Amenajarea gradinii de vis


Anul acesta am ramas cu cateva restante la capitolul amenajari in curte, desi fusesera prevazute initial in buget.Dar asa se intampla cand apar lucruri neprevazute si trebuie sa decizi ce are prioritate si ce nu.

Cum am avut de platit diferenta la casa, nu am reusit sa mai alocam o suma prea mare pentru imbunatatiri la casa si gradina asa ca am decis sa amanam pentru anul viitor cand speram sa ne putem ocupa asa cum trebuie. Adevarul este ca nu dorim sa facem compromisuri. Avem destui prieteni care s-au grabit sa faca unele modificari la casa si curtea unde s-au mutat, iar anul urmator au cheltuit alti bani pentru aceleasi lucruri dandu-si seama ca nu investisera in ceva de calitate de prima data. Si unde au ajuns? Au cheltuit de doua ori pentru acelasi produs diferenta constant in calitatea lui. Cred ca mai bine luau de la inceput ceva de calitate care isi amortiza cheltuiala in timp decat sa o ia de la capat cu santierul, cu muncitorii, cu nervii, cu banii cheltuiti in plus.

Pentru ca deja ma cunoasteti, va dati seama ca am inceput sa ma „documentez” si sa adun informatii, imagini, preturi, idei referitoare la amenajarea gradinii (momentan cu asta ma ocup).

Sotului i-ar place o fantana arteziana ; de fapt, el la asta viseaza de cativa ani buni. Asa ca am inceput sa adun imagini si idei ca sa imi formez o opinie si sa imi dau seama ce model se potriveste la noi in curte. E drept ca sotul ar fi dispus sa renunte la fantana daca reuseste sa amenajeze o cascada artificiala asa ca ma documentez si in acest sens. Am aflat ca atat cascada, cat si fantana pot si placate cu placi ardezie asa ca am fost curioasa sa aflu ce este ardezia si astfel am inteles ca este o gresie care poate fi utilizata in atat de multe scopuri incat e minunat cand te gandesti ce resurse naturale ale Pamantul.

Personal, cred ca am putea combina ideea de fantana cu cea de cascada, dar stiu ca sotul meu prefera o cascada mai mare in coltul gradinii asa ca inca mai caut idei.

Fantani Arteziene Fontana Cascade F 61A

Exista o multime de modele de fantani arteziene (recunosc ca nu toate sunt pe gustul meu) asa ca vom avea de unde alege daca sotul renunta la ideea cu cascada

Fantani Arteziene Fontana Copiii cu Umbrela Set EF 06  Fantani Arteziene Fontana Giani F 29AFantani Arteziene Fontana Orton F 43A

Cred ca o fantana arteziana ar merge in gradina cu conditia sa regandim asezarea tufelor imense de trandafiri si a celor 3 tuia uriasi deja existenti aici.

Momentan, sotul a fost de acord ca 2 tuia sa ii mutam de o parte si de alta a intrarii principale (sa incadreze poarta), iar trandafirii sa ii mutam de-a lungul gardului. Mi se pare varianta cea mai buna mai ales ca trandafirii sunt imensi, pot fi legati usor de gard astfel incat sa se prinda de el si sa creeze iluzia unui gard colorat, placut. Imi plac enorm trandafirii si ma bucur mult ca erau deja plantati in gradina. Sunt 6 tufe imense care, daca le lasi sa creasca, se ridica la inaltimea de 2 metri asa ca pot fi usor folosit de-a lungul gardului.

Mai trebuie sa ma gandesc la schimbarea pavamentului pentru ca am ajuns amandoi la concluzia ca nu ne place si ca preferam varianta traditionala cu gazon si alei de piatra. Dar am timp pana la vara, nu-i asa?

 

Parerea ta conteaza

