Ca tot stau pe net cu orele…..


Cred ca zilele acestea, am reusit sa adun atatea informatii incat simt nevoia sa iau o pauza. Asa ma simteam in sesiunile de la facultate cand aveam impresia ca totul sta sa explodeze.

In fine, pana la urma tot e bine ca stau noptile sa studiez pe net despre ce inseamna sa conduci propria afacere pentru ca mai aflu si alte lucruri conexe. Macar sa fie pentru cultura mea generala daca nu apuc sa pun in practica ceva.

Stiti ce tam-tam s-a facut cand a fost promulgata legea privind impozitarea bacsisului , nu?

Ei bine, in vara nu am avut deloc timp sa ascult stirile ori sa caut pe net pe site-urile specializate (v-am povestit cum s-a desfasurat totul cu echipa de muncitori care a ridicat un gard mai ceva ca in povesti). Noptile acestea mi le petrec studiind si citind, incercand sa descurc itele unei lumi care nu imi e deloc familiara, dar in care as dori sa intru pana la urma.

Am descoperit ca nu mai nevoie sa scrii in registrul personal sumele pe care le ai asupra ta in momentul in care incepi serviciul. Aici ma refer la cei care lucreaza in restaurante, baruri, la cei care sunt curieri etc. Legea nr. 186/2015 a fost publicata in Monitorul Oficial nr. 495 din 6 iulie 2015 si a intrat in vigoare pe 9 iulie 2015 . Ea abroga legea anterioara prin care era obligatoriu sa inregistrezi orice suma detinuta, orice suma primita drept bacsis.

Va aduceti aminte poate cat erau de disperate casierele ori chelneritele sa dea restul exact pentru ca le era teama de complicatii?

 Imagine preluata program de gestiune restaurant

 

Acum cred ca le e mult mai usor sa foloseasca orice soft pentru restaurant ori magazin instalat de unitatea respectiva si reusesc sa respire si ele usurate.

Adevarul este ca mi se parea si mie stresant sa plec acasa cu atata maruntis in buzunar. Nu stiu cum sunteti voi, dar eu nu am obiceiul sa iau monedele rest, iar cand merg la restaurant cu familia mea ori la o cafenea cu prietenele am obiceiul sa las un procent rezonabil din suma cheltuita.

In intreaga lume se lasa bacsis, dar noi ne-am facut mai catolici decat Papa. Peste tot se incearca indreptarea lucrurilor, insa noi ne indreptam atentia spre alte lucruri in loc sa ne ocupam de coruptia existenta peste tot.

Stiu ca sunt multe de spus, dar ar fi mai important sa se faca ceva si sa se schimbe lucrurile in esenta lor, nu doar de fatada.

Vad ca, in ultima vreme, iar au fost adoptate legi pe tacute, fara ca publicul sa afle mare lucru, dar care sunt, din nou, in beneficiul unor grupuri de interese.

Am vrea sa vedem FAPTE, NU VORBE! care sa aduca schimbari si imbunatatiri pentru noi si copiii nostri!

 

 

Parerea ta conteaza

