The Duff de Kody Keplinger


Despre aceasta carte am aflat intai de pe fb.

Nu stiam nimic despre ea, am vazut trailerul de la film si mi s-a parut interesant.

Am citit cartea, dar am descoperit ca e diferita (cum altfel) de ceea ce apare in film…

Ca sa nu fiu rea si sa comentez (din nou) ca orice carte e mai buna decat un film pe aceeasi tema, ma voi rezuma la a scrie despre ce am citit eu.

Bianca este o fata de liceu, de 17 ani, care are un stil propriu e a vedea viata: cinic, dramatic, dur. Prietenele ei cele mai bune sunt complet opuse. Casey si Jessica sunt considerate de catre Bianca drept fete cu vino-incoace care atrag atentia baietilor extrem de repede. Din intamplare, Bianca discuta cu Wesley (un fel de playboy al liceului) care ii spune ca are o porecla DUFF ceea ce o supara imens pe tanara noastra bataioasa.

Bun!

Deci, ne-am lamurit! Este o carte pentru adolescenti scrisa intr-o maniera specifica adultilor. Cum? Nu am explicat si partea a doua?

Sa le luam pe rand: Bianca se simte ingrozitor la gandul ca este prietena grasa si urata a celor doua fete frumoase si atractive ceea ce ii creaza tot felul de stari de melancolie si nesomn. In paralel, se mai intampla o drama cand mama ei trimite actele de divort, iar tatal redevine alcoolic agresiv.

Cum reactioneaza Bianca?

Intr-un mod pe care eu nu il inteleg, dar pe care autoarea s-a chinuit sa ni-l explice (probabil ca sa vanda cartea): face sex cu Wesley de cate ori i se nazare. Nu, nu sunt descrise scenele in detaliu asa ca nu va faceti idei. Sunt date cateva…repere!

Partea interesanta la aceasta carte (da, exista si asa ceva chiar daca pare ca e doar un flecustet pentru adolescenti) este urmatoarea: la un moment dat, cu toate probleme din jurul sau, Bianca observa ca si alte fete considerate atractive au momente cand se simt/se comporta de parca ar fi DUFF.

Aici e o chestie pe care ar fi trebuit sa mizeze autoarea daca tot a avut ca tinta adolescentii: depinde de cum te simti, de cum te percepi tu, de cum te impaci cu tine insati …. esti perceput de ceilalti in functie de cum lasi tu sa se vada personalitatea ta. Nu conteaza cum te imbraci (conteaza, dar nu ar trebui sa fie singurul criteriu), important e sa fii sigur pe tine, pe alegerile tale, sa ai maturitatea (cel putin sa inveti sa o ai) de a confrunta demonii interiori si exteriori.

Da, pentru curiosi, la final Wesley si Bianca raman impreuna.

O carte lejera, simpla, rapid de citit, recomandata pentru adolescenti 😉

Daca doriti sa o cititi, o gasiti in limba romana la editura Epica pe site-urile magazinelor si librariile online: emag cu doua oferte de la 33 la 36 ron, pe Carturesti cu 36.90 ron.

 

2 gânduri despre „The Duff de Kody Keplinger

Parerea ta conteaza

