O noapte de iubire de Mary Balogh


Hmmm…..recunosc ca atunci cand am inceput sa citesc, am avut senzatia ca nu vrea sa continui.

La un moment dat, incepusem sa ma gandesc ca biata Lily urma sa fie transformata intr-o papusa de catre rudele lui Neville.

Dar m-am bucurat enorm sa descopar ca fata are personalitate si ca isi urmeaza propriul drum. La drept vorbind a indurat o viata de lipsuri: tatal era soldat asa ca ea a trait mereu alaturi de soldati, apoi dupa moartea tatalui, casatoria cu Neville si atacarea lor (la numai 0 zi dupa fericitul eveniment) de catre francezi, luarea ei ca prizoniera, apoi capturarea de catre partizani si violarea ei timp de 7 luni, mersul pe jos prin Portugalia, drumul lung spre Anglia si apoi sa ajunga acasa la Neville tocmai cand el se afla la biserica urmand sa jure credinta altei femei…….ei bine, as zice ca Lily are o vointa de fier si un mod de a reusi sa se detaseze care a ajutat-o sa indure totul si sa invete sa se adapteze la orice situatie.

Adevarul este ca Neville crezuse ca Lily fusese omorata de catre francezi si – desi in primele pagini autoarea ne descrie cu lux de amanunte fericirea lui de a se casatori cu Lauren, verisoara sa – o plansese pe tanara lui sotie timp de aproape 2 ani pana cand ea aparuse la biserica.

Imi place enorm de Neville, de modul in care reactioneaza cand apare Lily: confrunta totul cu demnitate, cu fermitate, iar familia lui o intampina  pe Lily cu calm si fara a o face sa se simta umilita. E adevarat ca mama lui Neville este tulburata de lipsa de maniere a tinerei de sotii, de faptul ca e analfabeta, de lipsa de sange nobil….dar face tot posibilul sa o ajute sa se adapteze…cu toate ca nu are abilitatea de a sti cum sa se comporte.

Vestea ca actele casatoriei lor nu au fost inregistrate si, deci, nu sunt casatoriti cu adevarat o determina pe incapatanata Lily sa se desparta de Neville pentru ca ea nu se considera a fi de nivelul acestuia.

Insa….Elizabeth, matusa lui Neville, este o doamna inteleapta care decide sa schimbe lucrurile asa cum poate. O ia pe Lily sub protectia ei, o transforma treptat, cu rabdare intr-o tanara lady. Intre timp, Neville este disperat pentru ca nu vrea sa o piarda pe Lily si abia asteapta sa se reintalneasca la Londra.

Lucrurile capata oricum o turnura interesanta pentru ca au loc 3 atentate la viata lui Lily. Sincer, am banuit cine era agresorul, dar nu imi dadeam seama care este motivul si cati oameni omorase pana atunci. M-am bucurat sa constat ca intuitia mea a fost buna si ca Lily si-a gasit adevarata familie, sa citesc despre lupta interna pe care o duce Neville ca sa fie alaturi de ea.

Lauren m-a enervat cumplit pentru ca, din punctul meu de vedere, chiar nu avea ce cauta pe mosia lui Neville dupa ce acesta a aratat clar preferinta lui pentru Lily. Mi-a parut rau pentru ea, dar ar fi trebuit sa aibe un pic de demnitate si sa plece de acolo.E adevarat ca se sugereaza ca, peste 1 an, va fi introdusa in societate ca sa isi caute un sot, dar tot mi se pare enervanta situaia.

Si Gwen mi se pare un personaj enervant. Mai mult s-a enervat ea pe situatie decat Lauren si a reactionat ca un copil rasfatat caruia i s-a luat acadeaua preferata.

In fine, tatal redescoperit al lui Lily este personajul care mi-a placut mult si am inteles atitudinea lui timp de 21 de ani referitor la sotia sa moarta. Mi-a placut ca a luat atitudine alaturi de Neville impotriva agresorului lui Lily 🙂

Mi-ar fi placut sa existe mai multe detalii referitoare la bunicului lui Lily si la faptul ca, din cate am inteles eu, Lily si Lauren erau tot un fel de verisoare (?).

Una peste alta, este o carte lejera ce poate fi citita rapid.

O noapte de iubire  - Mary Balogh

Parerea ta conteaza

