Rock her – Inglath Cooper


Stiti cum este sa citesti o carte si sa iti doresti sa intri in ea, sa strigi la un personaj sa deschida ochii, sa nu faca pasul gresit, sa iti doresti sa impingi alt personaj sa mearga pe un anumit drum?

Eh…cam asa am simtit cand am citit aceasta carte.

La insistentele Antoanetei, aceasta este prima data cand scriu un articol (pana acum ii spuneam ei ce citeam, comentam, argumentam si ea scria in locul meu, cu cuvintele ei; eu dictez, ea bate la calculator ca eu n-am rabdare). Acum mi-am luat inima in dinti, am o varsta, nu am trecut prin viata degeaba, dar cand vad in jurul meu atatia tineri care isi irosesc vietile alaturi de persoana nepotrivita doar pentru ca le este teama sa se desparta, sa ia taurul de coarne…imi vine sa le dau o palma peste cap.  Nu dati cu pietre pentru ca pe vremea mea o palma insemna ca am facut ceva ce nu se face si te simteai umilit daca o primeai. Poate de asta nu am fost in stare sa ii dau palme fiului meu cand o merita, pentru ca stiam ce sentiment degradant aveai.

In fine, am mers pe alta directie decat ar fi trebuit, dar nu m-am putut abtine.

Cartea descrie cu mult curaj vietile mai multor personaje….

…un sot caruia ii fug ochii dupa tinerele si care considera ca, din moment ce el aduce banii in casa, nevasta trebuie sa taca si sa inghita….pe un asemenea barbat l-as agata de lustra, dar in fine….nu e posibil ca sunt prea batrana….mi-ar fi placut daca si-ar fi primit o lectie, sa existe ceva din care sa inteleaga cum e viata….doar poate autoarea a vrut doar sa ne arate ca si in viata se intampla la fel si nu toti merg pe un drum drept, lin si binecuvantat, respectandu-i pe cei din jur

…o sotie obisnuita sa isi inghita mandria si sa isi calce pe inima simtindu-se mereu umila si aruncata in coltul familiei ca pe un caine batut….m-am bucurat cand am vazut ca a prins curaj sa plece singura in vacanta visurilor ei ceea ce s-a dovedit a fi un pas decisiv pentru viata ei si a altora…m-am enervat cand am citit cum a reactionat cand a disparut fata ei, dar am inteles-o asa cum numai o mama poate sa o faca (sunt sigura ca oricare din noi ar fi facut la fel)

…o fata rasfatata care nu deschide ochii decat dupa ce o pateste rau de tot – aici pot zice ca m-am enervat cumplit; nimeni nu e vinovat pentru faptele si actiunile noastre, dar macar e bine daca in al doisprezecelea ceas ne trezim si facem ce trebuie …..exista multi oameni rai pe lumea asta de care trebuie sa se fereasca tinerii, dar mai ales tinerele…ma bucur ca fata s-a trezit, si-a adus aminte de tot ce o invatase mama ei pentru a scapa dintr-o situatie grava si a prins curaj ca sa isi salveze viata…ma bucur ca a vazut care sunt culorile tatalui ei si nu a mai acuzat-o pe nedrept pe mama pentru ….tot

….un barbat care intelege cum e viata, care accepta in sfarsit ca nu e vina lui pentru ce s-a intamplat sau macar sa se impace cu situatia, care depaseste conditia in care se afla si intelege pe ce drum sa mearga mai departe alaturi de femeia iubita (legat de acest lucru mentionez sui faptul ca mi-a placut ideea autoarei de a crea doua personaje care se indragostesc in ciuda diferentelor de varsta – ea mai in varsta, el mai tanar ….rar am citit astfel de carti)

Dincolo de orice, cartea aceasta mi-a adus aminte ca nu conteaza varsta, ci mai degraba modul in care iti traiesti viata.  Este nevoie de curaj sa mergi mai departe, de o inima curata sa iubesti din nou si sa ai incredere in oameni dupa tragedia prin care ai trecut.

Va recomand cartea. Este o lectie si pentru tinerele care merg la petreceri si pleaca noaptea singure. Foarte util si curajos modul in care personajul reuseste sa scape. Este o lectie pentru femeile acaparate de casnicii bolnavicioase care le iau tineretea si spiritul vesel. Este o lectie despre cum actiunea duce la reactii, despre efectul de boomerang, despre cum actiunea cuiva afecteaza si influenteaza actiunile altora ca o linie de carti de joc.

Sper ca v-a placut ce am scris. Daca nu, asta e viata. Eu asta sunt, nu ma mai poate schimba nimeni la varsta mea.

Cu drag,

A.D.

5 thoughts on “Rock her – Inglath Cooper

    1. A.D.a fost incantata de carte si am inceput si eu sa o citesc. Pare foarte interesanta intr-adevar. Descrierea facuta de dansa m-a determinat sa incep sa o citesc.
      Mai e o carte interesanta – Jane Austen Girl pe care am inceput sa o citesc in paralel. Pare la fel de captivanta asa ca ti-o recomand.

      Apreciat de 2 persoane

Parerea ta conteaza

