My Skyler – Penelope Ward


Am citit la un moment dat cateva cuvinte despre viata autoarei si am inteles de ce in fiecare carte de-a ei apare o persoana care sufera de autism. Mi se pare ceva nemaipomenit ca abordeaza acest subiect, desi poate ar fi fost mai bine sa aprofundeze si mai mult aceasta problema medicala.

Daca in celelalte carti ale ei acest subiect este adus fie prin intermediul lui Callie, sora de 24 de ani a lui Cedric („Gemini”), respectiv fetita grecilor cu care se joaca si empatizeaza Jack („Jack undone”), in aceasta carte il cunoastem pe Henry, baietelul autist al lui Mitch. Prin intermediul acestor personaje, autoarea reuseste sa ne faca sa intelegem ce inseamna sa fii autist, ce inseamna sa fii parinte/ruda unei persoane autiste si cel mai important e ca invatam sa nu criticam si sa fim mai buni la suflet cu cei din jurul nostru.

Povestea acestei carti se refera la Skyler si Mitch. Iubirea lor merge aproape de-a lungul vietii….Se cunosc pe vremea cand erau copii (10, respectiv 11 ani) si devin cei mai buni prieteni, apoi isi dau seama ca se iubesc desi nu s-au vazut 5 ani….Chiar in momentul acela, Skyler afla ca are cancer si incepe lunga ei lupta cu aceasta boala necrutatoare.

Mitch o iubeste si ii este alaturi in fiecare moment in care reuseste. Intre ei totul este unic si frumos…ea reuseste sa castige batalia…dupa ce totul pare bine si frumos, Skyler afla ca e posibil sa nu poata avea vreodata copii din cauza chimioterapiei pe care o suportase pentru a scapa de cancer….asa ca decide sa se desparta de Mitch considerand ca o face pentru binele lui.

De aici, lipsa de comunica intre ei duce la o ruptura si o sfasiere sufleteasca enorma. El incearca sa treaca peste iubirea pentru ea (fara succes), se culca cu o alta fata care devenise obsedata de el….Charisma devine obsedata sa o inlature pe Skyler din viata lui Mitch asa ca le schimba destinul ambilor iubiti prin actiunile ei egoiste….Reuseste sa o distruga pe Skyler intr-un mod execrabil de iti vine sa o bati rau de tot….Abia dupa 5 ani, din pura intamplare Skyler si Mitch se reintalnesc, iar el decide sa lupte pentru iubirea ei vazand-o nefericita alaturi de Kevin, logodnicul fetei.

Intre timp, Skyler se apropie de Henry, baietelul de 4 ani al lui Mitch, care sufera de autism.

Eu v-am dat numai cateva idei din carte, insa merita sa o cititi pentru ca actiunea se schimba in continuu si mereu apare ceva, fara a se simti ca e ceva impus ori nelalocul lui cum se intampla in unele carti….Pur si simplu, simti ca aceasta carte reda exact ce se poate intampla in viata reala….lucrurile se schimba, comunicarea ori lipsa ei duc la multe situatii care complica ori simplifica lucrurile, oamenii intervin si schimba destinul celorlalti…

Sincer, mi-a parut rau pentru Kevin pentru ca sufera mult si poate vom avea vreo surpriza sa descoperim la un moment dat si povestea lui.

Da, sunt si eu om asa ca recunosc ca am simtit un pic de razbunare cand am inteles sugestia autoarei cum ca in viata karma isi ia revansa….iar Charisma care distrusese vietile a doi oameni meniti sa fie impreuna, apoi si-a abandonat fiul fara sa se uite inapoi, acum sufera de cancer……cel putin asa am dedus eu din scrisoarea pe care i-a trimis-o lui Skyler.

Mi-ar place sa cred ca in viata si cei rai isi primesc pedeapsa, nu doar cei buni sa fie testati din nou si nou, iar si iar la infinit pana cand sunt distrusi….

Excelenta autoare. Imi place mult! Am citit 4 carti de-ale ei si a reusit de fiecare data sa am surprinda pentru ca nu are un tipar al cartilor, acestea sunt diferite si nu stii cum si ce se schimba, mereu esti luat prin surprindere…..Simti fericirea personajelor (in sfarsit as zice! pentru ca pana acum ma plangeam ca punea mai mult accent tocmai pe scenele triste), trairile lor, suferinta lor….Excelent stil care te pune pe ganduri si te ajuta sa intri in pielea personajelor fara a reusi sa tii partea doar a unuia ori a celuilalt 😉

Parerea ta conteaza

