Write your own story book (Usborne Books) sau cum sa inveti sa scrii propria poveste


În urmă cu mai bine de doi ani, intram în posesia acestui caiet de scriere creativă.

scriere creativa 1

De la început mi-a plăcut şi am sperat să îi atragă atenţia şi Dariei, dar s-a dovedit că nu prea era aşa.

Sincer, am uitat complet de acest caiet (să îl numim aşa) până zilele trecute când începusem să caut pe net ceva publicat pe la editurile noastre. Din pură întâmplare, memoria mea a decis că e momentul să îşi arate dinţii capul şi aşa am dat o fugă pe la biblioteca Dariei.

De anul trecut am tot lăsat-o să scrie rezumate la cărţile pe care le citea, dar nu am intervenit prea mult pentru că mă temeam să nu considere că fac presiuni asupra ei şi să renunţe la acest obicei. Într-o perioadă scria şi în jurnal, apoi a renunţat.

Pentru că Andrei a încheiat de citit cartea „Puştiul cu căruciorul pleacă în tabără” şi l-am rugat să îmi povestească ce a înţeles/reţinut el, am profitat de faptul că Daria stăteacu noi. Am scos frumos cartea şi am început să o răsfoim împreună, să discutăm despre ce înseamnă să faci o schiţă cu idei, să îţi notezi cuvinte interesante, să faci un plan deacţiune pentru o poveste, să schiţezi personaje etc.

Rezumatul pe care l-aţi citit de curând a fost scris înainte să citim/răsfoim acest caiet.

Dacă tot îşi doreşte să reia obiceiul de anul trecut, am rugat-o să ţină cont de sfaturile şi trucurile din acest caiet înainte să scrie un rezumat. De asemenea, pentru că are o mulţime de caiete şi agende pe care îşi notează poveştile pe care le inventează (mai nou le scrie direct pe laptopul ei), am rugat-o să le reia şi să vadă dacă schimbă ceva, dacă îi sunt de folos cumva pentru alte poveşti.

Una peste alta, este entuziasmată de caiet ceea ce îmi arată încă o dată că este important să nu forţezi lucrurile, ci să aştepţi să vină momentul potrivit pentru a face ceva, pentru a trece mai departe.

Cunoscând-o, acest entuziasm va ţine o perioadă, apoi se va diminua, dar măcar să îi folosească la ceva caietul cu sfaturi😉

Să vă spun câte ceva despre caiet ca să vă faceţi o idee ce conţine:

Caietul este structurat în 2 părţi.

Pe de o parte, copiii sunt învăţaţi treptat, subtil, mai multe stiluri de scriere creativă. Învaţă cum să schiţeze planul poveştii, al personajelor, să creeze acţiunea, intriga, să încheie povestea etc. Trei sferturi din caiet reprezintă taman exerciţii de scriere creativă sugerate, cu plan de acţiune (inclusiv ceva de gen benzi desenate ori crearea unui scenariu). Această prima parte este intitulată Story Writing Section.
La final, a doua parte a caietului este reprezentată de trucurile sugerate de-a lungul primei părţi, intitulată Story Writing Toolkit.
Ca idee, puteţi sări direct la partea a doua ca să vă lămuriţi asupra trucurilor şi sfaturilor, dar mi se pare mult mai distractiv ca cei mici să lucreze efectiv cu fiecare pagină din caiet.

De asemenea, pe fiecare pagină, copilul găseşte secţiuni cu sugestii, sfaturi, idei care să îl îndrume să rezolve taskul respectiv.

scriere creativa 2 scriere creativa 3

Parerea ta conteaza

