De prin mini-vacanţă: spălare KLT


Deşi am avut un week-end destul de ocupat, ieri am dat o fugă până la Vulcanii Noroioşi (munţii Buzăului) – unul dintre locurile pe care copiii adoră le exploreze.

Nu glumesc, chiar le explorează. Au crescut şi le place mult se urce şi coboare prin toate crevasele formate de-a lungul anilor de noroiul curgător al vulcanilor activi.

Data trecută (după Paşte) au explorat mai multe văi cu crevase, însă, de data aceasta, au dorit urce pe vârfurile crestelor.

Deşi eu sunt genul de părinte care îşi lasă copiii descopere astfel de locuri, recunosc faptul ieri temeam pentru , deşi mi se pare relativ ok urcarea, aveam sentimentul că e mult mai greu la coborâre (erau pante foarte abrupte).

M-au fraierit un pic….cât timp am mers cu băieţelul până la maşină îl schimb de tricou (era transpirat rău de cât alergase), fetiţa şi soţul au găsit o variantă ocolitoare şi s-au căţărat pe una dintre creste ceea ce a însemnat băieţelul nu a vrut se lase mai prejos aşa ….am urcat şi noi.

După ce au strigat „Victorie” şi „Eu sunt regele lumii”, au acceptat mergem la terasa de vis-a-vis ne răcorim puţin.

Ştiţi ce frumos e te împrieteneşti cu oameni din alte zone? Mesele de la terasa-restaurant sunt lungi, din lemn şi pot stea de la 8 la 12 persoane.

Acest lucru face practic ca  fie imposibil nu intri în discuţie cu cei de lângă tine ori să nu auzi ce discută. Bine, dacă vrei stai izolat, poţi o faci pentru nu îţi impune nimeni discuţi cu străinii. E adevărat sunt şi 3-4 mese de câte 4 persoane, însă acelea sunt, de obicei, ocupate de părinţi cu bebeluşi.

Ieri a fost mai aglomerat decât de obicei pentru era şi un autocar cu oameni mai în vârstă sosiţi acolo prin intermediul bisericii (erau însoţiţi de un preot).

În fine, revin la ceea ce vroiam  spun…..lângă noi stăteau 3 domni. Discutau destul de intens când am ajuns noi şi am întrebat dacă sunt libere celalalte locuri. Ceea ce discutau mi-a atras atenţia şi am ajuns la concluzia omul are de învăţat cât trăieşte.

Chiar nu îmi pusesem vreodată problema cum se spală tirurile (deşi trec aproape zilnic pe lângă o spălătorie de tiruri aflată la ieşirea din Bragadiru, spre Buda), mai ales nu mă gândisem există un anume tip de spălare pentru navete, paleţi, bare de metal etc.

Am stat cuminte încercând înţeleg cât mai multe despre ce înseamnă spălarea industrială (nu, nu cumpărăm tir, dar asta nu înseamnă nu e bine fii totuşi informat, nu?). Domnii discutau despre Transeb Logistic dacă am reţinut eu bine, o firma care se ocupă cu asemenea activitate.

Pe drum, am început discut cu soţul meu şi mi-am adus aminte , în urmă cu mai mulţi ani, când am participat la prima campanie de recoltare, am avut câteva probleme cu cântărirea ultimului tir de marfă care urma  plece spre moară – noi am avut mereu grâu de panificaţie (soţul era pe câmp supravegheze recoltarea, eu ocupam de parte logistică). Era week-end, era deja noapte şi cântarul pentru tiruri din localitatea vecină se închisese. Am apelat la prieteni ca  zic aşa ceea ce ne-a dus către o firma ce se ocupa şi cu transporturi de animale.

Dincolo de faptul fiecare tir trebuie  treacă  printr-o zonă de dezinfecţie (există temerea nu se aducă microbi aşa toţi cei care intră în incintă – curte, clădire – trebuie se cureţe bine înainte, inclusiv maşinile trec printr-o zona specială ca  dezinfecteze caroseria, roţile ), îmi aduc aminte îmi pusesem problema oare cum se curaţă paleţii, zonele unde stăteau animalele, tirurile de transport etc din moment ce există reguli atât de stricte de igienă?

Ştiam există substanţe speciale pentru o astfel de activitate, dar atât.

Uite am aflat şi răspunsul la întrebarea pe care o avusesem la acea vreme, dar la care nu găsisem răspuns 😉

 

Parerea ta conteaza

