Bloguri, literatura si prietenie


Alt articol care ma asteapta de ceva vreme sa il scriu si de care abia astazi am avut curaj sa ma apuc. Va rog doar sa nu considerati ca ordinea are o importanta anume, este mai degraba vorba (cat de cat) despre modul cronologic in care le-am descoperit eu.

Cand am inceput sa public recenziile prietenei mele A.D., vroiam sa scriu articolele folosind si informatii generale, linkuri catre site-uri. Intotdeauna scriu articolele trecandu-le prin prisma mea pentru ca….nu ma pot abtine. A.D. nu doreste sa publice, de fapt nu are rabdare sa scrie. Are o varsta si doreste doar sa se bucure de anii pe care ii are in fata citind tot ce ii trazneste prin cap. Asa ca, de multe ori, ea imi povesteste ce a citit si eu iau notite care se transforma apoi in articole pentru blog. Din acest motiv, am simtit nevoia sa personalizez putin si sa adaug informatii ori pareri personale altfel articolele s-ar fi terminat dupa 2-3 fraze maxim!

Cam asa am ajuns sa caut pe net alte referiri la cartile citite de A.D. si sa descopar primul blog – Fara miere. Multe articole mi s-au parut interesante acolo si am luat ca punct de referinta parerea autoarei.

La un moment dat, destul de rapid de altfel, le-am descoperit pe Milly si Elis. In jurul lor se forma o comunitate de doamne si domnisoare care au ca pasiune comuna cititul asa ca m-am simtit ca la mine acasa alaturi de „fete” cum le numesc eu. Intre timp, au aparut si cativa „baieti” in grup, dar „Łiteratura pe tocuri” a ramas denumirea si a devenit un punct de referinta pentru recomandari de carti interesante.

In acest grup am descoperit multe persoane pasionate de lectura care au inceput sa imi fie dragi. Era minunat sa intri dimineata pe grupul fb al blogului devenit site si sa afli ce citeste fiecare, sa dezbati capitole ori personaje. A fost pentru prima data cand am apreciat existenta lor. Nu imi place sa intru pe un grup doar pentru a vedea linkuri la articole. Imi place mult sa simt caldura umana, sa aflu parerea autorului unui articol sau a unui cititor simplu care vrea sa isi spuna oful la acea postare.

In toamna s-a dovedit ca acest grup este ca o familie cand au conceput un plan de atac pentru a cuceri Targul de carte. Am ramas impresionata si am admirat mult ideile lor!

Intre timp, m-am imprietenit cu Ale cea care m-a tras de maneca de nu stiu cate ori sa citesc una-alta. La recomandarea ei, am descoperit multi autori interesanti si am putut sa ii transmit si prietenei mele A.D. ce sa citeasca cand se plictisea.

Oliviana si Leontina au demarat un proiect separat intitulat Delicatese literare aducand alte idei de categorii pe site in afara de prezentari ale literaturii contemporane. Foarte frumos, fetelor! Felicitari!

O alta prezenta aproape constanta in ultimul an a fost Maria-Emanuela care are un stil aparte Navigand printre suflete. Cartile sugerate de ea au fost pe gustul meu, dar mai ales al prietenei mele. Multumim pentru recomandari.

Cumva ma asteptam ca Geo sa isi deschida un blog asa ca nu m-am mirat cand am descoperit linkul pentru ca ea este una dintre pasionatele de lectura care formeaza familia Literatura pe tocuri. Just reading my books ilustreaza perfect sufletul ei romantic!

Cristina este traducator si blogger, iar recomandarile ei sunt mereu apreciate pentru ca este mereu la curent cu tot ce se intampla, ce urmeaza sa apara pe piata romaneasca. V-o recomand cu drag!

Sunt multe alte bloguri si site-uri de unde va puteti inspira ori pe care vi le recomand, insa aceste fete sunt primele pe care le-am descoperit anul trecut si care reusesc sa adune in jurul lor o comunitate frumoasa. Denisa si Alina, Arci, Mena, Sonja, Vero si multi altii fac parte din aceasta comunitate frumoasa in care recomandarile de carte, sfaturile si discutiile te fac sa te simti ca membru al unei familii minunate!

27 thoughts on “Bloguri, literatura si prietenie

  1. Mai, doar de ieri am citit articolul, dar cam greu cu comentatul :)))))

    Multumesc frumos pentru prietenie! Au trecut 2 ani ca gandul, mai avem si altele, nu numai cartile, in off-line nu ne cunoastem deloc, dar am impartasit mult, nu? Printre care, si placerea pentru carti. E o bucurie sa te afli printre oameni asemenea tie! :* ;3

    Apreciat de 1 persoană

    1. Da, Ale! Am devenit prietene cu toate ca nu am reusit sa ne intalnim pana acum.
      Sper sa ajung pe la Iasi in vara aceasta si sa ne cunoastem, sa o intalnesc pe micuta Emi si sa o tin in brate!
      Nu stiu cand a trecut timpul, dar ma bucur enorm ca te cunosc. Recomandarile tale si faptul ca mereu m-ai tras de maneca sugerandu-mi ce sa citesc ori pur si simplu certandu-ma cand nu faceam acest lucru, a insemnat mult pentru mine!
      Te pup!

      Apreciat de 1 persoană

  2. Antoaneta, ne-ai adus zambetul pe buze. Iti multumim pentru ca ne-ai fost aproape si ai avut rabdare sa ne urmaresti evolutia. Da, am crescut, am pus suflet si am sperat ca vom ajunge intr-o zi aici. Ne bucuram ca eforturile depuse nu au fost in zadar, iar comunitatea Literatura pe tocuri a facut ce si-a propus, a starnit oamenii catre lectura, a inflorit si a unit pasiunile.

    Apreciat de 1 persoană

    1. Sa stii ca ati reusit intr-adevar sa adunati in jurul vostru oameni cu caracter.
      Imi aduc aminte cand existau niste campanii de provocare la lectura, iar in presa tot apareau articole referitoare la lipsa de lectura din vietile romanilor.
      Ma bucur sa constat ca, in acesti ani, lucrurile nu mai stau deloc asa. Nu numai ca numarul cartilor vandute a crescut enorm, dar oamenii au invatat sa se exprime, sa discute si sa faca recomandari argumentate.
      Comunitatea adunata de voi este una de suflet pentru oricine este pasionat de lectura!

      Apreciat de 1 persoană

  3. Foarte frumos articolul tau, Anto! De doi ani fac parte din comunitatea Literatura pe tocuri . Iar acum trei ani, ma numaram printre fanele faramiere. Ma simt bine printre iubitoarele de carte. Si ma bucur ca te-am cunoscut !❤ Facem parte dintr-o mare familie !
    Felicitari!

    Apreciat de 1 persoană

      1. Cititul inobileaza omul…parca asa spune o vorba! Ei bine, sigur ii apropie, discuțiile despre carti au dus cel mai adesea la prietenii de durata. Ajungi sa apreciezi ceea ce ai fi crezut ca este aproape imposibil in mediul virtual: o persoana care are aceeasi pasiune ca tine, ca mine…ca noi!

        Apreciat de 1 persoană

Parerea ta conteaza

