Dumnezeu, Iahve, Allah – raspunsul la 100 de intrebari ale copiilor despre cele trei mari religii monoteiste


Cartea aceasta am cumparat-o vara trecuta.

Cei mici ma tot intrebau despre traditiile arabe prin prisma faptului ca in zona unde locuim se afla cateva familii arabe si devenisera curiosi.

Cum nu pretind ca stiu tot ce e pe lumea asta, am obiceiul sa recunosc atunci cand am nevoie de ajutor ca sa pot sa explic si eu ceva. Din pura intamplare am gasit cartea pe elefant si am decis sa o cumpar.

Este o carte care face o paralela intre traditiile crestine, cele evreiesti si cele arabe. Cum nu am punct de referinta, pot doar sa presupun ca aceste afirmatii sunt corecte si complete.

Este dificil sa descriu cartea pentru ca aproape fiecare pagina face referire la ceva anume. Imi dau seama ca este aproape imposibil sa acoperi un subiect atat de amplu, atat de important intr-o singura carte, insa este de apreciat efortul autorilor de a raspunde la nivelul copiilor pentru a-i ajuta sa inteleaga mai bine diferentele si asemanarile dintre religii.

Ca sa va faceti o idee, va redau cateva teme care apar in carte

  • cine l-a inventat pe Dumnezeu?
  • cine este Dumnezeu pentru un evreu/ crestin/musulman?
  • Dumnezeu, Iahve, Allah sunt unul si acelasi ?
  • ce inseamna crestin/musulman?
  • care e diferenta intre un musulman si un islamist?
  • cine a inventat religia?
  • cine a scris Biblia?
  • cum se desfasoara nunta, dar inmormantarea la evrei/crestini/musulmani?
  • de ce evreii, crestinii si musulmanii nu numara la fel anii?

Aceasta carte se adreseaza copiilor de la 8 ani in sus, dar poate fi citita si de adulti, evident. Autorii au incercat sa raspunda la intrebarile puse de copii referitoare la credinta, stilul de viata, diferenta dintre rugaciuni, traditii. Exista si imagini care ajuta la intelegerea textelor din carte asa ca mi se pare o carte completa, accesibila oricui.

Cartea o gasiti si in engleza pe amazon daca doriti sa o comandati

3 thoughts on “Dumnezeu, Iahve, Allah – raspunsul la 100 de intrebari ale copiilor despre cele trei mari religii monoteiste

Parerea ta conteaza

