Beautiful Oblivion de Jamie McGuire (include scurt rezumat)


Completare: Intre timp, cartea a fost tradusa si la noi cu denumirea Dulce uitare

 

JMC_BeautifulDisaster_Cover-e1333664180331.jpg

Ohoho! Ei bine, aceasta este o carte care m-a surprins enorm. Initial, aveam impresia ca e un pic plictisitoare. Parea a avea un subiect comun, gasit in permanenta in alte carti.

Sincer, aici conteaza enorm stilul autoarei.

Jamie McGuire are un stil alert, un stil care capteaza atentia cititorului si te face sa nu poti renunta la carte chiar daca subiectul este aparent banal.

Pentru ca deja ne-am intalnit cu fratii lui Travis si cu barmanita de la Red Door, Cami, nu e nimic nou si ne ajuta sa intelegem mai bine personajele si ideile pe care le-am descoperit in cartile „Fericirea mea incepe azi”, respectiv „Fericirea mea esti tu”.

Aceasta poveste este relatata din punctul de vedere al lui Cami. Ea este nevoita sa munceasca ca barmanita pentru a se intretine, motiv pentru care studiile ei intarzie si sunt prelungite.

Totul se desfasoara in paralel cu celelalte doua carti si acum este momentul potrivit pentru a intelege si pentru ca piesele de puzzle aparent disparate aparute in celelalte carti (inclusiv in cartea dedicata casatoriei lui Abby cu Travis – „ A Beautiful Wedding” – in care te distrezi de minune si te intrebi ce l-a apucat pe Trenton sa danseze in toga in fata tatalui sau la petrecerea de burlaci a fratelui sau mai mic).

Geniul autoarei consta tocmai in faptul ca reuseste sa puna cititorul intr-o situatie inedita:

  • de-a lungul intregii carti ajungi aproape sa il urasti pe T.J. pentru ca nu e mai deschis si comunicativ cu Cami,
  • iti vine sa urli la Cami pentru ca accepta totul si il apara in fata tuturor, mai mult, ii pastreaza cu sfintenie secretele
  • iti e mila de Trevor pentru ca lupta atata cu morile de vant incercand sa o faca pe Cami sa il iubeasca
  • iti vine sa il bati pe T.J. pentru ca, dupa ce Cami se desparte de el, nu renunta si continua sa ii trimita mesaje, flori, sa vina dupa ea poarte chiar acordandu-i mai multa atentie decat in cele 3 luni in care nu se vazusera – desi aici e dual sentimentul pe care il ai …. realizezi, de asemenea, cat de mult o iubeste si ce lupta se duce in el, dar triumfa doua lucruri: iubirea lui Trevor pentru Cami si loialitatea lui T.J. pentru slujba lui
  • te tot intrebi ce secret ascunde Cami de tot repeta ca Trenton o va ura cand va afla
  • la un moment dat iti pui intrebarea daca T.J. are ceva de ascuns, daca are o iubita/nevasta, ce fel de slujba are de e asa mare secretul

Sunt multe multe lucruri care iti mentin atentia si care te fac sa citesti….Il intelegi pe Trenton si afli cat de mult o iubeste, cat doreste sa o protejeze de familia ei violenta. O intelegi pe Cami de ce lupta pentru independenta ei, de ce e loiala lui T.J. si de ce se indragosteste de amandoi in ea ducandu-se o lupta permanenta, facand comparatii si incercand sa decida ce sa faca.

Oh, iar finalul…..ei bine abia atunci piesele de puzzle se aseaza la locul si aici ma refer la toare celelalte carti scrise dinainte, dar si la aceasta carte. Mi-ar place sa va povestesc, dar nu as strica surpriza pentru nimic in lume.

Ceea ce a reusit autoarea sa realizeze cu aceasta carte mi se pare minunat!

Nu pot decat sa sper ca va veni un moment cand va scrie si povestea lui T.J. pentru ca, dupa ce ii afli identitatea, intelegi brusc totul, intelegi anumite detalii aparent nesemnificative aparute de-a lungul celorlalte carti din serie si…..realizezi ca e baiat bun, iti e mila de el, ba chiar te intrebi daca nu ar fi avut o sansa extraordinara pentru ca iubirea lui Cami pentru el sa il mentina la un anumit punct….Aproape ca ti se rupe sufletul cand intelegi ce decizie trebuie sa ia si cat de greu ii e sa renunte la persoana iubita.

Abia astept sa aflu ca Jamie McGuire a decis sa scrie si despre el….Poate nu neaparat in aceasta perioada in care s-au desfasurat povestile celorlalti, dar dupa un timp, dupa ce se aseaza mai bine lucrurile….

16 thoughts on “Beautiful Oblivion de Jamie McGuire (include scurt rezumat)

  1. Si mie mi-a placut cartea foarte mult, la fel cum imi place Jamie. Adevarul este ca ea este singura autoare a carui stil de a scrie imi place.
    Am citit doar „Beautiful disaster” si cele doua volume din seria Maddox Brothers, si cred ca pana la urma am sa citesc si „Walking disaster” si „A beautiful wedding”
    Apropo, numele personajului masculin este Trenton sau Trent, nu Trevor.
    Oricum, sper sa citesti si „Beautiful redemption”. Mie una mi-a placut.

    Apreciază

          1. Da am citit cartea. Ma referea la faptl ca personajul masculin principal din acesta carte este Trenton Maddox, ca acesta este numele lui, nu Trevor. Nu am vrut sa te jicnesc sau ceva de genul. Si nu ma refer la T.J. pentru ca stiu cine este si el, am citit si „Beautiful redemption”.

            Apreciază

          1. e pe lista, timp sa am
            abia imi revin dupa ce am fost bolnava si nu prea pot rezista prea mult
            aceste recenzii au fost scrise in perioada in care am lipsit de pe net si acum doar le-am programat sa apara in urmatoarele 2 saptamani

            Apreciază

          2. Inseamna ca o ai in format electronic. Este bine. Eu acum caut „Walking disaster” si „A beautiful wedding”. Sper sa le gasesc.

            Apreciază

Parerea ta conteaza

