Infernul lui Gabriel de Sylvain Reynard


Cand am inceput sa citesc aceasta carte ma gandeam ca este vorba despre un profesor care are o viata dubla.Cel putin asa reiesea din descrierea cartii de pe site-urile de specialitate. Eram curioasa despre ce este vorba si aveam mari asteptari.

Sincer, m-a dezamagit din acest punct de vedere. Sau poate asteptarile erau prea mari…

Din acest punct de vedere, mai bine sa nu cititi descrierea facuta pe vreun site.

Pe de alta parte, cartea este surprinzatoare prin faptul ca ne tine mereu pe linia dintre roman de dragoste si romanele clasice ale unor autori consacrati. Banuiesc ca autorul a dorit sa creeze un roman mai sofisticat, diferit de altele similare lui care sa atraga atentia. Din punctul meu de vedere este o incarcare excesiva cu atatea referiri si citate din mari autori, cu paralela exagerata dintre Gabriel si  Julia, respectiv Dante (Alighieri) si Beatrice.

Recunosc ca am fost surprinsa de faptul ca personajul principal masculin plange atat de mult. Nu am cunoscut pana acum niciun barbat care sa planga…cu atat mai mult sa planga de mai multe ori. Am inteles dorinta autorului de a sublinia faptul ca Gabriel are suflet, are constiinta, are dorinta de a iesi din Infern….dar mi se par exagerate!

Pe de alta parte, Julia este personajul tipic care se victimizeaza si care se desconsidera enorm ceea ce as zice ca probabil se regaseste in anumite persoane de sex feminin care se lasa maltratate de barbatii din viata lor invinuindu-se ca nu pot face mai mult, mai bine…

In fine, nu mi-a placut prea mult cartea, iar finalul mi se pare dezamagitor…..pe bune! Aum…imi spune si mie cineva cum se face ca o carte intreaga ne innebuneste cu detalii si cu victimizarea personajelor, cu trairile lor de tristete vesnica pentru ca la final….sa fie totul atat de romantat….aproape gretos!!!

Sunt curioasa daca a citit cineva aceasta carte si ce parere aveti 😛

Infernul lui Gabriel - Sylvain Reynard

Parerea ta conteaza

