Caldura mare…mon cher!


Zilele acestea resimtim acut caldura, sa nu zic mai degraba canicula. Este prima vara dupa multi ani cand nu avem aer conditionat (nu am luat aparatele de aer cand am plecat de la fosta casa, dar incercam sa remediem situatia curand) si este intr-adevar greu de rezistat in casa. Norocul este ca nu este o casa atat de calduroasa pe timp de vara, insa nici extra racoroasa nu e.

Momentan, constat ca cei mici s-au adapatat minunat la noile conditii de trai si pot lasa geamurile si usile deschise in casa, cu exceptia camerelor lor (imi e teama sa nu se imbolnaveasca daca stau in curent).

Mai mult, probabil ca se adapteaza si sistemul lor imunitar asa ca nu se mai imbolnavesc asa usor.

Pot sa le dau inghetata de 2 ori pe zi (de obicei mananca o singura data pe zi, dar cand e canicula le dau 2, insa la intervale de timp relativ mari ca sa nu faca rosu in gat) cu conditia sa nu fie incalziti/incinsi ca sa nu faca aprindere la plamani.

De asemenea, le fac tot felul de limonade ori le cumpar sucuri simple, neacidulate la care le pun gheata cubica Dry Ice spre bucuria lor…daca le mai adaug si paie colorate si umbrelute……se distreaza de minune imaginandu-si ca sunt pe plaja in sezlonguri 😉

Pentru a combate caldura si efectele ei, am decis sa tin draperiile trase si astfel sa protejez camerele lor de caldura solara.

Alta solutie pe care am gasit-o este sa le fac cate un dus racoros la pranz cand intra in casa, indiferent ca s-au jucat afara in curte, in nisip, in parc ori au fost la calarie.

Momentan nu le-am cumparat piscina pentru ca avem caini. De fapt a ramas doar Bijoux pentru ca Iris a murit (banuiam ca a fost otravita), iar pe Ursa a dus-o sotul meu inapoi la ferma dupa perioada de convalescenta de dupa operatia la aparatul genital. Dupa ce o sa reasezam un pic curtea, o sa cream un spatiu unde sa nu poata intra Bijoux, dar unde sa punem o piscina pentru copii.

Oricum, au gasit ei deja o idee si se joaca cu furtunul cu apa. Pentru a preveni orice fel de problema pulmonara dat fiind faptul ca apa este extrem de rece, le dau voie sa se joace cu furtunul doar in jurul orei 10-10.30 dimineata ori seara pe la 18-18.30. In acest fel, corpurile lor nu sunt fierbinti si nu risca sa se imbolnaveasca ori sa aibe vreun soc termic. Este si foarte adevarat ca nu ii las sa se joace la infinit cu apa…..dupa circa o ora le ajunge atata zbenguiala si alergatura sub jetul de apa, pe tobogan etc.

Voi ce alte solutii folositi sa va racoriti?

5 gânduri despre „Caldura mare…mon cher!

  1. io habar n-aveam ca se face rosu in git de la inghetata, sincer spun. Noi mincam inghetata year round, inclusiv iarna, niciodata nu ne lipseste inghetata din congelator.. Copiii mei n-au nimica. Chiar si apa cu gheata bem tot anul,inclusiv iarna. Din contra io am observat ca atunci cind ma doare-n git, mi se rezolva treaba cu inghetata.
    Probabil ca fiecare cultura cu obiceiurile/ideile lor.

    Apreciază

    1. se face daca este corpul foarte incalzit,sa nu zic „incins”
      cu asta lupt si eu, cu mentalitatile si prejudecatile
      am gresit in primii ani de viata ai copiilor si i-am cocolosit
      acum am schimbat tactica si ii ajut sa obtina o imunitate mai buna lasand corpul sa reactioneze la factori externi
      anul acesta este primul cand nu au patit nimic nici de la inghetata, nici de la ceaiul/apa cu gheata, nici de la joaca cu apa rece
      sunt foarte incantata de ei si de faptul ca am reusit sa inteleg unde greseam 🙂

      Apreciază

Parerea ta conteaza

