Ce am mai descoperit: despre inventariere


Va spuneam mai devreme despre framantarile mele legate de dorinta de a fi din nou independenta si de a avea ceva de facut care sa imi dea acel sentiment de …..siguranta…Nu gasesc alt termen…

Asa cum scriam, am inceput sa studiez un pic ce inseamna gestiune, facturare etc si am aflat ca trebuie facut anual un inventar al obiectelor de patrimoniu detinute de orice pfa (persoana fizica autorizata), pj (persoana juridica – firme, societati etc.)

Incerc sa inteleg, dar ma simt pierduta in multe situatii asa ca banuiesc ca ma voi baza pana la urma pe o contabila, desi nu asta era intentia mea. Nu vreau sa sune….nebunesc, dar am vazut ca uneori depindem de oameni si de profesionalismul lor si ajungem sa platim la greu din cauza ca nu se pricep asa de bine cum sustin. Din acest motiv, am decis ca e mai bine sa studiez singura inainte, totul ca sa inteleg ce imi va spune contabila ori juristul si sa nu iau de bune toate lucrurile si toate actele care imi vor trece prin mana si pe care va trebui sa le semnez.

Citind despre inventariere, am descoperit ca este obligatoriu, conform OMFP nr. 2861/2009, sa faci acest lucru anual. Trebuie mentionate activele, datoriile, capitalurile investite/existente, iar acestea trebuie incluse in situatia financiara intocmita la finalul anului astfel incat sa se vada cat mai clar nivelul de performanta al firmei respective.

Cautand pe net, am inteles ca exista solutii pentru orice tip de afacere. Bine, era de la sine inteles ca in era in care traim trebuie sa existe solutii pentru orice. C.T., contabila firmei sotului meu, imi spunea ca ea a recomandat firmelor cu care lucreaza niste softuri care usureaza mult munca.

Spre ex., aveti un stoc de produse si ati vandut din ele. Exista un soft pe care il puteti folosi (am inteles ca destul de usor) ca sa tineti evidenta stocului si sa stiti cat s-a vandut, cat trebuie adus pentru a completa etc

Pe intelesul nostru al tuturor, cand vine curierul observati mereu ca are un aparat micut pe care tasteaza/creioneaza ceva, corect? Este un aparat inteligent care ajuta tocmai la gestionarea / inventarierea obiectelor aflate in responsabilitatea lui – se numeste SmartID.Postal & Courier Services .

Alta chestie interesanta despre care habar nu aveam sunt imprimantele mobile . Sau poate stiam, dar nu imi aduc eu aminte momentan….Credeam ca ceea ce folosesc anumiti curieri este altceva si nici nu am avut curaj sa intreb. Noroc ca exista internet si asa am inteles ca acel aparat este o imprimanta mobila (nu stiu de ce aveam impresia ca e ceva mai complicat de atat, dar este adevarat ca firmele de curierat au sisteme diferite si aparate diferite asa ca poate de asta le incurcam eu).

In fine, sper sa nu radeti de mine. Acum invat si eu si ma gandeam sa mai scriu pe blog din cand in cand ca sa aflati si voi, poate va intereseaza, poate e chestie doar de cultura generala…..nu stiu…ma gandesc ca e bine sa stocam orice fel de informatii in mintea noastra pentru ca nu se stie cand e nevoie de ele 😉

2 gânduri despre „Ce am mai descoperit: despre inventariere

Parerea ta conteaza

