Ce jocuri prefera copiii cand sunt la o petrecere?


De-a lungul anilor, am avut grija sa le pregatesc jocurile din timp.

Ma stresam mereu sa pregatesc twister, jocuri de rol etc. Intr-un an, imi aduc aminte ca am intins o sfoara din lung si in lat, in sus si in jos, prin camera baietelului, in ideea ca (mai mult ca sigur) vor dori sa se joace de-a Spiderman. Ei as! Dupa 10 minute, se saturasera rapid de trecut printre sfori si au preferat alte jocuri.

Am observat de fiecare data ca prefera sa isi aleaga singuri jocurile si ca nu e cazul sa stau dupa ei. Vad diferite postari pe bloguri, site-uri ori retele de socializare unde copiii se joaca in mod organizat. Da, atunci cand este un animator, recunosc si eu ca toti copiii urmeaza instructiunile acestuia.

In anii in care am folosit animatori, totul era organizat si copiii erau implicati in diverse jocuri. Am avut si norocul ca acei animatori sa inteleaga ce le-am spus de la inceput: sa se distreze toti copiii, sa nu acorde atentie speciala doar sarbatoritului. Am fost la petreceri de pitici de-a lungul acestor ani si am observat ca au fost unele situatii in care parintii au cerut expres ca sarbatorita/sarbatoritul sa fie mereu in centru si sa aiba grija animatorul ca aceea/acela sa castige mereu. Cu asta nu sunt de acord, dar nici nu am ce face din moment ce noi suntem invitati. Dar tot nu mi se pare de bun simt sa afirmi ca tu platesti, tu decizi. Si ne mai miram de ce copiii lor incearca sa ii umileasca pe ceilalti ori de cate ori au ocazia.

In anii in care nu am folosit animatori si am organizat acasa petrecerile pentru copii, am invatat cateva lectii.

Copiii isi gasesc mereu ceva de facut.

In functie de ceea ce le oferi, pot sa alerge, sa se joace de-a-v-ati-ascunselea, fotbal, la x box. Poate pentru ca au crescut, singuri se opresc de cate ori le este sete, foame (eu prefer sa le ofer ceva de genul bufet: mancarurile lor preferate, gustari, ceva dulce si apa/sucuri la discretie, dar am grija sa manance ceva mai consistent inainte sa treaca la dulce). De asemenea, singuri se opresc din activitatile fizice solicitante si aleg sa faca ceva mai…calm….fie sa construiasca ceva (sine de lemn/plastic, lego etc), fie jocuri de rol.

Este foarte adevarat ca trec de la un joc la altul dupa maxim 20 minute, dar important este sa fie fericiti, relaxati si sa plece de aici fiind constienti ca sunt mereu bine primiti si ca se pot juca cat vor, cu ce vor atata vreme cat nu le distrug.

La voi cum e? Se joaca siguri ori ii organizati voi?

Parerea ta conteaza

