Ce se întâmplă cu mine?


Când am comandat cartea scrisă de Marian Godină, am văzut din întâmplare şi aceste două cărţi.

Mai cumpărasem două cărţi pentru copii cu temă similară, însă mi s-au părut atât de simpliste încât am fost dezamăgită de ceea ce am descoperit deschizând paginile (voi scrie şidespre ele în curând).

Dacă acele cărţi erau prea simpliste pentru vârstă Dariei, în schimb pentru Andrei au fost mai mult decât suficiente.

Surpriza a venit odată cu aceste două cărţi pentru că sunt atât de multe informaţii încât am avut momente în care am regretat că i-am dat Dariei cartea pentru fete (Andrei a pus cartea în bibliotecă şi a înţeles că e încă devreme să o citească – nu că ar fi avut vreo intenţie ori curiozitate legată de subiect!)

Să vedem ce conţine fiecare carte, nu?

 

În cartea pentru fete veţi găsi subiecte delicate precum…Maturizarea; Când se va întâmpla?; Mai înaltă, mai plină; Îţi creşte părul; Îţi cresc sânii; Problema sutienului; Cum încep schimbările; De ce apar ciclurile; absorbante interne/externe; sentimente; alimentaţie; despre băieţi şi schimbarea fizică la ei.

Cum am zis….sunt şi subiecte pe care încă nu aveam de gând să le abordez cu fiica-mea, dar, dându-i cartea, am deschis practic Cutia Pandorei. În fine, pe măsură ce a citit, a venit la mine să discutăm (nu era prima dată, însă de data aceasta a fost mai clară în ceea ce întreba şi ce răspunsuri dorea), să îi explic ce nu înţelegea pe deplin.

Pentru mulţi părinţi, această discuţie este îngrozitoare şi recunosc că mi-a fost greu să fac acest pas pentru că nu am avut niciun exemplu care să mă ajute foarte clar. Cu mine mama nu a discutat decât 1-2 minute când eram un pic mai mare decât Daria şi am avut practic de învăţat singură ori de la prietene mai mari care trecuseră prin schimbările fizice inerente.

Cred că am reuşit să fiu destul de explicită şi să îi arăt că nu trebuie să se teamă de ceea ce se întâmplă cu corpul ei, de fiecare dată am asigurat-o că poate veni la mine să discutăm orice doreşte şi orice nelămurire ar avea.

Poate aş fi amânat discuţia, însă schimbările fizice petrecute în ultimele luni nu mă lăsau. În plus, a fost inevitabilă şi discuţia despre relaţia băieţi-fete (recunosc că nu am intrat în detalii pentru că nu mi se pare încă momentul – chiar deloc – şi am încercat să îi răspund strict la obiect, cât mai clar, dar fără detalii care nu îşi au locul în această perioadă a vieţii ei).

Nu aş fi discutat încă acest subiect dacă (1) nu ar fi fost vorba despre cartea aceasta cu multe informaţii; (2) nu ar fi fost necesară o discuţie mai clară referitoare la pedofili, răpitori etc prin prisma unui eveniment petrecut recent cu o fetiţă din anturajul ei (a purtat discuţii cu o persoană necunoscută pe chatul unui joc, iar mămica s-a panicat când a descoperit acest lucru; din câte ştiu, discuţiile nu au fost nelalocul lor, însă am ajuns la concluzia că e momentul să detaliez pericolele aduse de ceea ce înseamnă internet – noi mai discutasem despre ce pot/trebuie să răspundă şi mai ales despre faptul că trebuie să mă anunţe de îndată ce se întâmplă ceva, însă am înţeles că e momentul ca amândoi să treacăla nivelul următor şi să înţeleagă cât de cât pericolele care ne înconjoară chiar şi atunci când ne credem în siguranţă).

M-am lungit un pic, dar am vrut să vă pun şi pe voi pe gânduri şi să înţelegeţi că este necesar ca cei mici să înţeleagă cât de cât pericolul şi să ştie cum să reacţioneze. Depindede noi părinţii cum procedăm, dar luaţi în calcul că ei sunt inocenţi şi că nu ştiu de multe ori ce se ascunde în spatele unei întrebări, unei oferte etc.

Referitor la cartea pentru băieţi…vă dau câteva titluri/idei….Maturizarea; Mai înalt şi mai puternic; Vocea tenebroasă; Îţi creşte părul; Bărbieritul; Cum încep schimbările şi despre ce este vorba; Putere şi responsabilitatea (acest capitol mi se pare interesant!); alimentaţie; sport, animale murdare; despre fete.

Dacă vă interesează să cumparaţi cărţile, va pot spune că ele au fost publicate în România de editura Curtea Veche şi pot fi găsite uşor în librăriile online.

Parerea ta conteaza

