Calatorie cu cei mici in Delta ?!?


De cativa ani tot ma bate gandul si mai ales cheful sa plecam in Delta.

Am citit mai multe articole, am studiat mai multe site-uri, am gasit oferte…..

In fiecare an, ma gandesc …acum e momentul! anul acesta plecam! in vacanta de vara se intampla in sfarsit!

Apoi……copiii sunt mici…. sunt multe insecte… nu vor peste…drumul este lung….copiii au rau de masina….cate bagaje putem lua pentru ca mergem cu masina doar o parte din drum…..

Si uite asa se schimba mereu planurile….

Anul acesta cam toate indoielile, grijile, problemele s-au dus…..

Copiii au crescut…nu mai au rau de masina (lui Andrei ii mai e rau uneori, dar nu se compara cu ceea ce patea cand era mic)….s-au obisnuit cu drumurile lungi si le place tot mai mult sa calatoreasca prin tara…..experienta de anul trecut m-a invatat sa iau strict bagajele necesare (daca va aduceti aminte, sotul a refuzat sa plecam cu masina lui care e mai mare si a vrut sa luam Smartul ceea ce a insemnat un spatiu considerabil mult mai mic pentru bagaje si aproape 0 jucarii, dar mai ales, spre bucuria portofelului sotului meu, aproape 0 cumparaturi in vacanta)….pestele le place enorm (ar manca ciorba, peste prajit/fript, icre etc tot timpul daca le-as da)…

Ce a mai ramas?

A…da….insectele! Cu astea nu am ce sa fac, nu? Adica acest lucru nu tine de mine si nu pot decat sa imi iau la mine trusa de medicamente, creme, unguente si spray pentru situatii de urgenta.

Interesant mi se pare ca tot mai multi oameni cauta locuri simple, fara pretentii, ceva care suna a …intoarcere catre natura…Deci nu sunt singura care gandeste asa, nu?

Tot studiind netul in lung si in lat, am descoperit ca exista Programul Delta Dunarii dupa modelul Litoralul pentru toti. Este cineva care a aplicat la acest program? Habar nu am cum functioneaza si banuiesc ca sunt destui care ar fi interesati.

Adevarul este ca …cine nu ar vrea sa mearga in Delta macar o data in viata???

Cand vezi imaginile acestea, nu te apuca un dor nebun sa ajungi si tu acolo?

Delta oct 2006 120.jpg

(imagini wikipedia)

In urma cu ceva timp, as fi zis ca ar fi cel mai bine daca am pleca din tara si am incepe o noua viata in alta tara…..Eram suparata pe tot ce era in jurul nostru si satula de atatea probleme si griji….

Am stat apoi si m-am gandit, am meditat mult….Cand nu ai incotro pentru ca nu te lasa gandurile, nu te lasa visele/cosmarurile in timpul noptii, credeti-ma ca singura solutie este sa incepi sa te gandesti, sa incerci sa intelegi, sa  tragi linie ca sa o poti lua pe alt drum…..

Sa zicem doar ca drumul meu nu merge pe acolo pe unde as fi crezut ca e trasat de la nastere….Drumurile vietii ne poarta uneori pe acolo pe unde nici nu ne imaginam vreodata ca ar putea ajunge…

Si uite asa…am ajuns la concluzia (de altfel acesta era si gandul nostru dinainte de ceea ce s-a intamplat in urma cu circa 2 ani) ca tot mai bine e in tara noastra, iar, daca dorim ca cei mici sa inteleaga si sa aprecieze ceea ce avem aici, ideal ar fi sa le aratam intai frumusetile romanesti inainte de a le descoperi pe cele din alte tari….

Imi aduc aminte cand am plecat cu ei in Bulgaria in urma cu cativa ani…..Le-a placut enorm cu toata experienta nefasta de la restaurantele de acolo…Insa…cand am intrat in tara…..imi aduc aminte si acum…..amandoi erau palizi, abia isi reveneau dupa enterocolita severa care ii daduse peste cap…dupa ce am trecut granita, parca erau alti copii….se inviorasera, erau roz in obraji….deja se ridicau in fund si se uitau pe fereastra….Dupa 2 zile acasa isi revenisera complet…..

Nu stiu daca a fost ‘aerul’ din tara „lor”, dar stiu ca nu am sa uit niciodata acest lucru.

Revenind…..sper ca anul acesta sa le putem oferi o alta experienta interesanta si sa descopere impreuna cu noi Delta Dunarii. Daria a avut la scoala un proiect despre acest spatiu special din tara noastra si este foarte entuziasmata ….Andrei abia asteapta sa mearga cu barca….Amandoi sustin ca vor sa invete sa pescuiasca, dar nu prea cred ca vor reusi sa puna nada in undita 😀

Cred ca 2015 va insemna pentru familia noastra o vacanta in Delta.

Voi unde plecati? Daca mergeti in Delta Dunarii, ii luati si pe copii? De la ce varste?

Parerea ta conteaza

