Sa va povestesc despre aventura mea de azi- noapte!


Stiti cum e cand citesti ceva si parca pica manusa cu viata ta?

Aseara scriam despre necesitatea de a merge la dentist si va povesteam ca am planificat o vacanta la niste prieteni din Sebes (dupa ce m-au batut la cap indelung referitor la cabinetul de la ei din oras).

Nici prin cap nu imi trecea ca voi ajunge mai repede de atat la doctor si ca o sa aflu ce inseamna urgente stomatologice in Bucuresti.

Ce sa va mai spun?!?

Am probleme grave cu dantura! Banuiam! Speram sa nu fie asa! Dar e chiar asa!

O sa am nevoie de……implant dentar!

Serios!

Am ajuns azi-noapte la urgenta la un cabinet stomatologic din Drumul Taberei! Aveam dureri mari de dantura si doi dinti se miscau zdravan. In momentul in care am vrut sa musc dintr-un mar……sa zicem doar ca am avut socul vietii mele!

Daca pana acum ma gandeam ca lucrul cel mai rau ce i se poate intampla unui adult este sa poarte aparat dentar , acum sunt ferm convinsa ca adevarul este altul!

Ideea este ca am facut o radiografie de urgenta si s-a constatat ca este distrus cam tot si ca nu se poate face altceva decat sa se recurga la implant.

Acest lucru nu se rezolva cu una cu doua, ci este nevoie de luni de asteptare pentru ca……osul s-a retras!

Imi vine sa plang, imi vine sa imi dau palme pentru ca am stat atat de mult timp si m-am lasat pe ultimul loc! De vina sunt numai eu pentru ca nu am considerat ca problema mea este prioritara!

Initial, doctorul a crezut ca este cangrena si deja intrasem in fibrilatii. M-am speriat cum nu mi s-a intamplat in viata mea!

Dupa radiografie, am aflat ca osul este distrus si ca trebuie scosi dintii, pusa o masca de protectie (dantura falsa ca sa intelegeti foarte clar) si, dupa cateva luni (!!!), vedem cum isi revine osul (adica trebuie sa creasca la loc) pentru a putea prinde implanturile!

Ce sa va mai spun?

Ma asteapta cateva luni grele, dar totul este din neglijenta mea si din prostia mea!

Multe mame se lasa pe ele la urma, au grija ca celorlalti membri ai familiei sa le fie bine, dar de ele uita cu desavarsire, amana permanent cate ceva!

Si pe urma ajung sa pateasca ca mine ori mai rau 😦

Sa va spun ce inseamna concret?

Se scot dintii (cu anestezie!), se da comanda la laborator pentru masca si intre timp stai cu o masca provizorie, se monteaza masca (se fixeaza bine ca sa nu se miste cand mancati ori cand vorbiti), se merge periodic la control, apoi se asteapta pana creste osul la loc, abia dupa aceea se poate efectua implantul.

Deci…..doare al n….., dureaza destul de mult, costa suficient cat sa te acopere orice consult pe care l-as fi putut face in acesti ani si care m-ar fi ajutat sa previn un asemenea dezastru!

Asa ca……nu stati! Mergeti la medic! Mergeti periodic! Ascultati sfaturile si urmati principiile respective pentru ca va pot salva de multe probleme!

Va doresc multa sanatate!

p.s.: nu am putut gusta din tortul de inghetata al lui Andrei taman de asta 😦

Parerea ta conteaza

