Moda pentru femeile cu forme


De ceva vreme tot ma batea gandul sa scriu acest articol si am zis ca azi, fiind vineri, sa va fac aceasta surpriza.

Cred ca ati observat deja trendul existent in intreaga lume referitor la formele femeilor. E adevarat ca exista deja multe firme in intreaga lume care au inteles ca femeile slabe bat sunt mai putine si oferta lor de produse a inceput sa cuprinda si categorii de femei normale, de femei cu forme, ba chiar femei cu mai multe forme (nu vreau sa jignesc pe nimeni asa ca voi folosi astfel de termeni).

Pe facebook sunt o multime de mamici care reusesc sa traiasca din vanzarea de produse second-hand a unor haine XXL sau XXXL aduse din strainatate. Am observat ca fiecare face ceva ca sa supravietuiasca (asta apropo de ce spuneam zilele trecute referitor la nevoia de a avea stabilitate financiara, liniste in familie etc).

De la Revolutie incoace, au tot aparut magazine cu haine pentru femei plinute si pentru femei pline, dar mi se pare ca oferta este totusi limitata. Fie cei care au incercat sa intre pe aceasta nisa nu au acordat suficienta atentie cerintelor pietei, fie sunt eu prea drastica.

Recunosc faptul ca nu e genul meu sa ma imbrac cu haine care au volane sau exces de culori sau tot felul de patterns cu modele care mai de care. Nu imi sta bine, nu imi plac! Eu prefer lucrurile clasice, cele care nu dau dureri de ochi daca incerci sa le privesti.

Am vazut cateva oferte (cam limitate) la magazinele online. Exista unele magazine online care au si o sectiune dedicata femeilor cu forme, dar nu pot zice ca imi plac prea mult. Sunt unele modele care imi plac, dar nu as avea curaj sa le port (am eu o fixatie vis-a-vis de lungimea unei fuste). Sunt alte modele care imi plac, dar nu se gasesc la sectiunea pentru femei cu forme (nu sunt o persoana cu multe kg, dar am destule de care inca mai trebuie sa scap – zilele viitoare va voi povesti cum am scapat eu de 20 de kg dupa a doua sarcina si cum am pus la loc in 4 ani).

De multe ori, mi se pare obositor sa caut prin magazine si sa incerc sa fac compromisuri. Mi se pare ingrozitor mai ales cand trebuie sa cumpar ceva pentru un eveniment. Am oroare de aratarea in exces a pielii care e grasa si atarna asa ca mereu caut ceva care sa ma ajute sa acopar, sa para non-salant, sa creeze ideea de un tot unitar. Cred ca ati observat ca rar scriu despre haine si moda pentru ca nu sunt sigura ca stilul agreat de mine place si altora, dar si pentru ca nu sunt convinsa ca am un stil anume.

Inainte sa se nasca copiii, pe vremea cand lucram la birou, eram obsedata de costume, de camasi, de fuste, sacouri, de pantofi cu toc, de balerini cat mai eleganti, de saluri, de paltoane clasice, de modul in care erau asezati nasturii etc. Imi placea enorm sa ma imbrac in acest mod si ma simteam impacata cu mine insami de cate ori reuseam sa creez o tinuta eleganta, de cate ori cumparam o geanta care se potrivea perfect cu pantofii preferati.

Inainte sa termin facultatea, eram reprezentant al unei firme de cosmetice si asa am invatat sa aleg produsele ideale pentru pielea mea, am participat si la un curs despre machiaj ceea ce m-a ajutat enorm in anii de dupa.

Va spun toate aceste lucruri ca sa intelegeti cum mi s-a schimbat viata in decursul catorva ani.

Dupa ce s-au nascut copiii, am inceput sa prefer jeans, balerini, tricouri, rucsacuri, sepci. Machiajul simplu, uneori aproape inexistent. Totul din graba, din dorinta de a ma dedica copiilor, dar mai ales din lipsa de timp. Am avut o perioada, imediat dupa nasterea celui de-al doilea copil, cand am fost nevoita sa imi organizez cele 24 de ore complet singura pentru ca sotul lucra in alta parte a tarii. Am invatat sa folosesc fiecare minut in care eram treaza pentru a face fata unei case (spalat, calcat, curatenie, gatit), dar si unui copil de 2 ani, respectiv unui copil nou nascut si asta dupa ce facusem cezariana. Nu va spun aceste lucruri ca sa imi plangeti de mila pentru ca nu e cazul. Pentru mine au reprezentat pur si simplu lectii! Am invatat atat de multe lucruri despre capacitatea mea de a ma adapta la orice incat sunt chiar recunoscatoare pentru ca viata m-a obligat sa trec prin asemenea greutati.

Pe masura ce au crescut copiii, mi s-a parut din ce in ce mai usor si pentru mine. Am norocul ca amandoi sa fie alaturi de mine cand am nevoie de ajutor si acest lucru conteaza enorm (va voi povesti despre acest lucru cu alta ocazie).

Sa revenin la ceea ce vroiam sa va spun.

Ideea este ca, pentru mine, stilul pe care il adoptasem inainte de copii nu ma mai caracterizeaza asa de mult. Am incercat sa imbin cele doua stiluri care mi-au schimbat viata, dar uneori mi se pare ca nu am energia necesara sa caut prin magazine ceea ce imi doresc, sa incerc sa combin o fusta de ici cu un sacou de colo, pantofi de colo cu geanta de dincolo etc.

De multe ori, hainele pentru femei plinute sunt de proasta calitate ori modelele oferite sunt neadecvate unor astfel de persoane. Poate sunt unele femei plinute care poarta rochii scurte de li se vede fundul, poate sunt unele femei plinute care agreeaza rochii sau fuste cu imprimeuri care mai de care, dar nu eu!

Pe vremea cand eram mandra de picioarele mele, purtam fuste pana la genunchi (stilul clasic). Pe vremea cand eram mai tanara, preferam sa am o pata de culoare reprezentata de pantofi sau de niste nasturi mai trazniti sau un sal aparte.

Acum, mi se pare mai greu sa ma imbrac asa.
Zilele trecute mi-am serbat onomastica. Am 30+ . In sfarsit, incep sa redevin EU si sa imi adun energia sa ma ocup si de MINE! Si nu doar in vorbe, ci si in fapte.

Pe masura ce voi reusi sa imi recapat fortele, sa ma adun, sa imi refac personalitatea din faramele acestor ultimi ani, va voi scrie si voua aici si va voi povesti cum incerc si ce a functionat/ce nu a functionat.

Fiti frumoase, doamnelor si domnisoarelor!

Viata e una singura!

Parerea ta conteaza

