Ce animal alegem pentru copiii nostri si de ce?


Cand ai copii mici, apar si alte aspecte de care trebuie sa tii cont dincolo de mancare, haine, curatenie, joaca, curatenie…

Una este situatia in care ai deja animale de companie in casa/in curte la momentul nasterii copilului, alta este situatia cand nu ai si doresti sa ai.

De obicei, copiii isi doresc sa aibe un animalut pe care sa il smotoceasca si sa il alinte, de care sa traga, cu care sa se joace, sa doarma etc.

Noi am avut doi caini si un papagal cand s-a nascut Daria. La inceput eram terorizata de acest lucru. Va dati seama: primul copil, mama ultra-protectiva!

Dupa cateva luni, am constatat ca fiica-mea era innebunita dupa cainii nostri, mai ales dupa Cassie. Cand manca ea (era perioada diversificarii), era musai sa le dea si lor ceva. Daca eram in curte, era imposibil sa stea sa manance cuminte daca nu vedea si cainii pe langa ea. Oricat ii invatasem eu sa stea la distanta cand eram la masa, nu acelasi lucru se intampla cand era vorba de Daria.

Cand s-a nascut Andrei, cei doi caini ai nostri murisera asa ca la el nu s-a pus problema de asa ceva.

Dar…asa cum spun eu: ceea ce vad copiii la parinti, asta fac si ei….Amandoi iubesc animalele…Cand Daria a inceput gradinita, i-am luat un catel. Stiam ca isi dorea un catel cum fusese Cassie, dar nu am gasit la fel asa ca am luat un sufletel. Cat timp era Daria la gradinita, Andrei isi facea de lucru cu catelul care era foarte bland: il urca in remorca de la tractorasul lui si il plimba prin curte, il lua in brate si ii vorbea….

Dupa cateva luni, am luat-o pe Ursa. A fost cea mai mare bucurie a Dariei pentru ca, desi s-a dovedit ca e un caine de talie mare (ciobanesc carpatin),  este foarte blanda cu copiii nostri si ii apara de oricine.

IMG_2749

Cred ca cel mai greu a fost cand ne-am mutat si nu am putut sa luam cainii cu noi, cel putin nu catelul lor. Dar pe Ursa am adus-o acasa pentru cateva saptamani cand a fost operata si am ramas surprinsa de loialitatea ei.

Nu ne mai vazuse de 1 an de zile, dar ne-a recunoscut imediat. Sa va mai spun ceva? Era foarte geloasa pe oricine se apropia de copii. Soacra mea, desi ii dadea de mancare, nu putea urca pe terasa la noi daca nu eram sotul meu sau eu. A venit in vizita un baietel care, in joaca, l-a impins pe Andrei. Am avut „surpriza” sa il apuce cu dintii (nu l-a muscat, l-a apucat de pantaloni, in dreptul fundului) si l-a tras de langa Andrei, apoi s-a asezat intre Andrei si Willy ca sa se asigure ca nu se mai apropie de „baiatul” ei.

Acum il avem pe Bijoux care face o multime de prostii, fuge de acasa, aduce alti caini in „vizita” ori „la masa”, ne latra daca i se pare ca nu il bagam in seama, sare pe noi cand nu ii convine ceva…E foarte jucaus, mare nazdravan….

Ceea ce vroiam sa va spun este ca animalele sunt extrem de loiale, nu uita niciodata si devin prieteni adevarati.

Daca luati in considerare ideea de a cumpara un animal de companie pentru copilul dvs, ganditi-va bine:

– ce tip de animal vi se potriveste (caine, pisica etc),

– ce doriti de la acel animal (sa fie jucaus, sa fie bland, sa il puteti mangaia, sa il duceti la plimbare etc),

– cat timp liber aveti (nu va asteptati ca cei mici sa ii poata controla …pentru animalele de companie exista un singur sef si restul reprezinta „haita” alaturi de care se joaca, mananca, doarme; ganditi-va daca reusiti sa va faceti timp sa il duceti la plimbare, sa il hraniti, sa il ingrijiti etc),

– ce fel de mancare are nevoie animalul dvs (la unele animale, pe masura ce cresc, trebuie sa le schimbati hrana in functie de varsta, greutate, talie…; nu e musai sa mergeti in magazine ori la cabinetul veterinar sa le cumparati hrana, puteti accesa pagina petpal a unui magazin online si scapati de aceasta grija).

Indiferent ce alegeti, sa o faceti doar daca sunteti hotarati pentru ca un animal de casa reprezinta o responsabilitate. Depinde de voi asa cum depind si copiii vostri.

Va doresc sa alegeti cu inima 🙂

Parerea ta conteaza

