Dragostea pentru carti


Cand fetita mea era mica, aveam un obicei: citeam impreuna o poveste inainte de culcare.

Bine-bine, citeam si in timpul zilei, nu va imaginati altceva, doar ca acela era un fel de ritual pe care il respectam de dragul ei.

Initial, ma ajuta acest lucru pentru a stabili un program cu ea. Spre ex., era o carte „Cami face baita” care nu avea multe cuvinte, dar frazele erau simple si pe intelesul unui copil de 1 an, imaginile erau mari si frumoase, expresive. Tema cartii ? O fetita care nu vroia neaparat sa faca baita si modul in care mamica ei o convingea pana la urma. Asa indragita era carticica respectiva incat fetita mea o lua cu ea peste tot!

Poate pentru ca mereu citeam impreuna…Poate pentru ca dragostea de carte se transmite genetic…Poate pentru ca lectura e ca o magie….Poate pentru ca la noi in casa mereu au fost iubite si apreciate cartile…..

Nu stiu care e motivul sau daca toate la un loc si inca multe altele!

Cert e ca fetita mea e innebunita sa citeasca. De anul trecut participa la Clubul de lectura initiat la scoala si e tare incantata sa descopere lumea magica a cuvintelor. Acum este in clasa a III-a si e mandra posesoare a unei biblioteci personale. Cartile care nu au incaput in biblioteca din camera ei se afla pe hol, in biblioteca mare.

Imi place sa o vad cu o carte in mana. Imi aduc aminte cat imi placea si mie sa citesc, dar mai ales cat imi place si acum sa citesc.

Ce apreciez enorm la fetita mea (peste mai putin de doua saptamani implineste 9 ani) este faptul ca citeste genuri diferite. Adica….anul trecut (clasa a II-a) a citit Colt-Alb si Fram Ursul Polar, dar si Apolodor, respectiv Aventurile lui Habarnam, a citit Noroc cu laptele.

In vara a citit multe carti – am primit o lista de lecturi suplimentare de la scoala, dar ne-a luat valul si am cumparat multe alte carti de la librariile online (Matilda, Vrajitoarele – Roald Dahl, Harry Potter, Dragonsdale etc).

Anul acesta (clasa a III-a) a citit Marele Urias Prietenos, Ferbonia, Oliver Twist, Jurnalul unei pustoaice. Mai sunt inca multe carti care asteapta cuminti sa fie citite, dar timpul e mai limitat pe parcursul anului scolar.

Am dat numai cateva exemple ca sa intelegeti de ce am afirmat ca citeste genuri diferite…de la carti pentru prichindei la carti pentru adolescenti (sa nu exageram, dar in fine, cam asta e idee), de la clasic la sf, de la carticele la romane.

Ce imi place este faptul ca nu o imping eu de la spate, ci isi alege singura ce doreste sa citeasca.

Acum…nu va imaginati un copil care sta doar cu capul in carti sau tableta (uneori citeste in format electronic, insa rar se intampla acest lucru). Nu! Se joaca (inclusiv fotbal si baschet care sunt preferatele ei), alearga, deseneaza, toata vara o voi gasi ba pe bicicleta, ba pe role……

E un copil foarte activ.

Ce imi pare rau?

Ca nu se va putea bucura de o vacanta la bunici ca in copilaria mea…..

Dar….acest lucru poate fi adaptat….

La vara, vreau sa ii arat ce inseamna bucuria de a aseza o patura in gradina, la umbra, ca sa se joace ori sa citeasca in timp ce matele si cateii ii vor da tarcoale😉

A, sa nu uit! Am gasit de multa vreme un site romanesc de unde puteti descarca toate Cartile Copilariei noastre. Eu vreau sa ii fac o surpriza fetitei mele si drept cadou de final de an scolar sa ii daruiesc un kindle pe care sa incarc aceste povesti😉

Nu ! Nu e advertorial! Nu e reclama!

Sau poate e reclama, dar e gratuita!

Admir asemenea curaj si o astfel de initiativa mai ales ca aceste carti vechi nu se mai gasesc si e pacat ca cei mici sa nu descopere lumea romaneasca a basmelor! Asa ca….

Parerea ta conteaza

