Probleme grave, mon cher!


Stiti deja ca am probleme grave cu dantura!

Stiti ca intotdeauna caut sa ma informez un pic inainte de a face un pas intr-o directie ori alta.

Stiti si faptul ca, de cate ori am timp si rabdare, incerc sa scriu pe blog despre ce am aflat, despre recomandarile primite, sfaturile auzite, experientele traite.

Dupa ce am scris despre problemele mele si gravitatea lor, am primit multe mesaje private in care cititorii imi povesteau lucruri bune sau nu, experientele lor de la diferite clinici din tara.

Imi pare rau ca nu suntem o natie mai decisa, o natie care sa isi asume public anumite lucruri, indiferent ca sunt bune sau nu.

Spre ex, Maria I. si Adina H. au avut probleme la o clinica din Iasi, insa nu vor sa scrie public acest lucru de teama ca ar putea fi date in judecata de….cei de acolo (exprimarea lor, nu a mea).

Sunt, insa, si persoane care au avut experiente placute si doresc sa laude activitatea anumitor medici. Spre ex., Alina G. imi spunea ca lucreaza in sectorul 1 si, din cauza ca nu se poate invoi de la serviciu prea mult (lucreaza la o multinationala si se pare ca programul de lucru de acolo e destul de drastic), a cautat o clinica stomatologica in apropiere ca sa evite traficul si intarzierile.

Se pare ca stresul si lipsa unei alimentati nesanatoase (carente de vitamine si calciu), alaturi de probleme ereditare duc la gingivita ori chiar paradontoza. Mda, nu sunt unicat. Imi pare teribil de rau cand aud despre alte persoane ca trec prin ce trec si eu, mai ales ca stiu ce inseamna durere, gingie inflamata, imposibilitatea de a musca, sensibilitate la cald/rece.

Spre deosebire de mine, Alina (una dintre cititoarele blogului) a fost pusa in situatia nefericita de a purta aparat dentar . Imi dau seama ca nu esti fericita sa participi la sedinte purtand aparat la varsta ta, insa tot e mai bine decat sa iti cada dintii (literalmente!) si sa nu poti vorbi. Spuneai de colega si prietena ta ca a apelat la fatete dentare. Pentru mine, recunosc faptul ca este prima data cand aud de aceasta moda estetica, dar nimic nu ma mai mira in ziua de azi.

Faptul ca eu nu stiu, nu inseamna ca nu exista.

Faptul ca totul in lumea aceasta se adapteaza la dorinta omului de a arata cat mai bine, nu trebuie sa ne mire. La urma urmei, moda a existat de cand e lumea si pamantul asa ca….

Totusi importanta mi se pare alimentatia. Inteleg de ce tot mai multi medici atrag atentia asupra consumului scazut de alimente sanatoase.

Desi mananc multe fructe si legume, am perioade cand efectiv nu ma ating de ele. Am perioade cand lactatele imi fac cu ochiul si perioade cand nu le suport. Daca mai iau in calcul stresul enorm pe care il suport de mai bine de 2 ani…..ce sa mai zic…..sa fiu fericita ca inca mai am dinti in gura?!?

Off…..nu traim intr-o lume ideala, dar macar sa ne simtim bine in ea, nu?

 

Parerea ta conteaza

