Scriitori romani – generatia noua


M-am tot gandit daca sa scriu despre ei sau nu, apoi am realizat ca prea des se vorbeste despre generatiile trecute. Doar tineri care doresc sa descopere altceva au curaj sa citeasca autori romani din generatia lor si cativa dintre ei scriu despre cartile citite.

Recunosc faptul ca nu am reusit sa bifez pe lista mea extra lunga niciun autor roman din generatia tanara, dar asta nu inseamna ca nu exista in planul pentru acest an.

Cred ca este important sa descoperim si mintile din spatele calculatoarelor si sa recunoastem ca exista multi tineri care vor altceva, care se lupta sa publice ori inca se gandesc daca sa o faca.

Nu am pretentia ca ii cunosc pe toti, dar pot sa va spun cateva nume si sa va precizez ca toti sunt recomandati de multe prietene de-ale mele din mediul virtual. Lista nu este scrisa intr-o ordine anume, ci mai degraba numele apar in functie de cum imi aduc eu aminte.

Despre Simona Stefana Stoica cred ca ati auzit deja. Am citit multe despre ea pe bloguri de literatura, pe grupuri de socializare, stim deja ca scrie pe blogul Palarisme alaturi de un grup larg de prieteni. Studiind pagina ei pe facebook, am ramas surprinsa sa constat cat de tanara este ceea ce m-a facut sa apreciez si mai mult maturitate ce pare a razbate din cartile ei (acest lucru il spun strict prin prisma articolelor critice scrise de altii pe internet pentru ca, repet, inca nu am citit romanele ei).

Cartile ei au mare succes in randul cititorilor pasionati de sf si pe mine ma asteapta de ceva vreme sa le cumpar si sa le citesc. In vara aceasta, sper sa reusesc sa le bifez pentru ca sunt curioasa de nu mai pot (momentan am circa 80 de carti de citit pana la vara – nu cred ca voi reusi, dar speranta moare ultima).

La ultimul targ de carte, a fost aproape asaltata de fani si pe buna dreptate daca este sa luam in considerare aprecierile si criticile publicate pe net. O gasiti extrem de usor pe Goodreads si puteti comanda cartile Simonei de pe site-urile librariilor romanesti.

Alta autoare care mi-a atras atentia este Oana Arion – numele de autor este O.G.Arion si o gasiti pe Goodreads rapid-rapid. Fetele de la „Literarura pe tocuri” au publicat un interviu foarte interesant cu Oana si va recomand sa il cititi ca sa aflati mult mai multe despre aceasta autoare tanara. Din ce a povestit Ale, cartea „Ultimul viking” combina mister, fantasy, mitologie si elemente de spiritualitate. Suna foarte tentant, Ale, asa ca am trecut aceasta carte pe lista de cumparat.

Deja lista mea cu autori romani incepe sa capete contur, nu?

Urmatoarea prezenta este Natasa Alina Culea. A scris deja doua carti si a treia este in lucru. Din recomandarile prietenelor mele, am inteles ca ar fi cazul sa le trec deja pe lista si sa incerc sa ajung la urmatorul targ de carte ca sa o cunosc pe aceasta tanara autoare. Daca doriti sa aflati mai multe despre trairile ei, despre cartile scrise si despre ce planuieste sa faca mai departe, sa stiti ca puteti accesa blogul al autoarei.

Sa nu credeti ca am uitat de scriitori. Nu! Surpriza acestei ierni a fost, pentru mine cel putin, Andrei Cioata. Cartea „Toate sfarsiturile sunt la fel a fost extrem de bine primita de catre bloggerii romani si cititorii tineri. Un interviu interesant veti gasi pe blogul Andreei si va recomand sa il cititi cu incredere. Mi se pare minunat cand tinerii se sustin si apreciaza munca si talentul altuia.

Teresa Wojcik este o autoare foarte tanara despre care am aflat multumita blogurilor de literatura. Sincer, uneori ma intreb cum se desfasurau lucrurile inainte de internet si ma cutremur😀 Glumesc! Sau poate nu! Ideea este ca Arcidalia a reusit sa ma surprinda cu un interviu frumos luat acestei tinere autoare si m-am gandit ca nu ar fi rau sa trec pe lista mea si prima carte scrisa de Teresa.

Tot Arci este cea care a luat un interviu frumos autoarei Monica Ramirez despre care am auzit multe lucruri in ultimul an de cand am devenit interesata de literatura romana, generatia noua. Cartile ei sunt extrem de apreciate in mediul virtual si le am pe lista de multa vreme. Cred ca voi da faliment la vara cand voi comanda toata lista, dar nu ma plang pentru ca imi doresc sa petrec vacanta intr-o relaxare completa invaluita doar de misterele acestor carti ce se anunta a fi interesante.

Despre Oliviu Craznic am auzit lucruri interesante. Cartile sf par a fi rupte dintr-o lume horror, criticii tineri apreciind mult stilul acestuia. Din ce povestesc fetele din lumea virtuala, cartile acestui autor au personaje interesante din lumea varcolacilor, a oamenilor lup etc. Pentru pasionatii de acest gen cred ca acest autor se anunta a fi taman ce le-a recomandat doctorul.

Despre Radu Gavan am auzit multe, fetele de pe grupurile de literatura ii recomanda cu drag cartile.

Sunt multi tineri autori ale caror carti doresc sa le citesc, insa acestia sunt cei care mi-au atras atentia. Pentru cei mancati de curiozitate, va dau un link unde puteti citi interviuri interesante luate acestor tinere sperante (nu vreau sa sune aiurea, dar cam asa sunt priviti mai ales in contextul luptei dintre generatii).

Anul trecut am admirat inca trei autoare care, insa, nu au publicat INCA nimic. Am citit fragmente din munca lor si am apreciat talentul. Sper sa continue, sa nu se opreasca si sa publice pana la urma pentru ca publicul larg merita sa le descopere si sa se bucure de talentul acestor fete.

Este vorba despre:

  • Diana ale carei opere (fragmente) le puteti citi pe blogul ei
  • Anca – scrie pe Wattpad; prima data cand am citit ceva scris de ea am avut impresia ca este vorba despre o autoare straina; scrie minunat de frumos, descriptiv, analitic, cu mult sentiment
  • Sella (nu cred ca acesta este numele real, dar este dreptul ei sa publice cu un pseudonim) scrie pe wattpad; are un stil frumos, pacat ca s-a oprit de cateva luni, mai are inca de invatat la partea de descrieri, insa este de apreciat faptul ca doreste sa invete din critica celorlalti si isi cizeleaza modul se a scrie, banuiesc ca este genul de scriitor auto-didact

Ce pot spune?

Sunt multi tineri care au talent, unii au curaj sa publice, altii se straduie sa obtina finantare ca sa publice……Cert este ca generatia aceasta este foarte prolifica. Imi place sa cred ca nu suntem o natie de politicieni care scriu dupa gratii ca sa scape mai repede (mai bine spus „care copiaza”). Prefer sa vad partea plina a paharului, sa admir oameni care chiar au ceva de spus, in cazul lor de scris, si care infrunta criticile cititorilor cu zambetul pe buze si inima tremuranda. Ii admir pentru munca si talentul lor.

Felicitari!

Imi pare rau ca nu am apucat sa citesc sa va citesc cartile, insa vara aceasta am de gand sa imi iau revansa! Ma bucur ca exista atatea bloguri de literatura care fac recomandari pentru ca, astfel, reusesc sa imi dau seama ce doresc sa citesc, dar mai ales descopar autori minunati!

 

Update 1

Multumesc celor care au facut recomandari pe facebook si sper sa prindeti curaj sa scrieti si aici, lasand nume, linkuri pentru a ajunge sa cunoastem cat mai multi tineri scriitori romani si mai ales sa ajutam la promovarea lor!

Astazi adaug inca doua nume si voi sunteti liberi sa completati lista oricand!

Corina Cîndea – o tanara scriitoare al carei roman „Triplu H” a fost extrem de bine primit de blogurile de literatura. Se pare ca wattpad-ul are un rol tot mai mare in ceea ce priveste publicarea romanelor acestor tineri talentati. Corina a adunat atat de multe vizualizari incat a decis in 2015 sa publice romanul sau din fonduri proprii. A fost o miscare inspirata pentru ca talentul ei este recunoscut de multi. Eu mi-am trecut cartea pe lista deja.

Daca doriti sa aflati mai multe lucruri, va las un link interesant de pe wattpad unde Corina raspunde la multe intrebari pe care sunt sigura ca le aveti si voi.

Lavinia Călina este alt nume care devine tot mai cunoscut in literatura romana. Mi-a fost recomandata de Geo. Recunosc faptul ca nu auzisem de ea, dar nici nu sunt chiar la curent cu tot ce se publica (incerc sa imi iau revansa si sa recuperez dupa cum observati si voi).

UPDATE 2:

Alte recomandari:

Corina Ozon ale carei carti au ajuns in mainile a multor tineri. A dat dovada de mult curaj si talent nu doar in ceea ce priveste scrierea romanelor sale, cat si in promovarea acestora. Este pe lista mea de vara. Cartile ei le puteti gasi pe site-ul editurii Herg Benet.

Ana Manescu – am descoperit-o recent. Din franturile pe care le-am citit (inca nu am cartile, dar sunt pe lista), as zice ca este vorba de o tanara ce face parte dintr-o generatie cu mult curaj, cu talent si care merita tot respectul cititorilor ei.

Ana Sandulescu – am citit cartea Anamneza si mi-a placut mult. O recomand celor care prefera stilul direct, la obiect, nu neaparat dur, cat mai ales realist. Scrisa intr-un mod aparte, aceasta carte are nevoie doar de promovarea potrivita.

Va astept cu recomandari, linkuri!

29 de gânduri despre „Scriitori romani – generatia noua

  1. Antoaneta, pe toate ti le recomand cu drag! Am citit-o pe Teresa pe wattpad, scrie tare fain! Abia astept sa-mi cumpar maine cartea Oanei❤ Simona m-a provocat, acum abia astept sa-i pic in capcana!! Am apucat sa citesc doar Marat si deja spun ca este cartea mea de suflet! Andrei este un tanar talent si sper sa nu se lase pentru ca-i iese bine ceea ce face! Nu l-am citit inca pe Radu Gavan, am urmarit recenziile, sper sa reusesc sa-l citesc! Diana scrie minunat, este un blog pe care il urmaresc cu drag de mult timp, chiar daca de putin timp m-am apucat si de comentat pe la ea prin casuta. Pe Anca o urmaresc si eu… de Sella nu stiu nimic, inca😀 Multumim pentru articol!

    Apreciat de 1 persoană

    1. intrand pe wattpad, am realizat ca o urmaream si pe Sella… uitasem pentru ca n-a mai postat de mult timp… e intr-adevar foarte talentata si se vede ca incearca sa puna in aplicare sfaturile. Mai are de lucrat si speram sa o revedem🙂

      Apreciat de 1 persoană

      1. Da, nu a mai scris de multa vreme. Are de lucru, trebuie sa isi cizeleze stilul si sa adauge descrieri (in ultima perioada incepuse sa faca acest lucru daca imi aduc bine minte).Cred ca ai uitat de ea ori nu ti-ai dat dat seama la cine ma refeream pentru ca avea alt nume/id la acea vreme (din pacate, l-am uitat si eu in aceste luni)

        Apreciat de 2 persoane

    2. Eu iti multumesc pentru recomandari, Maria-Emanuela🙂
      Sunt de folos si discutiile pe care le-am avut de-a lungul timpului asa ca iti sunt recunoscatoare, la fel si prietena mea care a citit cam tot ce ai recomandat tu (cu toate ca nu mereu a avut rabdare sa imi povesteasca pentru a putea scrie pe blog despre ele).

      Apreciat de 2 persoane

  2. Oho, autori romani frumosi si cu carti frumoase! Si mai sunt multi ca ei. Abia astept sa ii descopar. Lectura placuta la cartile din lumea araba! Apoi neaparat trebuie sa te intorci cu lectura si „acasa” si sa ii citesti si pe ai nostri, pentru ca merita. Pupici si multumesc de reteta, stii tu care! :*

    Apreciat de 1 persoană

Parerea ta conteaza

