Animalutele noastre


De multa vreme nu am mai scris despre animalutele noastre.

Stiti deja ca mai multe pisici din vecini s-au pripasit pe la noi, dar nu stiti ca una din ele a fatat 4 pui si aici au ramas.

Daria si Andrei le-au dat nume pisicutelor si toata vara le-au alintat, s-au jucat cu ele de au ajuns extem de rasfatate!

In toamna, a mai aparut un pisoi ca vai de el, cu o ureche rupta, chior…..dar copiii l-au indragit imediat!

In iarna, am adus doi catei. Una dintre catelele de la ferma a fatat, dar incepuse sa muste puii si sa nu ii lase sa se apropie de mancare asa ca am decis ca e mai bine sa ii aducem acasa pana la primavara ca sa ii protejam un pic.

Sunt doi nazdravani care toata ziua alearga prin curte si latra la pisici, la pasari (au ramas extrem de putine vrabii de cand cu atatea pisici) si la….vecinii care trec pe drum.

Initial, pisicile au facut o gramada de figuri cand au aparut cateii. Refuzau sa ne lase sa le mai luam in brate, una din ele nici nu a mai vrut sa manance doua zile facand un fel de greva. Niciuna dintre pisicute nu a vrut sa mai doarma la centrala pentru ca acolo le pregatisem culcusul cateilor.

A durat cateva zile pana cand am reusit sa le convingem ca sunt doar niste catei jucausi. A trebuit sa ne comportam cu ele ca si cum erau niste dive. Sa le mangaiem in acelasi timp cu cateii, sa le vorbim, sa le tinem in brate…Ne-am ales cu cateva zgarieturi zdravene, dar a meritat!

Acum dorm impreuna (adica in aceeasi incapere, nu in acelasi loc pentru ca pisicile refuza sa coboare de pe centrala), mananca impreuna (e o adevarata batalie cand le ducem mancarea) si se joaca impreuna. La inceput, ma temeam ca cei doi nazdravani vor rani pisicutele, dar am constatat ca si ele se apara rapid daca nu le convine ceva.

Inainte de Craciun, de fapt, inainte de a aduce cateii acasa, le-am mai facut o surpriza copiilor si le-am daruit doi papagali. O prietena avea mai multi pui pe care nu dorea sa ii pastreze si m-am oferit sa primesc doi din ei.

Aveam colivia veche si asa ca am zis sa nu mai cumpar alta.

Dar….a fost de ajuns un drum pe la un hipermarket de bricolaj si fiica-mea s-a indragostit de o imensitate de colivie. Ca sa il convinga pe tati sa i-o cumpere a decis sa renunte la cadoul pentru ziua ei. Bine, nu era cazul (mai ales ca deja ii cumparasem cadoul, dar am lasat-o sa faca cum doreste ca sa o ajutam sa capete mai multa incredere in ea insasi si in fortele ei).

Papagalii sunt doi trazniti care fac scandal daca nu sunt bagati in seama si care se supara daca sare vreo pisica pe geamul de langa biroul fetitei mele (da, exact! a refuzat sa ma lase sa asez colivia in alta parte decat la ea in camera!).

Deci….recapitulare……doi papagali, doi catei, cinci pisicute, patru pisici adulte (acestea vin si pleaca asa ca nu le consider chiar de-ale casei)…..Copiii isi mai doresc sa creasca pesti, hamsteri si porcusori de Guineea. Sa vedem daca le facem pe plac si de data aceasta.

A, am uitat cumva sa mentionez ca de animalute au grija cei mici?

Fetita are grija sa schimbe mancarea si apa papagalilor (uneori il convinge si pe fratele ei sa se implice), amandoi duc pe rand mancare la pisici si catei. E drept ca eu fac curat si ordine la centrala pentru ca in fiecare zi gasesc pe acolo cate un mic/mare dezastru, dar asta e!

 

Parerea ta conteaza

