am apucat de imbunatatiri.

Sunt multe de facut, dar am decis sa incepem cu ceva ce nu luasem in calcul de la inceput.

Explicatii: locuim intr-o zona asa-zis rezidentiala care a apartinut unei singure familii – un arab si o romanca cu multi copii si nepoti. De nevoie au vandut jumatate de plan, iar a doua jumatate a luat-o banca. Aceasta a doua jumatate a fost cumparata la licitatie de domnul care ne-a vandut noua. Pentru ca a fost gandita ca un tot unitar pentru o singura familie, canalizarea a fost realizata de-a lungul intregului complex. Totul se incheie la noi pe teren si de acolo merge spre canalizarea stradala….daca arabii din fata dau drumul la o pompa care sa arunce dejectiile acolo (arabii din fata sunt taman fostii proprietari ai complexului).

Asadar structura este cam asa: in fata stau fostii proprietari (ne salutam, uneori cineva de la ei mai vine la noi cand avem nelamuriri vis-a-vis de modul in care sunt trase tevile/canalizarea/cablurile), proprietatea noastra, inca o familie de romani cu doua fetite, un teren liber unde se vor face mai multe blocuri probabil si inca un bloc-vila unde locuieste alta familie de arabi (ne salutam).

De cand ne-am mutat am zis ca taman cu familia de alaturi ne vom intelege cel mai bine mai ales ca au copii de varsta alor nostri. Dar inca de la inceput au aparut mici probleme: dincolo de faptul ca fetitele lor ne-au distrus o gramada de jucarii (situatii in care nici parintii nu si-au cerut scuze), dincolo de lipsa de educatie usor de observat (desi tatal lor insista ca le duce la scoala/gradinita in Bucuresti ca sa invete carte alaturi de oameni, nu de tarani!), parintii au inceput sa faca tot felul de lucruri …..Din pacate, nu sunt genul de oameni cu care sa poti discuta ori care sa spuna verde in fata ce vor…

Mai multe exemple:

– fetita mai mica a aruncat masa de plastic a copiilor si a spart-o; a inceput sa planga si s-a trantit pe jos in curte la noi urland ca nu e vina ei ca masa s-a spart – atentie! fara sa ii zica nimeni nimic!

I-am spus ca masa poate fi inlocuita, dar ar fi frumos sa nu mai arunce cu jucarii.

Seara am fost plecati si, cand ne-am intors, am gasit de-a lungul drumului (portiune casei noastre) numai sticle si gunoaie intinse. Mentionez ca drumul este proprietate comuna a tuturor (este trecut in actele de proprietate pe care le avem toti).

– fetita mai mare a inceput sa se bata cu fiica-mea (desi Daria nu s-a batut in viata ei cu vreun copil, dimpotriva!) si, in timp ce eu incercam sa le despart, maica-sa ii zicea: Asa, Andreea, si cu piciorul!

Am reusit sa le potolesc dupa un timp, dar a reiesit ca Daria a fost un fel de invingatoare dat fiind ca a urmat cursuri de taekwondo cand era mai mica.

Urmarea?

Am gasit la poarta curtii noastre tampoane interne.

Asta a continuat toamna. Diverse prostii de genul asta.

– vecinul vroia sa isi vanda casa si incerca sa ne convinga sa o cumparam pe a lui (noi eram mutati doar cu chirie la inceput in casa aceasta); dar am refuzat pentru ca suprafata e de 4 ori mai mica si pretul cerut era de aproape doua ori mai mare

Acest lucru l-a infuritat si

– de Craciun, am auzit din nou scandal la vecini.

Am uitat sa mentionez ca vecinul nostru are un obicei: indiferent de zi, seara sta in curtea din spate (adica unde se aude si la noi foarte bine, din pacate) si da drumul la muzica cat de tare poate, bea de stingem face gratar si vorbeste la telefon cu rudele din Ardeal sau din imprejurimi….evident ca trebuie sa strige ca sa depaseasca decibelii de la casetofon!

Revenind…..aflasem intre timp ca el are obiceiul sa vorbeasca extrem de urat cu mama lui (la acea vreme locuia cu ei pentru ca ea a crescut fetele). Ma refer la vorbe urate, injuraturi ca la usa cortului….Femeia aia mergea pe drum numai cu capul plecat si mereu speriata: ea facea mancare, curatenie, se ingrijea de fete….

De Craciun, am auzit niste bufnituri mari de tot de se cutremura totul! Cand am iesit, am gasit la usa din spate un topor aruncat….am inteles ca se imbatase si a vrut sa taie un pom din curte (se pare ca a dat teapa unui om caruia i-a luat banii sub pretextul ca ii face usi/geamuri din termopan si a cheltuit banii; omul a aflat unde locuieste si a venit acasa, nu a facut scandal, dar ideea e ca vecinul nostru era cam turmentat pe urma). Presupun ca i-a scapat toporul sau l-a aruncat pentru ca a aterizat fix la noi la usa. Casele sunt unite partial pentru ca in trecut a existat o usa de trecere asa ca o portiune din curtea lui din fata da spre intrarea noastra din spate.

In fine, toata iarna am avut liniste pentru ca nu s-au intalnit nici copiii.

– De ziua Dariei, am avut mai multi copii invitati la noi. La un moment dat, ne-am trezit cu fetitele de langa noi ca au venit in vizita. De ce? Nu le invitasem pentru ca nu ne mai salutam de luni bune, dar mama lor s-a gandit sa le trimita la noi cand a auzit ca sunt multi copii in vizita. Stiti de ce? Amandoua aveau jardia ! NU stiam acest lucru si m-am simtit prost sa trimit fetitele acasa. Le-am invitat la noi la etaj langa ceilalti copii. Soacra mea stia ce se intampla si imediat ne-a spus. Am sunat-o pe mama fetelor si mi-a spus ca nu si-a dat seama ca e o boala care se ia! I-am spus ca avem o problema in acest  caz si am poftit-o sa isi ia copiii imediat pentru ca nu vroiam sa se imbolnaveasca si ceilalti.

Urmarea?

Spre seara, vecinul nostru a aruncat cu un cotor de mar in geamul soacrei mele drept razbunare, iar antena de la masina sotului a smuls-o!

Sa ajung la punctul culminant….de pana acum! Pentru ca e o problema cu canalizarea in cazul in care arabii din fata nu dau drumul la pompa (se inunda subsolul nostru), am decis ca urgenta consta in a sapa o fosa. Acest lucru implica bani, dar mai ales implica faptul ca trebuie taiate conexiunile vecinului recalcitrant (are doua conexiuni care vin pe spate si prin fata – ambele pe proprietatea noastra) si conexiunea arabilor din fata.

Cei din fata au inteles si au fost de acord mai ales ca le permitem accesul la tevi pentru a sapa si a inchide singuri totul (adica le-am dat acceptul sa intre pe proprietatea noastra sa sape).

Vecinul nostru a inceput sa se vaicareasca ca nu are parte de „vecini” de treaba, apoi a inceput sa il ameninte pe sotul meu.

Sotul meu i-a dat termen 2 saptamani sa isi faca fosa. Desi noi incepusem deja sa sapam fosa noastra, nu am inaintat deloc pentru a-i da lui timp sa isi faca propria fosa.

Vazand ca nu glumim (el tot suna la sotul meu si ba il ameninta, ba il implora), a schimbat placa.

Ieri aveam muncitorii la fosa si, dat fiind spatiul limitat de acces in acest complex, ocupasera partial drumul. Pana acum nu au fost probleme cu arabii din spate care au inteles ca nu se poate altfel si au asteptat de fiecare data 2-5 minute pana cand se elibera drumul de acces spre proprietatea lor. Vecinul nostru locuieste de cateva luni bune intr-o garsoniera in Bucuresti (aproape de sediul firmei) pentru ca nu a platit nici gazele, nici curentul si a fost debransat). Familia vine acasa doar in week-end, insa el mai vine in cursul saptamanii ca sa bea, sa asculte muzica si sa vorbeasca la telefon pana pe la 1-2 noaptea cum ii sta in obicei (desi, ultima data, a reusit performananta de a asculta muzica toata noaptea!)

Ei bine, ieri a venit cu o echipa de muncitori ca sa ii puna sa sape fosele (e obligat sa sape doua fose din cauza spatiului mic din curte si implicit a modului in care si-a „aranjat” acareturile). Nu avea rabdare sa astepte sa mute baietii betoniera si a iesit  din masina urland si injurand. Desi sotul meu e genul de om impulsiv, recunosc ca in aceste luni a dat dovada de mult-mult auto-control (ceea ce m-a minunat de nu va puteti imagina!).

Ieri am auzit si eu scandalul (tocmai le facusem baie copiilor care se jucasera in nisip si erau murdari rau de tot) si am iesit pe terasa sa vad cine urla si injura. M-a vazut si s-a luat de mine.

I-am raspuns ca nu e politicos cum se comporta si mai ales cum a procedat in aceste luni si ce credeti ca a zis?

„Nu ai barbat! ”

In traducere: sotul meu nu e barbat ca nu arunca cu cotoare de mere, ca nu face scandal ca la usa cortului, ca nu ne injura pe mine, pe copii si pe mama lui.

Adica nu e barbat ca nu ma tine sub papuc cum face el!

Ma temeam ca sotul meu va avea o reactie agresiva (stiu cum procedeaza cand e provocat), dar m-am bucurat ca a reusit sa se controleze!

Ultima chestiune aruncata de vecinul nostru: o sa vand casa cui s-o nimeri ca sa vedeti voi!

p.s.: A lasat muncitorii in curte sa sape fosele si i-a incuiat acolo fara apa, fara mancare (el a plecat inapoi la firma). Au sarit gardul ca sa se duca la magazin sa isi cumpere! Evident, nu au sapat cam deloc!

Parerea ta conteaza

