Hero – Samantha Young (include rezumat)


Aceasta este una dintre cartile mult asteptate ale anului 2015.

Subiect: Alexa Holland si Caine Carraway au un trecut comun, dar nu s-au cunoscut niciodata.

Tatal Alexei era un afemeiat. Si-a parasit prima sotie alaturi de care avea un fiu, Matthew. Intre timp s-a nascut Alexa. Au fost mai multe femei, insa una dintre ele a fost cea care a schimbat destinul mai multor familii: mama lui Caine. Cei doi s-au drogat, iar mama lui Caine a luat o supradoza. Tatal Alexei a fugit fara a o ajuta, insa si-a ascuns urmele cu ajutorul tatalui sau. Acesta (bunicul Alexei) a aflat adevarul si l-a dezmostenit. Dupa un timp, tatal lui Caine s-a sinucis.

Au trecut multi ani de atunci (pe acea vreme Alexa si Caine erau copii) si cei doi s-au intalnit din pura intamplare.

Intre ei incepe o relatie de ura-prietenie……Caine vrea sa se simta razbunat cumva pentru ca a stat in orfelinate si diverse case pana cand a ajuns la colegiu unde a intrat cu bursa. Alexa isi da seama ce simte el si cumva, in mod masochist, spera sa il ajute sa se simta bina si sa isi vada de viata mai departe.

Familia Holland o reneaga pe Alexa, insa bunicul ei se intalneste cu fata de mai bine de 7 ani, pe ascuns, cei doi avand o relatie foarte buna.

Totul e bine si frumos (sunt multe faze amuzante pana la mijlocul cartii), intre cei doi incepe un fel de relatie ciudata…..intretin relatii, insa se limiteaza la atat….Apoi cumva devin mai apropiati, dar Alexa insista sa tina totul secret din cauza relatiei urate cu familia tatalui ei.

Situatia devine grava cand Alexa este injunghiata si nu este gasit atacatorul. Spre final, cand totul se lamureste, aflam cine, ce, cum si de ce ….. ceva ce aduce a ..mai bine va las pe voi sa va faceti o idee.

Parerea mea: Sunt un pic dezamagita. Am avut sentimentul ca a fost o carte un pic comerciala. Este prima data cand citesc o carte a acestei autoare si simt dezamagire. De obicei, lucrurile se desfasoara intr-un anume mod, totul e cursiv (nu zic ca asa e viata mereu, insa totul are un fir cursiv; nu apar in continuu elemente noi; as zice ca viata nu e un film in care sa apara mereu mistere, persoane noi, cu rele intentii…apar, dar nu chiar in continuu)….

Mi-a placut tema. Mi-a placut ca a dezvoltat atat de bine modul in care gandesc personajele si motivele din spatele actiunilor lor, desi, sincer, Alexa pare la un moment dat un fel de fraiera ca se lasa calcata in picioare de Caine (are ea niste replici usturatoare, dar tot face tot ce zice el pentru ca a acceptat sa fie angajata lui). Am fost surprinsa de intorsatura de situatie cand a fost revelat trecutul lui Caine…aici mi s-a parut tras de par…Nu stiu de ce, dar am avut momente (acesta,dar si cel in care este prins atacatorul si aflam detaliile din spatele atacului) cand am crezut sincer ca autoarea a avut niste blocaje si a ales calea mai usoara pentru a continua cartea.

Stiu ca a fost concurenta intre autoare pentru ca au aceasi editura, fiecare vroia sa aiba prioritate si  sa fie prima. Ma gandesc ca acesta este motivul pentru care autoarea a apelat la cateva clisee din lumea filmului ca sa termine mai repede cartea si sa fie publicata rapid. Nu stiu ce sa zic….Cred, simt ca aceasta carte are potential si ca ar fi fost mai bine daca era mai lunga, daca autoarea permitea dezvoltarea naturala a lucrurilor, fara atatea impuneri si impingeri de la spate…..

In fine, stiu ca am tendinta sa fiu mai critica uneori si sa transez totul, dar nu uitati ca asta e parerea mea.

Cititi cartea pentru a va formula propria parere!

p.s.: titlul se refera la faptul ca toata viata Alexa a crezut ca tatal ei e un erou pana cand a descoperit adevarul; acum ajunge sa il considere pe Caine un erou pentru tot ce a reusit sa realizeze in viata in ciuda trecutului, dar si pentru ca ii salveaza viata de 2 ori.

4 gânduri despre „Hero – Samantha Young (include rezumat)

  1. Interesant. Pana acuma am citit multe pareri pozitive despre acesta carte ….era foarte asteptata, mult discutata chiar si pe grupul ei. Dar cred ca orice autor mai cade in ispita si isi „stalceste” stilul pentru a i se cumpara cartea. La urma-urmei, asta si fac autorii/autoarele: scriu pentru bani. Totusi subiectul este bun….Voi incerca sa ii dau si eu o sansa ceva mai incolo.

    Apreciază

    1. Ale – astept parerea ta dupa ce citesti cartea
      eu asa sunt..uneori critic, alteori laud, iar in anumite situatii ma limitez la o prezentare simpla daca nu am mare lucru de spus…depinde de starea mea de spirit, de ceea ce imi inspira cartea citita….
      aceasta carte a avut bune si rele, mi-a placut, dar m-a dezamagit partial

      Apreciază

Parerea ta conteaza

