Cred ca e nevoie de….


…de reparatii, de schimbari….mai repede decat planuisem noi.

In mod ciudat, iarna trecuta care mi s-a parut mult mai friguroasa si mai lunga decat cea de acum am avut o factura la gaze net mai mica decat cea de acum.

Paradoxal, iarna aceasta nu am incalzit decat parterul unde locuim efectiv, iar livingul (=aka etajul) a fost incalzit doar in luna decembrie cat am urcat cu cei mici sa se joace, sa impodobeasca bradul, sa luam mesele impreuna, in familie etc.

Stiu ca pretul gazelor a crescut de anul trecut si pana acum, insa saltul facturii e spectaculos.

La curentul electric am descoperit ca, inainte sa cumparam noi casa,  vecinul nostru (deja celebru) trasese un cablu si isi alimenta jumatate de casa de la noi. Bun! Cablu taiat, facturile au inceput sa aiba un nivel normal. Ne pare rau ca nu am descoperit problema dinainte, insa cablul era tras printre casa noastra si cladirea unde sta soacra mea, prin spate, pe dupa niste tevi, pe sub cablul de la antena etc….Era destul de bine aranjat.

In fine, asta a fost partea rezolvata.

Alta problema care necesita rezolvare este cea reprezentata de hidrofor. Inca de cand ne-am mutat aici am avut probleme cu el si persoana care se ocupa de mentenanta a facut tot felul de imbunatatiri, insa am impresia ca este necesara inlocuirea lui. Este destul de vechi, din cate  am inteles nu a fost schimbat de 7 ani de cand au ridicat casa asa ca probabil ca e uzat si ultra uzat.

Sotul a venit cu ideea ca, daca tot facem schimbari, sa foram inca un put de adancime in partea celalalta a curtii (practic trebuie sa se uite pe net dupa pompe submersibile jar5 , hidrofor ori ce mai stie el ca trebuie; nu ma pricep asa ca nu pretind ca stiu ce spune el cand incepe cu teoria 😛 ) pentru a avea doua surse separate de apa. Daca cedeaza una, sa avem pe cealalta de rezerva.

Cand ne-am mutat aici si au aparut primele probleme cu hidroforul, ne trezeam pur si simplu ca nu mai curgea nicio picatura de apa….Si asta se intampla, evident, in cele mai proaste momente.

Adevarul este ca atunci cand te muti la curte trebuie sa ai mereu un buget pentru urgente intru-cat nu stii niciodata cand apare ceva si este obligatoriu sa rezolvi, indiferent ca este vorba de apa, caldura, gaze.

Daca este ceva ce am invatat in atatia ani de cand am renuntat la apartament este ca, atunci cand locuiesti la curte, practic, esti pe cont propriu. Nu mai poti da vina pe mecanicul blocului, nu mai poti zice ca de vina e RADET-ul ori ENEL-ul. NU! De vina sunt problemele care apar si nu ai timp sa te vaicaresti, ci trebuie sa treci la fapte si sa rezolvi situatia mai ales cand ai si copii si trebuie sa le oferi ce au nevoie.

Sa speram ca toate aceste cheltuieli nedorite nu ne vor da peste cap bugetul prevazut pentru casa.

Parerea ta conteaza

