Experimentul MAMATATA – Iulian Tănase (Editura Herg Benet)


Aşa cum ştiţi, am început recent colaborarea cu editura Herg Benet şi particip la campania de vară pentru bloggeri.

Am ales câteva cărţi despre care nu ştiam nimic (bine, poate auzisem de unii autori, dar de alţii nimic) pentru că, aşa cum spuneam în urmă cu mai multe luni, intenţionez să citesc cărţi scrise de autori români, tineri (la suflet macar 😀 ), contemporani.

Am ales cărţi variate, opuse ca stil, care mi-au atras atenţia fie prin titlu, fie prin copertă, fie datorită numelui autorului.
Despre
Iulian Tănase auzisem. Despre cărţile lui auzisem. Despre Iulian Tănase – om de presă auzisem.

Dar…..nu citisem nimic !

Am zis că e cazul să încerc, să văd despre ce este vorba. La urma urmelor trebuie să încep de undeva, nu?

Din curiozitate, am ales o carte despre Adora, fetiţa acestuia. O carte intitulată sugestiv „Experimentul MAMATATA„.

Coperta_Experimentul-MAMATATA

Sunt multe de spus, dar e greu să găseşti cuvintele potrivite.

Să o luăm aşa….

Imaginaţi-vă un bărbat…..Se gândeşte că îşi doreşte o fetiţă. Se gândeşte la un nume şi alege numele Adora. După un timp (mai mulţi ani), are o fetiţă pe care o numeşte Adora.

Devine tată. Mai târziu, are şi un băiat numit Sacha.

Îşi adoră copiii.

Ca orice părinte, notează tot ce spun şi ce fac, toate trăznăile pe care le fac şi le spun.

Acum….imaginaţi-vă un tată dornic să se joace cu copiii, care se pune la mintea lor şi încearcă să îi înţeleagă.

Vă daţi seama ce mândru este de tot ce fac copiii?

Aşa….ca toţi părinţii din lume!

Imaginaţi-vă un bărbat devenit tată, sensibil, cu talent de scriitor care publică cărţi, articole, care este om de presă.

„Îmi place să îmi ascult copiii.[…] De multe ori, îi ascult cu creionul în mâna. Învăţ de la ei mai mult decât învaţă ei de la mine – asta e un secret pe care Adora şi Sacha îl vor înţelege abia atunci când vor deveni, la rândul lor, părinţi.”

Ei bine……?

Cam aşa este şi cu această carte….o adunare, culegere dacă vreţi de vorbe, experienţe, trăiri ale copilului…..din el, de lângă el….

Bănuiesc că această carte a fost scrisă ca un „testament”, un memoriu, o modalitate de a păstra vie această perioadă din vieţile lor. Nu doar prin prisma rândurilor cu discuţiile/replicile lor, ci şi prin prisma prezentării familiei.

Nu ştiu dacă această carte a fost scrisă la momentul despărţirii de soţie, dar cred că, citind introducerea şi (să o numim) încheierea, veţi înţelege ce a vrut Iulian să sublinieze….Devii tată când se nasc copiii şi rămâi tată chiar dacă nu mai eşti soţ!

O frază mi-a atras atenţia în mod deosebit:

„….cu toţii alergăm bezmetici [..] după Jumătatea unică şi spectaculoasă, care, ne imaginăm noi, ne va întregi până la extincţie, însă eu simt că deja mi-am întâlnit jumătăţile, prima jumătate a mea e Adora, a două e Sacha, şi aceste jumătăţi sunt mult mai mult decât mi-aş fi putut dori de la viaţă, în această viaţă”.

6 gânduri despre „Experimentul MAMATATA – Iulian Tănase (Editura Herg Benet)

  1. Cam ce fac eu uneori pe Facebook cu hashtagul #ZicerileEmilei 🙂
    Sa stii ca rasfoiam aseara cartea (nu, nu m-am apucat sa o citesc, doar o rasfoiam) si la unele faze chiar am ras cu pofta. Copiii nostri ne invata mai multe despre viata decat ii putem invata noi pe ei.

    PS: Multumesc din suflet pentru minunatul cadou. Nu stiu cine era mai fericita ieri: Emilia sau eu <3. Sincer, amandoua paream niste copii in dimineata de Craciun.

    Apreciază

    1. Ma bucur mult ca va plac cadourile.
      La voi m-am gandit cand am primit cartea 🙂
      Da, cartea este cam in stilul de care aminteai tu. Asa cum fac si alti parinti,de altfel.
      Cred ca e o idee buna sa ai totul sub forma de carte pe care sa o poata gasi/citi copiii cand cresc si vor sa isi aduca aminte de diverse faze din copilaria lor 😉

      Apreciază

        1. Cand erau ai mei mai mici, notam totul in jurnalele lor; pe urma am deschis celalalt blog unde mai notam cate ceva
          Mai bine le notezi pentru ca nu stii cat va tine fb, iar Emi poate ar dori sa citeasca cand va creste
          Cu mult drag! ❤

          Apreciază

Parerea ta conteaza

