Executari silite – parere, experienta


Nu stiu daca v-am povestit cum am ajuns noi sa cumparam casa in care locuim, dar astazi citeam un articol intr-un ziar si m-am gandit sa va spun ce experienta am avut noi in urma cu aproximativ 3 ani.

Putini dintre voi stiu ca, in urma cu 3 ani, ne-am trezit in situatia de a ne muta din casa in care locuisem timp de 6 ani si in care investisem si ultima centima castigata. Nu mai conteaza motivele mutarii (adica conteaza, dar e o problema personala ale carei detalii nu doresc sa le fac publice).

Cert e ca am fost nevoiti ca in 24 de ore sa mutam tot. Mobila, haine, jucarii, aparatura…A si pentru ca a venit vorba de acest lucru, tin sa precizez ca am tendinta (sau aveam tendinta mai bine spus) de a aduna tot si de a nu arunca nimic. Cu acel prilej am invatat sa renunt (de voie-de nevoie) la unele lucruri si am invatat sa iau decizii….radicale.

Ca sa intelegeti….in decurs de o saptamana am tot cautat pentru ca stiam ca urma sa ne mutam in maxim o luna, insa lucrurile s-au schimbat radical si am fost pusi in situatia de a ne muta in 24 de ore…intr-o zi de marti….final de august….

In fine…..sa revenim…cautam o casa, un apartament de inchiriat….ceva care sa ne permita mutarea rapida si sa aiba spatiu pentru tot calabalacul cu care plecam de acolo. Tara asta e mare, case, apartamente sunt peste tot…..

Romania Imagine preluata Executari silite – Executarionline.ro

Problema era ca noi nu mai aveam bani….Adica….investisem absolut tot ce aveam pana in acea saptamana in casa respectiva si mai aveam foarte putini bani….10 erau toti banii ramasi din care sa traim pentru inca 1 luna si sa putem plati chiria. Posibil? Nu cred!

Alta problema era locatia. Desi Romania este mare, noi eram limitati de ferma, de scoala si gradinita copiilor (vorbim de anul 2013 asa ca lucrurile erau altfel pe vremea aceea la noi in familie)…

Ca un facut, au inceput sa apara oameni care ne erau datori si au aflat de situatie ….Au venit singuri sa ne dea banii inapoi pe care sotul meu ii imprumutase cand erau ei in dificultate.

Alt lucru bun a fost ca au inceput sa apara si diverse oferte de case ori apartamente chiar in zonele care ne interesau pe noi.

Cum necunoscute sunt caile Domnului (altfel nu pot spune!), o cunostinta de-a sotului meu ne-a povestit despre casa cumparata de un prieten de-al lui si care astepta chiriasi.

Prietenul acestui domn cumparase casa prin executari silite online si, dupa ce facuse cateva imbunatatiri, vroia sa o vanda.

Casa nu se afla intr-o locatie la care noi sa ne fi gandit dinainte, dimpotriva era chiar mai departe de zona pe care o luasem in calcul, dar cumva se potrivea de minune cu ce aveam noi nevoie.

Domnul care o cumparase prin intermediul celor de la executari silite zugravise camerele, dar nu se ocupase de gradina, de demisol si nici gardul nu era cine stie ce. La prima vedere, recunosc ca m-am cam speriat. Cumparase casa de 2-3 ani daca am inteles eu bine si lasase totul cum era cu exceptia celor cateva imbunatatiri in care a investit pentru ca spera sa ajute la vanzarea casei.

Initial, am inchiriat parterul casei pentru ca nu luam in calcul sa o cumparam. Dupa 2 luni, sotul meu si domnul respectiv au negociat pretul si au ajuns la o intelegere in urma careia casa si-a schimbat proprietarul.

Pentru a va linisti, va pot spune ca actele prin care domnul acela cumparase casa erau in regula. Vanzarea-cumpararea catre familia noastra s-a facut rapid la notar, cu plata taxelor de rigoare.

Intre timp i-am cunoscut si pe fostii proprietari ai casei (cei care fusesera executati) si care locuiesc in fata noastra. Sa zicem ca e un caz fericit si nu avem probleme cu ei. Pana sa cumparam noi a durat ceva timp si animozitatile au mai scazut. Au inteles ca nu noi i-am executat, ca noi nu am avut nicio legatura. Ne intelegem ca orice vecini (avem probleme cu alti vecini, dar nu cu acestia).

In fine, acum investim in casa, in curte…Stiti deja ce imbunatatiri am facut, ce urmeaza sa mai facem.

Important e ca e o casa in care locuim si care acum e ingrijita. Imi pare rau ca nu am facut poze inainte sa ne apucam de tot. Ati fi ramas surprinsi….casa (vila in acceptiunea unora) parea parasita si ca vai de ea din cauza aspectului dezastruos al gardului si gradinii. O data schimbate aceste aspecte, casa a capatat iarasi …..respect (nu gasesc alt termen, imi pare rau).

Noi o numim….comoara ascunsa …pentru ca era ascunsa de un gard de lemn si balariile din gradina, de un cais neingrijit si multe tufe salbatice de trandafiri.

Recunosc ca eu la inceput nu prea vroiam sa o cumparam tocmai pentru ca ma gandeam la fostii proprietari. Dupa ce i-am cunoscut, am inteles ca ei stiam ce faceau cand au facut imprumutul de la banca pentru a ridica blocurile unde locuiesc in prezent (ca sa intelegeti, am aflat un pic istoricul…se pare ca au vrut sa dea teapa la banca de un milion de euro si pana la urma au ramas fara doua case, cea in care stam si cealalta in care stau vecinii cu care nu ne intelegem).

Intrebare: ati cumparat ori ati cumpara o casa/un apartament prin executari silite?

 

Parerea ta conteaza

