Devil’s bride – Stephanie Laurens – Cynster serie, book 1


Promiteam că îmi voi face timp să povestesc despre această serie enormă scrisă de Stephanie Laurens.

În urmă cu multă vreme, am citit ultimele volume din serie (cele care erau traduse la noi la acea vreme), însă nu îmi era clară ierarhia familiei Cynster. Făceam progrese timide – acum îmi vine să râd ce fel de rezumate scriam la acea vreme – şi începea să mă bată gândul să caut toată seria pe amazon. De curând, Antoaneta mi-a făcut o surpriză minunată şi mi-a dăruit o serie de cărţi în engleză având ca temă historical romance.

O să încerc să reiau puţin articolele vechi (cu ajutorul Antoanetei) pentru a vă ajuta să înţelegeţi care este ordinea în care trebuie citite cărţile.

Să vedem….Ar fi trebuit să citesc întâi cele 17 cărţi publicate cu membrii familiei Cynster înainte să ajung la cele 5 traduse la noi😀 . Bine, au mai fost traduse câteva, dar eu îmi pierdusem răbdarea la acea vreme şi am renunţat să mai citesc.

Ajută cu ceva ce am spus?🙂 )))

Lista de cărţi o găsiţi aici dacă doriţi să ştiţi exact denumirile romanelor care completează colecţia. Şi bine-nţeles că le puteţi comanda de pe amazon pe toate dacă doriţi să le citiţi😉
Să revenim, da?

Ideea e că, la acea vreme, am rămas (relativ) impresionată de simplitate stilului autoarei, dar, în acelaşi timp, de complexitatea acţiunilor.

E o explicaţie aiurea la prima vedere, dar voi explica imediat.

Consider că stilul este simplu în sensul că nu există termeni arhaici, nu există referiri la ceva care ar necesita cunoştinţe în plus referitoare la acea vreme.

Acţiunile sunt complexe pentru că autoarea are grijă să adauge gradat suspansul şi să creeze situaţii cadru pentru alte situaţii. În plus, modul în care sunt construite personajele este remarcabil pentru că autoarea reuşeşte să introducă cititorul în mediul acelor vremuri, să îl ajute să înţeleagă de ce personajele se exprimă într-un anume mod, de ce preferă să acţioneze într-un anume fel, de ce există diferenţe atât de mari între acele vremuri şi cele în care trăim noi (la urma urmei, în zilele noastre, ne exprimăm liber, acţionăm potrivit propriei conştiinţe, nu există restricţii decât cele date de bun simţ etc).

Devil's Bride (Cynster, #1)

Acesta este primul volum al seriei dedicate familiei Cynster. Devil este supranumele celui care „conduce” familia Cynster. Încă de la început, descoperim că există un asasin care urmăreşte din umbră să îl îndepărteze pe Devil şi pe cei apropiaţi lui. Motivul îl aflăm spre final. Autoarea ne dă indicii timide abia după jumătatea cărţii (bine, există câteva indicii şi până la acel punct, dar nu prea multe şi extrem de răzleţe tocmai ca să nu ne dăm seama prea repede😛 ).

Ceea ce mi-a plăcut foarte mult încă de acum 2 ani când am citit celelalte cărţi din serie este faptul că autoarea prezintă o familie unită în faţă oricărei provocări lansate deviaţă. Şi mai important mi se pare faptul că Stephanie Laurens are grijă să respecte perioada istorică în care se petrec faptele descrise, inclusiv adaptând descrierea manierelor, a vestimentaţiei etc pe măsură ce anii trec şi în faţă ies, pe rând, membrii familiei nobile.

Se întâmplă uneori ca autorii să uite că şi personajele „cresc” nemaiadaptandu-se la perioada istorică la care fac referire.

Cred că este prima dată când încerc să am răbdare să citesc o serie atât de lungă (totuşi este vorba de aproximativ 21 de cărţi), dar îmi place stilul autoarei aşa că…de ce nu?!?

Încă un lucru care îmi place la cărţile dedicate familiei Cynster este faptul că, deşi la acea epocă femeilor li se cerea să fie văzute, nu auzite, autoarea ne prezintă caractere feminine puternice, capabile să se opună acţiunilor nefavorabile, capabile să vorbească şi să întreprindă diverse lucruri demne de remarcat.

Îmi place modul în care autoarea reuşeşte să folosească dialogul dintre personaje pentru a transmite mesaje subtile, dar la obiect. Îmi aduce aminte de cărţile autoarei Jane Austen ale cărei personaje aveau ….limba ascuţită😀

Antoaneta a găsit pe amazon ceva interesant. Dacă doriţi să achiziţionaţi varianta audio a cărţii, grăbiţi-vă pentru că este gratuită în această perioadă.

A.D.

Parerea ta conteaza

