Voi ce ati tip de usi ati alege?


Cum omului ii sade bine cu planurile si bugetul (asta ca sa nu zic „strategie”), am stabilit pana la urma ca una dintre prioritati o reprezinta usile principale ale casei. Mai exact usile exterioare.

Teoretic sunt 4 usi, in mod practic eu sunt convinsa ca vom schimba doar 2 cu toate argumentele aduse de sotul meu…Sa zicem doar ca il cunosc destul de bine si stiu cat de des se poate razgandi! Cele doua usi care necesita schimbare reprezinta partile asa zis vulnerabile ale casei, in consecinta sunt convinsa ca acelea vor fi schimbate.

Din experienta de la alte case unde am locuit si unde am investit ca fraierii, stim deja ca ar fi de preferat sa alegem tamplarie din lemn asa ca, incet-incet, vom schimba tot prin casa….doar ca incepem cu cele doua usi exterioare.

Mai demult am descoperit cu ajutorul lui nenea google un site unde se produc usi, geamuri exclusiv din lemn si am pus un bookmark special ca sa il gasesc usor.

Una dintre usile de lemn stratificat special pentru exterior care mi-a atras atentia este aceasta:

 

Mi-am dat seama ca mi-ar place, totusi, o usa cu geamuri mai aparte. Recunosc, in urma cu mai bine de un an nu as fi ales un astfel de model…..acum,insa….dat fiind modelul casei si modificarile pe care intentionam sa le efectuam…..cred ca o astfel de usa s-ar potrivi mult mai bine decat una clasica.

Aceasta ar fi probabil usa spre terasa. Cealalta usa exterioara va trebui sa fie securizata asa ca acolo inca mai cautam modele si idei, preturi …asteptam sfaturi ….

Probabil ca pare ciudat sa vreau o usa securizata, insa am locuit 20 si ceva de ani intr-un apartament amplasat la parter si recunosc ca imi e teama de orice activitate exterioara care ar putea perturba ori distruge linistea familiei (sa zic direct? hoti sau mai stiu eu ce alte nenorociri!).

Am si eu cateva fixatii la care nu vreau sa renunt in ruptul capului:

– usi securizate

– geamuri securizate (macar cele ce ar reprezenta un acces facil pentru persoane rau-intentionate)

– poarta electrica

– imi e frica de cutremure asa ca, pentru a preveni o situatie de panica si de proasta gestionare a situatiei, am discutat cu cei mici si am stabilit impreuna un plan in cazul in care se intampla asa ceva cand sunt la scoala (am mai povestit eu despre acest lucru)

– caine de paza (din pacate, Bijoux a murit calcat de o masina – nici nu am avut curaj sa le spun copiilor – pentru ca, daca va aduceti aminte, tot fugea din curte sa se duca la plimbare/”intalniri” cu prietenii lui vagabonzi) – cred ca o aduc pe Ursa pentru ca stiu ca nimeni nu ar avea curaj sa se apropie de curtea noastra (cine ar putea sa vina cand Ursa este un caine ciobanesc carpatin mare, urias, alb?!? numai cand latra o data si cade in fund orice fraier 😀 )

Mda…..am deviat de la subiect…scuze!

Deci….voi ce tip de usi preferati?

Termopan?

Lemn?

Lemn stratificat?

Parerea ta conteaza

