Numai in bratele tale de Lisa Kleypas – seria Travis, volumul 1


Cred ca este una dintre acele carti la care esti sigur ca finalul este unul si descoperi ca e altul… Aceasta carte este diferita de celelalte scrise de Lisa Kleypas. De obicei, cartile ei sunt de genul history romance (sau cel putin asa am citit eu pana acum) si naratiunea decurge cam in acelasi stil: cei doi se cunosc, se cearta, se mai intampla una-alta si se impaca….

Aceasta carte are un alt stil.

Povestea se desfasoara in zilele noastre, pe parcursul a circa 20 de ani (de cand Liberty era adolescenta pana cand ajunge adult – 14-34 ani). Este necesar sa cunoastem viata lui Liberty, trairile si zbuciumul ei ca sora si „mama” pentru Carrington (dupa ce mama lor a murit in accidentul de masina, dar si inainte de acel moment cand ea de fapt a crescut-o pe surioara ei) – pentru a intelege mai bine finalul, pentru a intelege cuvintele lui Liberty: „Ma gandeam la cat sunt de recunoscatoare pentru tot, chiar si pentru lucrurile rele care mi s-au intamplat, pentru fiecare noapte nedormit, pentru fiecare secunda de singuratate, pentru fiecare moment in care mi s-a stricat masina sau am calcat in guma de mestecat sau n-am putut sa-mi platesc facturile, pentru fiecare bilet de loterie necastigator si pentru fiecare vas spart sau felie de paine prajita arsa”.

De ce aceste cuvinte? Dupa o viata in care a trait mai mult de pe o zi pe alta, dupa ce a ramas orfana de mama si cu o sora de 2 ani in grija, Liberty se lupta din greu sa razbata prin viata. Tenace, ea reuseste sa urmeze un curs si apoi se angajeaza la un salon unde il cunoaste pe Churchill, un domn in varsta care prefera ca ea sa se ocupe de le de cate ori frecventa locul respectiv.

Dupa 4 ani de prietenie, el o convinge sa renunte la slujba de la salon si sa devina asistenta lui, sa se mute la el acasa sa il ajute mai mult dupa ce tocmai avusese un accident de calarie si era blocat intr-un scaun cu rotile. Aici Liberty si Carrington intra intr-o alta lume. Ii cunoaste pe copiii lui Churchill, dar nu se intelege cu baiatul mai mare, Gage, un tanar om de afaceri taciturn, dur si cu pareri destul de negative legat de ceea ce crede el ca sa intampla intre tanara fata si tatal sau. Cand tocmai ziceam ca Liberty l-a uitat pe Hardy, iubirea ei din adolescenta dupa care masurase toti barbatii pe care ii intalnise si cu care ii comparase atat de mult incat nu mai incepea nicio relatie…..

Liberty incepe o relatie cu Gage…..apoi apare Hardy…. Mi-a parut rau ca Hardy s-a schimbat atat de mult…ca viata lui a luat o astfel de turnura…..dar am inteles ca si Liberty s-a schimbat mult…. Citeam mai demult intr-o carte un lucru care mi se pare ca se aplica si aici: la un anumit moment din viata ne potrivim cu o persoana care este la acelasi nivel de dezvoltare psiho-emotionala, dupa ani de zile ne schimbam, ne maturizam….daca cealalata persoana a evoluat in acelasi sens, sufletele noastre se regasesc si se inteleg in continuare, in caz contrar…..drumurile sunt paralele…. Mi-a placut mult finalul….chiar foarte mult…desi as fi vrut sa se discute mai mult despre tendinta lui Gage de a controla lucrurile, de a fi dominator….

Mi-a placut decizia lui Liberty, dar iarasi am o observatie….parca lipsea ceva ….as fi vrut sa explice mai mult ce sentimente avea cand trebuia sa aleaga intre Hardy si Gage…..cumva, semne subtile apar care duc spre decizia ei,dar parca as fi vrut sa fie un pic mai aprofundata tema aceasta…

http://bodicerippernovels.files.wordpress.com/2010/05/only-in-your-arms-when-strangers-marry.jpg

A.D.

Un gând despre „Numai in bratele tale de Lisa Kleypas – seria Travis, volumul 1

Parerea ta conteaza

