Dicţionar onomastic creştin


Oh…cred că am această carte /acest dicţionar de mai bine de 10 ani….Am cumpărat-o înainte să se nască Daria. În vara de dinaintea naşterii Dariei, am cumpărat enorm de multe cărţi pentru masteratul pe care îl urmam (vă vine să credeţi sau nu, am terminat master pe tema Federalizarea Uniunii Europene) şi acest dicţionar mi-a făcut cu ochiul imediat.

Îmi aduc aminte că am plecat de la librărie cu câteva sacoşi pline cu cărţi (eram cu maşina de serviciu condusă de un coleg la fel de înnebunit după cărţi ca şi mine) şi mă întrebam de ce nu am cumpărat şi nu ştiu ce altă carte, dar de ce nu am luat şi nu mai ştiu ce altceva…Ce să vă mai spun….norocul era că serviciul unde eram avea un fel de contract cu acea librărie şi puteam să plătesc în rate totul (imaginaţi-vă anul 2006 cu o sumă de 1500 de ron dată pe cărţi! da, cam aşa am făcut în acea vară….fără ştiinrea soţului meu😀 )

În fine, revenind la acest dicţionar…..deşi mulţi se întrebau de ce l-am cumpărat, tot la fel de mulţi au fost cei care mă rugau să le spun ce scrie la un nume sau altul. Nu depuţine ori mi s-a întâmplat să fiu sunată de vreo colegă care urma să nască şi să trebuiască să caut prin dicţionar un nume sau altul🙂 ))))

Erau alte vremuri, oamenii nu stăteau aşa mult pe net. După ore bune de stat la calculator la serviciu, nu mai aveau chef să facă acelaşi lucru şi acasă.

Dicţionarul s-a dovedit a fi foarte util pe parcursul anilor.

Nu pot zice că a influenţat într-un fel alegerea numelor copiilor mei pentru că acolo a fost mai degrabă un impuls, dar pot spune că a fost distractiv să descoper ce înseamnă numele alese pentru ei. Şi da, fiecare din ei are câte două nume. Ciudat, dar ambele numele alese se completează de minune şi semnificaţia lor chiar se vede în acţiunile pe care le întreprind, în modul în care acţionează/reacţionează.

Dacă nu aveţi acest dicţionar, vă sugerez să îl achiziţionaţi pentru că e ceva ce nu găsiţi pe net oricât aţi căuta descrierea numelor şi semnificaţia lor. În el veţi găsi nu doar semnificaţia, ci mai degrabă istoricul apariţiei acelui nume, vechimea lui şi derivatele care vin de la el😉

Balan-Mihailovici, Aurelia - Dictionar onomastic crestin. Repere etimologice si martirologice -

Parerea ta conteaza

