Reţetele mele de fursecuri


În urmă cu mai mulţi ani, Daria era înnebunită după My little pony ceea ce însemna jucării, desene, reviste. La un moment dat, a descoperit ea că urma să apară nu ştiu ce carte de reţete – marca….My little pony, evident!

 

fursecuri pentru copii

Vă daţi seama că nu am avut scăpare până nu am cumpărat-o. Era ca un fel de comoară pentru ea. A studiat reţetele, a venit la mine şi m-a convins că putem face una sau alta din carte. De altfel, cam aşa a fost toată perioada de grădiniţă….venea cu reviste pentru copii (de genul „Nu mă uită” – o revista care povestea câte un episod din desenele cu acelaşi nume, iar la final, găseai o reţetă pentru copii).

Între timp, am uitat de carte. Am un caiet de reţete adunate de când eram de vârsta Dariei şi folosesc intens internetul ca sursă de inspiraţie pentru ceea ce le pregătesc copiilor.

Ieri, am (re)descoperit cărticica şi am zis că poate şi Daria să pregătească ceva.

Ca o paranteză vă spun un lucru: în vara aceasta, ambii copii sunt implicaţi în activităţi prin casă pe care nu le făceau înainte ori le făceau rar. La finalul vacanţei, voi posta un articol cu foto în care voi povesti despre activităţile prin casă pe care le pot face copiii. Am ajuns la concluzia că noi, părinţii din ziua de azi, îi „protejăm” prea mult şi nu îi lăsăm să se implice atât de des. Da, am văzut poze pe fb cu pitici care se află în faţa chiuvetei cu vase, dar eu mă refer la activităţi permanente, nu la ceva pentru postări pereţele de socializare.

Revenind…..reţeta aleasă a fost una simplă, de biscuiţi. Noi am adaptat la ce aveam în bucătărie în acel moment şi a ieşit foarte bine. Andrei a fost în avantaj pentru că el e înnebunit după dulcegării şi nu se mai dădea dus de la masă🙂 )))

Ceea ce vroiam să spun e altceva….căutaţi cărticele ori reviste cu reţete pe care le pot face şi copiii. La noi, mereu pregăteam eu aluatul şi ei doar tăiau formele. Acum am schimbat şi îi implic să pregătească tot.

Recunosc faptul că încă nu am curaj să o las pe Daria să umble la cuptor şi să manevreze o tavă de fursecuri fierbinţi ori o oală cu mâncare, dar poate să amestece în mâncare dacă eu nu ajung la timp, poate să oprească butoanele (la fel şi Andrei).

La noi, în această vacanţă, copiii învaţă să îşi pregătească singuri micul dejun şi cina. Iniţial, au stabilit să facă pe rând pe „bucătarii”. Pe urmă, pentru că au gusturi diferite şi pofte diferite, au hotărât să pregătească fiecare pentru el. În plus, îşi spală singuri vasele din care au mâncat.

Mai au şi alte activităţi care vor deveni permanente. Şi înainte dădeau cu aspiratorul, schimbau lenjeriile de pe paturile lor, adunau hainele uscate…însă acest lucru nu era permanent, ci periodic. În această vacanţă, acestea vor fi….atribuţiile lor, dacă vreţi.

Printre altele…..

Aşa cum spuneam…mereu au participat la activităţile din casă şi de pe lângă casă, însă nu a fost ceva permanent.
Îi văd cât sunt de emoţionaţi şi fericiţi şi acum regret că nu i-am lăsat să facă mai multe de-a lungul timpului.
Pare banal poate, însă e ca şi cum ar fi primit o doză de încredere în ei înşişi.

Parerea ta conteaza

