Hai sa discutam si despre asta….


Recunosc ca muream de curiozitate sa inteleg mai bine un lucru si nu ma pot abtine sa nu va povestesc si voua….poate si voi aveti astfel de curiozitati si nu v-ati lamurit pana acum, corect?

Uneori am tot felul de intrebari si nedumeriri, dar dureaza un timp pana pricep ce si cum pentru ca nu stiu mereu unde sa caut raspunsurile. Uneori e usor sa cauti pe internet, alteori e nevoie de explicatiile cuiva din domeniul respectiv….

Spre ex., in urma cu ani de zile lucram in zona centrala a Bucurestiul. Mergeam zilnic pe jos la serviciu. De ce? Ma simteam bine asa….imi dadea energie mai mare decat o cafea si o stare de bine extraordinara….La pranz, daca aveam timp, ieseam sa imi cumpar ceva de mancare din zona si sa ma plimb o jumatate de ora (doar daca aveam permisiunea sefului! nu prea aveam voie sa iesim in timpul programului).

Imi placea enorm sa explorez zona. Nu stiu cum sunteti voi, dar mie imi plac enorm magazinasele vechi, ramase ca marturie a trecerii timpului si a incapatanarii unor oameni de a le sustine….

Mereu imi placea sa intru in astfel de magazine si sa admir (uneori sa cumpar) o esarfa, o carticica, un obiect decorativ….

Eu le numesc comori. Stiu ca suna ciudat pentru unii din voi, dar eu consider ca obiectele de suflet le gasesti in locurile cu suflet. Prefer de o mie de ori sa ma plimb prin magazine micute unde patroana/vanzatoarea stie fiecare obiect in parte, fiecare istorie si iti poate da o multime de detalii de parca l-ar fi creat cu propriile maini (si uneori asa si e) decat sa intru intr-un hipermarket si sa aleg un produs de serie.

In fine, sa revin….

Intr-una din peregrinarile mele, am descoperit cu stupoare ca exista un magazin cu haine bisericesti. Nici macar nu stiam ca exista asa ceva. Cumva…in mintea mea…aceste haine se lucrau…nu stiu….undeva…..un loc secret….sau, ma rog, un loc departe de oamenii obisnuiti….

Cred ca am stat mult si bine tot uitandu-ma in vitrina pana cand a iesit un domn ca sa ma intrebe daca am nevoie de ajutor…. Nu aveam ce sa cumpar de acolo, nu? Dar tot muream de curiozitate….V-am zis ca imi place sa discut cu oamenii care se ocupa de magazine de suflet, nu? Te simti si tu inclus cumva intr-un fel de familie universala de…..prieteni….of, stiu ca suna ciudat, dar asa simt eu…

In fine, nu am reusit la acea vreme sa discut prea mult pentru ca domnul respectiv nu avea timp, dar curiozitatea a ramas ascunsa acolo in acesti ani…

Zilele trecute, Daria a inceput sa ma intrebe despre hainele preotesti si mi-am adus aminte despre vechile intrebari.

Nu ma pricep nici acum la acest lucru, dar macar am aflat denumirile hainelor bisericesti: vesminte diaconesti , vesminte arhieresti, reverende, epitrahile, bedernite, epitaf, prapuri etc.

De ex, stiati ca hainele bisericesti pot fi tesute sau brodate? Nici nu stiam ca se mai practica o astfel de meserie.

Ma intreb cine le creeaza oare? Cata munca o fi?

Alte intrebari…..alte curiozitati….alte raspunsuri ce vor veni….

Parerea ta conteaza

