Pentru bloggeri si nu numai


Stiu ca toti incearca sa gaseasca o solutie pentru a majora veniturile, dar exista multi factori care influenteaza intr-un sens ori altul o decizie.

Ma gandeam la o lista cu posibilitati/modalitati de a rotunji veniturile. Eu inca nu am testat decat partial aceste variante asa ca nu as putea spune ce anume functioneaza si ce nu. Daca voi ati testat deja, va astept aici ori pe facebook sa lasati comentarii.

  1. Am vazut pe internet multe joburi de copy-writer

Nu stiu exact cum functioneaza, daca trebuie sa mergeti la birou ori puteti rezolva de acasa. Teoretic, acest tip de job ar fi ideal pentru cei care nu doresc sa se deplaseze ori nu au disponibilitate.

2. Daca sunteti bloggeri puteti scrie articole platite .

Va inscrieti pe site-urile specializate. De obicei, vi se cere sa completati datele blogului, apoi primiti aprobarea/validarea pe mail. Va inscrieti in campaniile care va intereseaza (preturile variaza in functie de firma). Veti primi pe mail instiintarea ca ati fost acceptati sa scrieti pentru o campanie, vi se dau informatiile necesare (link, cuvinte cheie, numar cuvinte, data limita de publicare) si urmati pasii indicati de ei.

Dupa ce vi se valideaza articolul, aveti banii in contul de pe acea platforma. In functie de fiecare firma, plata se face lunar, bilunar, saptamanal ori pentru fiecare articol in parte.

Eu am incercat pana acum 4 platforme. La una am renuntat cand am constatat ca nu s-a facut plata dupa 30 zile si nici dupa somari repetate (aveam in cont circa 600 ron). De altfel, a si disparut de pe internet acea firma. La alta am renuntat pentru ca nu ofera articole decat din an in Paste.

Momentan am descoperit o alta platforma si inca nu am experienta cu ei asa ca nu ma pot pronunta momentan. Daca se confirma faptul ca sunt seriosi, atunci voi scrie mai multe.

3. Exista inca o varianta a articolelor platite, dar nu cu bani, ci in regim barter.

Aici e diferit. De ce spun acest lucru?

In urma cu mai multi ani, aveam multe colaborari cu firme/edituri. Treptat, cei mai multi dintre ei au renuntat la colaborarile cu bloggerii si au preferat sa investeasca in promovarea pe platformele de socializare, respectiv sa isi vanda produsele direct in unitatile scolare.

In afara de aceste colaborari, exista si joburi ocazionale. De multe ori, se intampla ca un blogger sa ii contacteze pe altii pentru a-i implica intr-o campanie de tip barter. De obicei, acest lucru se intampla in perioada sarbatorilor de iarna. Puteti primi un cos cu bunatati de Craciun, spre exemplu.

4. Stiu ca exista platforme unde te poti inscrie sa scrii articole in urma participarii la o licitatie. Aceste platforme se refera mai mult la articole in limba engleza. Am tot vrut sa le testez mai ales ca preturile vehiculate sunt destul de mari, insa nu am avut timp sa studiez platformele. Daca aveti experienta, va rog sa lasati un comentariu ca sa ma lamuriti si pe mine cum se procedeaza.

5. Exista cateva site-uri dedicate strict unui scop : concursuri bloggeri

Recunosc faptul ca nu particip la ele, dar citesc despre ele, ii sustin pe bloggeri care imi sunt prieteni si apreciez mereu cat de uniti sunt.

***

Sunt curioasa daca exista cineva care reuseste sa traiasca din articole platite. Pentru mine, pana acum, totul a fost mai mult ca un test daca pot sa scriu la comanda ceva. Banii incasati (putini daca ii luam in calcul, dar aparent suficienti daca tragi linie dupa un an de zile) au mers de obicei spre jocuri de-ale copiilor.

Stiu, insa, ca sunt bloggeri care au ajuns sa traiasca din scris si realizez ca ei percep tarife destul de mari. Este adevarat ca celalalt blog pe care il am este mai puternic decat acesta si ca, daca au existat articole platite, pe acela sumele au fost serioase. Probabil pentru ca pe acel blog scriu/scriam mult despre activitati cu copii, despre produse testate de noi si recomandate sau nu si de aici a venit si traficul mai mare. Probabil ca am lansat acel blog la un moment in care pe piata nu era asa mare explozie experti, ci conta experienta copilului cu acel produs. Nu stiu ce sa zic.

Este extrem de adevarat ca cele doua bloguri (cititorii mai vechi stiu ca au fost trei bloguri in total, dar am renuntat la unul din ele din lipsa de timp) au fost demarate din motive diferite.

Primul blog l-am lansat strict pentru copiii mei. L-am dorit ca un jurnal al activitatilor cu ei si am ajuns sa dezvolt o multime de categorii la care nici nu ma gandisem vreodata, dar care au aparut pur si simplu ca urmare a evolutiei lor/noastre. Primele oferte de colaborare au fost atat de surprinzatoare ca nici nu stiam ce sa fac si cum sa procedez. Abia dupa cativa ani, m-am gandit sa scriu si articole platite (totul a inceput intr-un moment extrem de dificil din punct de vedere financiar cand as fi fost in stare sa scriu si pentru o paine, desi nu asta e ideea pentru ca nu s-a platit niciodata atat de putin cat a ajuns acum sa se plateasca – la duzina, practic).

Acest blog a aparut din dorinta de a fi ceva strict pentru mine, pentru a ma ajuta sa ma concentrez la ceea ce vroiam sa fac. Dintr-un blog dedicat articolelor despre slabit si regim de viata, am ajuns sa dezvolt alte categorii care ma intereseaza pe mine (carti, filme, moda etc) si uite cum am ajuns si aici sa am un blog generalist. Treptat, am inceput si aici cu articole platite, dar complet diferite de cele de pe blogul dedicat familiei si copiilor.

Daca mi-ar fi spus cineva ca pasiunea de a scrie ma va ajuta sa mai aduc un pic plus acasa, as fi zis ca e nebun.

Pentru mine, cititul si scrisul sunt doua modalitati de a ma descarca de energia negativa acumulata din cauza problemelor si de a ma incarca cu energie pozitiva atat de necesara pentru a merge mai departe.

La voi cum e?

 

2 gânduri despre „Pentru bloggeri si nu numai

    1. Da. A fost un inceput greu cu ei. Dupa ce ne-am contrat, totul a mers bine timp de un an.
      In vara nu au platit, nu au raspuns la mailuri si la somari. Am sters linkurile si gata.
      Nu stiam ca s-au intors pe „piata”.

      Apreciază

Parerea ta conteaza

