Despre „Te iubesc, orice culoare ai avea!” (Mihaela Cosescu) şi nu numai


La începutul lunii mai, am cumpărat această carte şi scriam despre ea pe celălalt blog (care se va închide în vara aceasta).

Poate nu aş mai fi scris despre carte încă o dată, dar nu mă pot abţine.

Nu o cunosc pe Mihaela sau mai bine spus nu auzisem de ea până când am cumpărat cartea. Scrie pe site, dar nu am citit eu până acum. Am şi eu lipsuri ca orice om. După ce am comandat cartea, am primit telefon pentru confirmare şi pentru că Mihaela dorea să ne scrie o dedicaţie.

Am mai discutat puţin pe chatul fb cu alte două ocazii şi pot spune că am descoperit o mămică deschisă, cu idei clare şi foarte hotărâtă.

Nu vreau să reiau ceea ce am scris pe celălalt blog (dacă doriţi să citiţi, am lăsat link mai sus). Ceea ce vreau să spun este altceva.

Mă îngrozeşte să constat că oricine are bani poate să publice o carte. Dacă are şi un minim de relaţii, îşi face o publicitate pe care eu personal o consider nemeritată.

Poate sunt eu cum sunt, dar nu mi se pare corect pentru oameni ca Mihaela care scriu din pasiune şi reuşesc să o facă exact aşa cum trebuie (uneori degeaba ai pasiune dacă talentul lasă de dorit ori dacă nu reuşeşti să transmiţi mesajul potrivit publicului ţintă).

Mă uit la anunţurile date pe fb, în ziare si magazine online şi mă întreb cum reuşesc unii să îşi vândă cărţile când, după ce le frunzăreşti oleacă, te miri cum au avut curaj săscoată capul pe uşa editurilor, nu mai zic să organizeze lansări una şi una.

Acum….poate sunt eu mai ciudată şi refuz să cumpăr ceva doar pentru că aşa „trebuie să ne susţinem unii pe alţii”, dar….dacă e vorba să dau banii pe ceva şi să susţin pe cineva, prefer să o fac numai dacă ştiu despre ce este vorba.

Nu vreau să vă spun să cumpăraţi cartea x ori cartea y, pot doar să vă sfătuiesc sincer să frunzăriţi o carte înainte să o cumpăraţi, să vă gândiţi bine dacă merită banii şi nu doar să vă gândiţi la primirea unui autograf.

Cartea Mihaelei a fost una dintre acele pariuri pe care le faci cu proprii bani fără să ai habar dacă faci bine sau nu să o cumperi.

Acum, după ce am cumpărat-o & citit-o şi după ce am plâns pe rupte amintindu-ne de anii trecuţi (citiţi articolul şi veţi înţelege la ce mă refer), recunosc sincer că voi mai paria odată pe Mihaela şi că abia aştept să publice următoarele cărţi pe care le-a promis🙂

Ca să fie lucrurile clare, mai sus mă refeream la cărţile cu, despre şi pentru părinţi şi copii.

Ca să fie şi mai clar, voi spune următorul lucru: avem tineri scriitori minunaţi (nu doar în sfera parentingului, ci în general) ce merită promovaţi cu adevărat. Aştept să văd pe bloguri articole sincere care să arate că autorii acestora au citit şi au înţeles, nu doar că laudă pe cineva de teamă că aceştia se vor supără dacă se vor întâlni la un moment dat. Sper să aibă curaj mai mulţi bloggeri să scrie şi să comenteze despre cărţile pe care le-au citit indiferent că le-au cumpărat sau le-au primit cadou.

 

Parerea ta conteaza

