Copiii si boacanele


Cand zici „copil” automat te gandesti la boacane.

Andrei este genul de copilas care pare cuminte. Cand il vede cineva pentru prima data, impresia este ca e timid, ca e tacut si ca e cuminte foc.

Exact pe dos!

Da, e cuminte…mai ales cand stie ca a facut o prostioara.

Da, e timid cand e vorba de ceva necunoscut, dar ….de indata ce capata incredere in el insusi, nimic nu il opreste….Adica se opreste numai daca oboseste!

Tacut???? Of, vorbeste asa de mult incat am impresia ca nici cand doarme nu ia pauza!

Deci…cuminte, tacut, timid…..

De anul trecut a inceput scoala. Pentru ca la gradinita era foarte retras (a se intelege ca era foarte greu pentru educatoare sa il convinga sa se dea jos de pe fotoliu ca sa se joace cu ceilalti; iar cand a prins curaj sa raspunda la ora de engleza, doi colegi i-au dat castane in cap, evident ca a reactionat si le-a dat la fiecare cate una spre socul surprinderea tuturor), cand a inceput scoala ma asteptam sa fie la fel. De fapt, in fiecare zi, il intrebam daca a iesit din clasa, daca s-a ridicat de pe scaun. Acest lucru a durat fix doua luni. Pe urma……alergat pe hol, jucat in ora, vorbit in ora….numai plangeri auzeam (nu va imaginati ca era cel mai cel pentru ca erau altii si mai si, dar acolo nu se punea! doar la noi).

Daca anul trecut am primit cateva plangeri de genul….Andrei mi-a dat cu capul in nas (in traducere: baietii l-au prins de maini si nu se putea misca asa ca a dat cu capul pentru a se elibera), Andrei s-a prins de tricoul meu cand alergam (in traducere: l-au impins doi baieti, alti doi il tineau, iar el s-a prins de tricoul unuia ca sa nu cada)…..ei bine, anul acesta Andrei al meu a inceput sa faca si el mai multe boacane….doar e baiat ar zice unii (aka tati mandru).

Sa vedem…..Andrei alearga pe hol si tipa alaturi de ceilalti baieti! Reactie normal de copil bine dezvoltat 🙂 ))))

Andrei nu e atent la ore. Ce face? Vorbeste! …..Discutie acasa….in ore nu se vorbeste! Urmarea: nu raspunde la ore! „Pai, nu ai zis tu, mami, sa nu vorbesc?”

Ca o paranteza ….imi aduc aminte de o faza de la serbarea de Craciun de la gradinita. Nu vroia sa participe, dar vroia sa primeasca cadou de la Mos Craciun. La un moment dat i-am spus ca mergem la serbare, spune poezia de 4 versuri si primeste cadoul. Atat am zis, nu am repetata, nu am insistat. Am ajuns la serbare si al meu pusti refuza sa participe la orice. Educatoarea ne spusese tuturor parintilor ca asa se intampla la grupa mica si sa nu insistam. Bine, nu am insistat. Doar ca, din minut in minut, se intorcea spre locul unde stateam eu si imi arata cu degetul in jos ca nu ii place (stiti semnul acela de pe fb cu like? ei bine, intoarceti-l si vedeti ce obtineti!). Tot asa a tinut-o toata serbarea. Eu ii aratam degetul in sus, el in jos….Vine momentul sa spuna poezia, refuza! Educatoarea il lasa in pace. Dupa 15 minute apare Mos Craciun cu elfita lui, serbarea continua….Andrei se duce de buna voie si nesilit de nimeni la educatoare si ii spune ca vrea sa spuna poezia in brate la Mos ca sa isi primeasca cadoul! La final, l-am intrebat de ce a facut asa, raspunsul….”pai nu ai zis tu, mami, ca primesc cadoul de la Mos Craciun daca ii spun poezia?”

In fine, sa revenim….clasa I…..Alergat pe hol, impins, tipat, scos limba…..Discutat cu plodul, rezolvat partial…adica….mai incet si mai putin….Vorbit in ora, discutat cu plodul, rezolvat….adica….nu raspunde la ore…discutat din nou….raspunde doar daca e intrebat (ceea ce nu se intampla cu invatatoarea, dar se intampla de cate ori vine o suplinitoare…tanara! atunci e relaxat si fericit, vine acasa si ne spune ca nimeni nu tipa la ei, ca a fost laudat pentru ca a terminat primul la mate, pentru ca a citit cel mai frumos!)….

Sa vedem…..La un moment dat, constat ca venea acasa cu B sau -FB si il intrebam de ce (nu ma interesa nota, dar eram curioasa cum se face ca primea note mai mici decat altii in conditiile in care aceste note scazute erau din cauza scrisului urat, iar cei care faceau greseli de gramatica, dar scriau frumos primeau FB sau -FB. La un moment dat, timp de o saptamana vine numai cu FB. Eu…..ma miram, sincer, pentru ca deja era un tipar sa fie penalizat pentru scris.

Pentru ca, de obicei, sunt pe fuga, dimineata ii lasam in fata scolii (e plin de body-guards asa ca nu imi faceam griji pentru siguranta lor) si plecam mai departe. Intr-o dimineata, am decis sa urc cu ei la clase. Stand de vorba cu prietenul si colegul de banca al piticului meu, aflu cu stupoare ca toata saptamana a sters – din fata de la FB-urile puse de doamna (in caiet! pentru ca la carnet nu se gandise!). Il intreb de ce…..imi raspunde cu lacrimi in ochi „am crezut ca te fac fericita! ai zis ca nu intelegi de ce nu vin cu FB”…..Am discutat cu el, la pranz cand l-am luat, si i-am explicat ca nu e vorba sa ma faca pe mine fericita, ca nu ma intereseaza notele, ci mai degraba ce are in cap si i-am explicat ca a trisa nu inseamna a castiga ceva…..sora-sa din cealalata camera zice chipurile in soapta….ba da, a capatat experienta!

Sa vedem……alta prostie?

Ma tot uitam la el de vreo doua zile si ma intrebam ce nu e in regula….Initial, am crezut ca parul ii sta aiurea pentru ca era dupa somn….Pe urma ma gandeam ca  a dat cu mana prin par…Dar totusi…..tunsoarea e de asa natura incat nu il poate da in sus ori sa faca vreo carare…..Aseara il chem la mine si ma uit cu MARE atentie! Isi taiase o suvita fix deasupra fruntii!!! Cand…..zilele trecute cand a insistat sa nu intru la el in camera pentru ca imi pregatea un cadou de ziua mea…..Eu credeam ca taie o hartie cu foarfeca si ma si miram ca nu am gasit hartiute peste tot asa cum se intampla de obiciei…..Cand l-a intrebat tati de ce a taiat suvita, raspunsul candid a fost….bine ca nu mi-am taiat sprancenele ca alti colegi! sau degetul ca L…..

Na……asta e baiatul cuminte si tacut, baiatul timid care pare in fata tuturor!

Stie exact ce vrea si gandeste exact asa cum isi doreste el!

A, ca sa intelegeti mai clar…..va mai dau un exemplu de anul trecut. Ca tema, aveau de numit animalele din povesti care le-au placut cel mai mult (aveau de ales intre mai multe variante). El a ales vulpea (din povestea Ursul pacalit de vulpe). De ce? Pentru ca e isteata si a stiut cum sa obtina ce si-a dorit fara sa foloseasca forta, a folosit doar inteligenta pentru a castiga in fata unui animal mai puternic!

Pam-pam!

2 gânduri despre „Copiii si boacanele

Parerea ta conteaza

