The risk – Calista Kyle (vol.2)


Povesteam saptamana trecuta despre primul volum si constatam ca, desi subiectul este destul de intens folosit, conteaza mult stilul autoarei de a prezenta si contura personajele.

Astazi va prezint al doilea volum si va povestesc despre aventura lui Ryan si a lui Mel. Ea a facut pe zana cea buna in primul volum si a ajutat-o pe prietena ei in momentele cele mai grele. Despre el nu am auzit prea multe, doar cateva mentiuni ici si colo mai mult in legatura cu sora lui care provoaca cateva probleme in  primul volum.

Ce pot spune?

Desi sunt momente, cand citesti aceasta carte, cand iti doresti sa o scuturi pe Mel si sa ii spui sa ii dea un sut undeva mamei sale, daca stai sa te gandesti un pic, realizezi ca este foarte dificil pentru un copil (chiar daca a devenit adult) sa se desprinda de mama, sa o puna la punct, sa se distanteze. Este nevoie de o lovitura puternica, de un soc pentru ca acest lucru sa se intample. Partea aceasta din carte am inteles-o pe deplin. Nu intru in detalii, nu fac nicio comparatie, dar stiu ce inseamna sa te distantezi de familie si sa iti croiesti un drum complet separat.

Ryan este personajul care nu prea mi-a placut. De acord ca barbatii gandesc diferit de femei. De acord ca ei se tem sa faca anumiti pasi asa ca, de cele mai multe ori, fac pe dos decat ar trebui ca sa indrepte lucrurile Dar…..serios! Chiar asa greu e sa ai o discutie cu o persoana? Doar barbatii sunt cunoscuti ca rezolva lucrurile in doi timpi si trei miscari. Imi e greu sa cred ca accepta totul asa cum li se prezinta de catre terti (in cazul acesta de catre mama lui Mel).

In fine, pana la urma el rezolva situatia (mi-ar fi placut sa fie redata scena cand o da afara pe mama lui Mel) si incearca sa aduca totul inapoi pe linia de plutire in relatia lui cu Mel. Apropo, partea cu impacarea mi-ar fi placut sa fie altfel realizata.

Mama lui Mel……ce sut i-as fi dat daca puteam! Stiu! Nu m-am exprimat niciodata in acest mod, de vina o fi experienta mea grea. Nu stiu! Ce stiu este ca mamele trebuie sa invete sa fie mame si sa se comporte ca atare!

Una peste alta, va recomand cartea pentru ca abordeaza un subiect pe care nu prea l-am intalnit in alte carti (ori nu am citit eu prea multe 😛 ) si imi place enorm modul in care autoarea reuseste sa faca cititorul sa inteleaga ce gandeste, ce simte si de ce actioneaza intr-un anume mod personajele.

Parerea ta conteaza

